2015-05-12, 21:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Läste nu att det innan OW fanns en annan MGM utan alibi som tydligen hade pekat på Malin på bussen och enligt fup så var han aggresiv, varför avskrevs han relativt omgående? Vem var han?
Det framgår inte av domarna. Han saknade alibi, precis som du skriver, och avskrevs. Varför han avskrevs är okänt.
Citera
2015-05-12, 21:24
Medlem
Spionorganisations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det framgår inte av domarna. Han saknade alibi, precis som du skriver, och avskrevs. Varför han avskrevs är okänt.

Mer om honom kan finnas i det material som inte ingick i förundersökningen.
Citera
2015-05-12, 21:29
Medlem
olovpalmes avatar
Den tekniska bevisningen talar sitt tydliga språk.
Fibrer som kommer ifrån Malins kläder återfanns hos OW.Samma tejp som på offret hittades hos OW.
Det är några saker för mycket för att han ska vara oskyldig.
Citera
2015-05-12, 21:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Fibrer som kommer ifrån Malins kläder återfanns hos OW.Samma tejp som på offret hittades hos OW.
Har du läst hovrättsdomen ännu?
Citera
2015-05-12, 21:41
Medlem
olovpalmes avatar
Jag har läst allt om fallet.
Domarna var inte överens i hovrätten.Med andra domare kunde det lika gärna blivit fällande dom.
Citera
2015-05-12, 21:41
Medlem
Citat:

Fibrerna kan inte bindas direkt till Malins klädesplagg. Tejperna var inte ovanliga. Enligt en Hovrätt kan det inte uteslutas att han är oskyldig.
Citera
2015-05-12, 21:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag har läst allt om fallet.
Domarna var inte överens i hovrätten.Med andra domare kunde det lika gärna blivit fällande dom.
Då har du läst mer än vad du hade läst här.
Citat:
Men det hindrar inte att OW erkänner och säger sanningen.Det finns säkert fler skyldiga som är frikända i svensk domstol.
Tog hovrätten hänsyn till att OW träffat Malin och köpt sex?OW påstod att hon ridit honom bla.och blivit förbannad för att det gick för fort för honom.

Varför frikändes han inte av alla i hovrätten?
Ändrade vittnen sina uppgifter i hovrätten?
Ändrade vittnen sina uppgifter i hovrätten?

Med andra domare kunde det ha blivit friande dom i tingsrätten.
Citera
2015-05-12, 22:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om alla vet att en person som är skyldig döms han. Det är förbjudet att påstå att någon är skyldig till brott, med få undantag. TV-programmet är inte ett sådant undantag.

Vad jag vänder mig mot i huvudsak är att folk dömer OW utan att ha läst domar, FUP och annat vederhäftigt material i målet. Du dömer på delar av domen och vad andra mer insatta har uppgivit. Har du funderat på om du då får en snedvriden uppfattning av att bara vissa uttrycker sig?
Du blandar ihop begreppen frikänd dvs juridiskt och oskyldig dvs att en person inte har begått ett brott.
Citera
2015-05-12, 22:20
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spionorganisation
Visar sig någon ha fel i en uppfattning kan samma person även ha fel om annat. Det är inte uteslutet att han är oskyldig. Majoriteten av Hovrätten i Sundsvall fann rimligt tvivel och friade.

Vad är det egentligen du vill ha sagt här?
Att den som haft fel en gång kan ha fel igen...?
Är du även öppen för att den som haft rätt en gång kan ha fel en annan gång eller att den som haft fel en gång faktiskt kan ha rätt en annan gång?
Jag tror att OW faktiskt är skyldig alldeles oavsett vad hovrätten tyckte.
Citera
2015-05-13, 00:09
Medlem
olovpalmes avatar
Det skulle behövas ytterligare TVprogram om detta märkliga fall.Mera ingående.

En sak som jag tänker på är:En människa som dödar en 16 årig tjej på detta sätt osv..Kan en sån människa lägga allt bakom sig och fungera normalt resten av sitt liv?
Är någonting skadat i hjärnan som gör att sådana här saker händer?Går det att skylla på uppväxt.
Har GM nån typ av diagnos.
Senast redigerad av olovpalme 2015-05-13 kl. 00:12.
Citera
2015-05-13, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Vad är det egentligen du vill ha sagt här?
Att den som haft fel en gång kan ha fel igen...?
Är du även öppen för att den som haft rätt en gång kan ha fel en annan gång eller att den som haft fel en gång faktiskt kan ha rätt en annan gång?
Jag tror att OW faktiskt är skyldig alldeles oavsett vad hovrätten tyckte.

Den som visar sig ha fel om ett fall en gång kan även ha fel i annan fråga om samma fall. Han kan vara skyldig men kan också vara oskyldig.
Citera
2015-05-13, 09:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det skulle behövas ytterligare TVprogram om detta märkliga fall.Mera ingående.

En sak som jag tänker på är:En människa som dödar en 16 årig tjej på detta sätt osv..Kan en sån människa lägga allt bakom sig och fungera normalt resten av sitt liv?
Är någonting skadat i hjärnan som gör att sådana här saker händer?Går det att skylla på uppväxt.
Har GM nån typ av diagnos.
Finns det svar på dina frågor i domarna och allt annat du har läst om fallet? Ändrade vittnen sina uppgifter i hovrätten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in