2015-05-13, 09:43
Medlem
swimp78s avatar
OW ändrade sig ju friskt under förhören. Ett tag hade han visst träffat och köpt sex och haft samlag med den mördade flickan i den skog där hon hittades dödad.

Det brukar ju tala mot en åklagads oskuld att han ljuger och hittar på och ändrar sin berättelse under förhören.
Citera
2015-05-13, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
OW ändrade sig ju friskt under förhören. Ett tag hade han visst träffat och köpt sex och haft samlag med den mördade flickan i den skog där hon hittades dödad.

Det brukar ju tala mot en åklagads oskuld att han ljuger och hittar på och ändrar sin berättelse under förhören.
Sture Bergwall är väl ett exempel på motsatsen?
Citera
2015-05-13, 09:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
allehanda.se: "Häng ut den där jäveln"
Citat:
Tidigare behövde personer aktivt söka upp forum om kriminalitet eller rena uthängningssajter för att ta del av material som i dag levereras per automatik i de sociala flödena. Därmed kan andra grupper, och äldre människor som aldrig har hört talas om exempelvis Flashback, delta i denna nya offentlighet där rättssamhället är satt på undantag.
Och där orwellska principer gäller:
Du är skyldig innan motsatsen har bevisats.
Citera
2015-05-13, 09:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:

När påstod han att han träffat, köpt sex och haft samlag med Malin?

Att något talar för skuld är inte bevis på skuld.
Citera
2015-05-13, 09:53
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Sture Bergwall
Ja men han ville ju utmåla sig själv som skyldig.

Det brukar väl generellt ses på som ändå generellt ses son en för den anklagade negativ sak ifall den anklagade ljuger och ändrar sig under förhören och ändrar sina berättelser på grundläggande sätt.
Olofs påstående att han träffat och haft sex med den mördade flickan i skogen låter ju minst sagt märkligt om han är oskyldig och aldrig träffat henne. Uppenbarligen har han tyckt sig behöva hitta på en story kring varför de träffats.
Citera
2015-05-13, 09:55
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
När påstod han att han träffat, köpt sex och haft samlag med Malin?
.
Förnekar du att det framkommit i förhören, eller vad menar du?
Citera
2015-05-13, 09:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Förnekar du att det framkommit i förhören, eller vad menar du?
Det är jag som frågar dig. Jag har inte läst polisförhören eller hört förhören i domstol. När påstod han att han hade samlag med Malin?
Citera
2015-05-13, 10:03
Medlem
egoonlines avatar
Om det nu är så att den misstänkte gärningsmannen aldrig kan dömas för mordet på Malin så måste ju polisen ändå kunna jobba vidare då själva mordet aldrig preskriberas?
Vad händer om polisen väljer att göra ett försök med sperman på Malins kläder? Kan man fortfarande jämföra den med den misstänktes DNA?
Om man får en träff på honom så blir väl det offentligt?
Jobbig situation då....
Citera
2015-05-13, 10:03
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är jag som frågar dig. Jag har inte läst polisförhören eller hört förhören i domstol. När påstod han att han hade samlag med Malin?

Jag vet inte exakt var kan läsa det, i FUP:n kanske? Jag har läst utdrag ur förhören förut. Tror det nämndes i nån artikel också.

Det var nån historia om att han haft sex med malin, det var också nåt om nån minnesförlust, och att han eldat upp några trosor/en tröja. Förvirrade berättelser. Det står omnämnt i olika artiklar.
Senast redigerad av swimp78 2015-05-13 kl. 10:07.
Citera
2015-05-13, 10:04
Medlem
Spionorganisations avatar
Citat:
Ja men han ville ju utmåla sig själv som skyldig.

Det brukar väl generellt ses på som ändå generellt ses son en för den anklagade negativ sak ifall den anklagade ljuger och ändrar sig under förhören och ändrar sina berättelser på grundläggande sätt.
Olofs påstående att han träffat och haft sex med den mördade flickan i skogen låter ju minst sagt märkligt om han är oskyldig och aldrig träffat henne. Uppenbarligen har han tyckt sig behöva hitta på en story kring varför de träffats.

Den åtalade kanske också ville utmåla sig som skyldig.
Citera
2015-05-13, 10:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag vet inte exakt var kan läsa det, i FUP:n kanske? Jag har läst utdrag ur förhören förut. Tror det nämndes i nån artikel också. Det är andra som refererar till det i tråden också.

Det var nån historia om att han köpt sex av henne, det var också nåt om nån minnesförlust, och att han eldat upp några trosor. Förvirrade berättelser. Det står om det i FUP:n kanske?

Det är i alla fall ett faktum att OW påstått sig träffat malin och haft sex med henne. Något han sedan tog tillbaka för att att han typ (minns inte exakt) "Försökte vara tuff" eller liknande.
Du får nog ta fram var du har läst det. Är det en andrahandsuppgift som har förvanskats? OW säger, enligt domarna, att han hade samlag med en flicka, men tog senare tillbaka uppgiften.

Om han har haft frivilligt sex med Malin så faller spermafläcken bort som bevis, så varför inte vidhålla den uppgiften om han är skyldig?

Jag blir trött på alla som framhäver OW som skyldig, utan att ha läst på ordentligt.
Citera
2015-05-13, 10:09
Medlem
swimp78s avatar
Här tas det upp lite alla fall:

Citat:
I förhör berättar 19-åringen att han drabbats av minnesförlust under morddagen, men säger sig ha en otydlig minnesbild av en röd hårborste, en axelremsväska och kanske ett samlag. Han säger också att han eldat upp en rödfläckad t-shirt samt att han hittat ett par vita trosor i sin jackficka som han kastat i Husån.

http://www.allehanda.se/blaljus/brott/vem-mordade-malin

Typiskt sånt som oskyldiga berättar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in