Citat:
Ursprungligen postat av
swimp78
Om man förhörs av polisen pga ett mord på en tjej som hittas mördad i en skog, varför skulle man då, om man aldrig träffat tjejen, ljuga för polisen om att man träffat tjejen och haft samlag med henne i samma skog där hon hittades mördad? Varför skulle en oskyldig person påstå något sådant?
Det finns inga belägg för att OW skulle vara desorienterad eller psykotisk.
Det läskiga med en kallt beräknande person förmögen att begå ett sexualsadistiskt mord är väl att det finns stor risk att det upprepas. Även om OW inte är desorienterad är han ju uppenbart djupt störd. Jag skulle inte vilja vara kvinna och bo i hans närhet.
Tänkte just på den saken en stund innan jag såg ditt kloka inlägg:
Det där med att saker och ting gärna upprepas. Mord tenderar att ge mersmak...
Har man en gång trätt över den där gränsen och tagit ett liv så...

Och här var det uppenbarligen fråga om ett fall av lustmordskaraktären och förövare
av den typen, ja, de brukar inte nöja sig med
en gång ...
I all synnerhet inte då man förblivit ostraffad vid "debuten"...
Frågan är alltså: Har vi några ouppklarade sexmord på kvinnor i dom här trakterna?
Mellan 1997 och fram tills idag? (Fallet ifråga bedömer jag som uppklarat men där den
andra domstolen dömde uppåt väggarna åt helvete. Jävla klantskallar till hovrättsnissar.)
Slutligen: Som flera andra häpnar jag inte så lite över att poliser och åklagare haft
så jävla dåligt reda på vad som gäller, alltså omständigheten att det sedan länge inte
går att döma den här lille filuren.
Här har man låtit föräldrarna till Malin leva i tron att bara DNA-tekniken tar några steg
framåt i utvecklingen så kan man utröna hur det verkligen förhöll sig med det där spermafyndet
och likadant när det handar om fibrerna från nån tröja och nu vid beskedet om att inte
ens klarläggande på dessa punkter gör någon skillnad enär snubben ifråga icke ändå
kan dömas, så blir det ju ta mig fanken som ett rent slag i ansiktet på de stackars människorna.
Det är fan rent bedrövligt. Skandalöst och närmast oursäktligt.