2015-05-27, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Konstigt. Du har haft tid att skriva 14 inlägg sedan programmet, men inte haft tid att komma med ett enda konkret argument för OW:s skuld.

Har du läst hovrättsdomen? Visa på ett enda bevis som binder OW till brottet. Så mycket tid har du väl?

Inte konstigt att du haft tid att räkna, själv hade jag ingen aning.

De konkreta argumenten finns i utredningen, de behöver inte jag upprepa, bara att läsa innantill.

Det handlar inte om 'ett enda bevis', det är mängden bevis som finns, det ena läggs till det andra som sedan bildar mönster och händelsekedjor. Alldeles för många "slumpmässiga sammanträffanden" för att det ska vara sannolikt att någon annan mördat Malin.

Tyvärr har jag läst HR-domen, sorgligt, HR gör precis allt för att fria trots alla svårförklarade indicier.

Time's up!
Citera
2015-05-27, 10:13
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Nej, det är inte bevisat att det var fibrer från Malins tröja. Han påstod att han hade vita trosor i fickan, Malin hade mörkrosa trosor. Var finns mordbeviset?

Men det han uppgav i förhör att han fått minneslucka och eldat upp blodiga kläder, vid sidan om att han påstått sig knulla en ej identifierad tjej vid mordtillfället - samt fått minneslucka - det i sig (i kombination med teckningarna och de ovanliga fibrerna som även fanns i Malins tröja) talar inte för hans nackdel?

Säger en del om dig isåfall.
Citera
2015-05-27, 10:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Men det han uppgav i förhör att han fått minneslucka och eldat upp blodiga kläder, vid sidan om att han påstått sig knulla en ej identifierad tjej vid mordtillfället - samt fått minneslucka - det i sig (i kombination med teckningarna och de ovanliga fibrerna som även fanns i Malins tröja) talar inte för hans nackdel?

Det talar för hans nackdel, men som hovrätten konstaterade:
Citat:
Han har egentligen ingen förklaring till varför han
lämnat så många felaktiga uppgifter utom att han kanske tyckte att det var ”häftigt”
att bli uppmärksammad. Han förstod på ett tidigt stadium att polisen var intresserad
av hans göranden och låtanden den aktuella dagen och fann att lämnandet av felaktiga
uppgifter var ett effektivt sätt att fånga omvärldens uppmärksamhet.
[...]
Utredningen i vad avser den
s.k. GOP-teckningen är dock inte sådan att det kan hållas för uteslutet att teckningen
tillkommit i annat sammanhang än åklagaren hävdat. Av det sagda följer att teckningen
i fråga inte kan ges betydelse som något vägande bevis för [OW:s]
skuld.
Kriminaltekniker Weine Drotz:
Citat:
Å andra sidan är vad försvararen anmärkt i fråga om fibrerna
riktigt, nämligen att frågan om huruvida de tre hos [OW] påträffade fibrerna
härrör från den tröja Malin Lindström burit vid sin död måste lämnas öppen, att
frågan om huruvida de tre hos [OW] påträffade fibrerna kan härröra från en
likadan tröja som den Malin Lindström burit vid sin död måste lämnas öppen, att
frågan om huruvida de tre hos [OW] påträffade fibrerna kan härröra från ett
annat textilt viskosplagg än Malin Lindströms tröja måste lämnas öppen och att frågan
hur överföringen från något av ovanstående material skett måste lämnas öppen.
Överföring av viskosfibrer i flera led är tänkbar.
Det säger ingenting om mig, varför gå på mig som person?

Jag upprepar: Var finns mordbeviset? Har du något konkret att invända mot hovrättens dom?
Citera
2015-05-28, 07:54
Medlem
Spionorganisations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Teckningen med kraniet har ett mycket lågt bevisvärde. Inget talar för att den har med mordet att göra.
Citera
2015-05-28, 21:05
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spionorganisation
Teckningen med kraniet har ett mycket lågt bevisvärde. Inget talar för att den har med mordet att göra.
Det finns alldeles för mycket som pekar på OW som GM.Det är inte bara en sak.Teckning, fiber osv.Ja listan kan göras lång.Det blir bara för mycket för att OW ska kunna vara oskyldig.

Stora frågan är varför gjorde OW detta?
Citera
2015-05-28, 21:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Det finns alldeles för mycket som pekar på OW som GM.Det är inte bara en sak.Teckning, fiber osv.Ja listan kan göras lång.Det blir bara för mycket för att OW ska kunna vara oskyldig.

Du har redan fått svar.
(FB) Mordet på Malin Lindström i Örnsköldsvik 23/11 1996
Varför återkommer du utan något konkret att komma med?
Citera
2015-05-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme

Kort och koncist, OW var trött på att fantisera och knulla sina dockor.

Med sin skeva syn på kvinnor och sex var Malin det perfekta offret, bortkommen, blyg, inte speciellt världsvan och fysiskt underlägsen. Att hon skulle ha sålt sex till OW är skrattretande. Han våldförde sig på henne, mördade henne och gömde kroppen. Allt annat är fria fantasier.
Citera
2015-05-28, 21:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
Kort och koncist, OW var trött på att fantisera och knulla sina dockor.

Med sin skeva syn på kvinnor och sex var Malin det perfekta offret, bortkommen, blyg, inte speciellt världsvan och fysiskt underlägsen. Att hon skulle ha sålt sex till OW är skrattretande. Han våldförde sig på henne, mördade henne och gömde kroppen. Allt annat är fria fantasier.
Jag är ledsen att göra dig besviken, men fantasier utan belägg har sällan imponerat på domstolar. För en gångs skull kan du väl komma med en konkret invändning mot hovrättsdomen.
Citera
2015-05-28, 22:34
Medlem
Citat:
Jag är ledsen att göra dig besviken, men fantasier utan belägg har sällan imponerat på domstolar. För en gångs skull kan du väl komma med en konkret invändning mot hovrättsdomen.
Du är ju helt insnöad på hovrättsdomen och upprepar det som en papegoja. Du borde kanske tänka utanför boxen. Finns trådar på FB där insnöade rättshaverister skriker ut sitt mantra likt papegojor där dom haft fel, och riktigt jävla fel. Där mördare sitter bakom lås och bom. Gör dig själv en björntjänst, sälla dig inte till den skaran, för då blir du också en spottkopp på FB.

Klart som korvspad att OW är den skyldige, finns ingen annan MGM.
Citera
2015-05-28, 22:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Du är ju helt insnöad på hovrättsdomen och upprepar det som en papegoja. Du borde kanske tänka utanför boxen. Finns trådar på FB där insnöade rättshaverister skriker ut sitt mantra likt papegojor där dom haft fel, och riktigt jävla fel. Där mördare sitter bakom lås och bom. Gör dig själv en björntjänst, sälla dig inte till den skaran, för då blir du också en spottkopp på FB.

Klart som korvspad att OW är den skyldige, finns ingen annan MGM.
Jag säger samma sak till dig som alla andra, och som ingen har lyckats svara på. Vad finns det för konkret invändning mot hovrättens dom?

Polisen har inte hittat någon annan MGM, möjligen. Men mannen som misstänktes först, varför avfördes han? Det händer att mord blir olösta för att polisen inte hittar någon MGM.

Vill du att jag byter åsikt för att jag ska bli populär hos postare som saknar argument eller för att jag blir övertygad?
Citera
2015-05-29, 09:05
Medlem
Citat:

Du gör mig inte besviken, inte alls, och jag tror inte en sekund på att du är ledsen.

Jag vet inte om du betraktar den som 'konkret' men invändningen är att HR helt bortser från alla indicier som staplas på varandra och som bildar en händelsekedja och helhet. Jag har helt enkelt inte tid, eller ork, att upprepa allt, vi har alla läst det som finns att tillgå, men tolkar det tydligen helt olika.

I ett fall som detta lägger polis och utredare ihop bit för bit, sedan bildas en helhet. Att betrakta var bit för sig utan att sätta in det i ett större sammanhang är ytterst märkligt.

HR fantiserar själv fritt om att OW är skyldig.
Citera
2015-05-29, 09:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
Du gör mig inte besviken, inte alls, och jag tror inte en sekund på att du är ledsen.

Jag vet inte om du betraktar den som 'konkret' men invändningen är att HR helt bortser från alla indicier som staplas på varandra och som bildar en händelsekedja och helhet. Jag har helt enkelt inte tid, eller ork, att upprepa allt, vi har alla läst det som finns att tillgå, men tolkar det tydligen helt olika.

I ett fall som detta lägger polis och utredare ihop bit för bit, sedan bildas en helhet. Att betrakta var bit för sig utan att sätta in det i ett större sammanhang är ytterst märkligt.

HR fantiserar själv fritt om att OW är skyldig.
Men det är just det HR gör, betraktar var bit för sig och försöker sätta in det i ett större sammanhang, men misslyckas. Läs domen, och kom med en konkret invändning. Att svepa med hela handen och kritisera domen med det är meningslöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in