2015-05-06, 15:12
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
TV4 har ju uppenbarligen inte brytt sig om att OW inte kan dömas, men utifrån den föresatsen så kan man ju diskutera upplägget "lösa brott" och så tydligt inrikta sig på honom.

Nu har jag inte sett programmet, men visst gav de väl sken av att brottet skulle kunna lösas och OW dömas? Eller nämnde de inte alls det?

Nu lutar det ju iofs mer och mer åt att alla som gjort journalistik om fallet inte haft nån koll alls på juridiken kring brottet, så det kanske är därför man sänt fel signaler. Då Leif GW pratade om fallet lät det ju på honom som om OW skulle kunna dömas. Så han kan ju heller inte haft nån koll alls.
Citera
2015-05-06, 15:25
Medlem
Kan OW stämma tv4 nu då för förtal och tjäna en hacka?

Kan fallet tagits upp enbart för att lyfta fram hur fel det rättsliga systemet är?
Eller var det helt enkelt så pinsamt som man tror, att de inte hade en aning om lagar och paragrafer!?
Citera
2015-05-06, 15:25
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Nu har jag inte sett programmet, men visst gav de väl sken av att brottet skulle kunna lösas och OW dömas? Eller nämnde de inte alls det?

Jo, det tycker jag att man skulle kunna påstå. Om jag inte minns helt fel så nämndes det flera gånger att sanningen skulle komma fram och att föräldrarna skulle få sin rättvisa. Det kan jag tycka ger ett sken av att brottet kommer att kunna lösas.
Citera
2015-05-06, 15:29
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Nu lutar det ju iofs mer och mer åt att alla som gjort journalistik om fallet inte haft nån koll alls på juridiken kring brottet, så det kanske är därför man sänt fel signaler. Då Leif GW pratade om fallet lät det ju på honom som om OW skulle kunna dömas. Så han kan ju heller inte haft nån koll alls.

Nä, jag vet inte om särskilt mycket skugga bör falla över TV4 på grund av att de inte kände till detta. Av alla de som uttalat sig om detta; advokater, anhöriga, åklagare, poliser, journalister, ”experter” och andra har ingen sagt ett ord om att OW inte kan dömas – att då vänta sig att TV4 ska kunna begripa det är kanske att hoppas lite för mycket. Vad som kanske försvårar situationen något är väl att en av de två som leder TV4-programmet är just före detta polis och enligt uppgift en av Sveriges mest erfarna mordutredare – av en sådan person bör man kanske kunna önska mer.

Man kan ju också fundera över hur långt det hade kunnat gå om polisen faktiskt hade börjat intressera sig för OW igen. Hade han kunnat gripas? Anhållas? Häktas?
Citera
2015-05-06, 15:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
En verkligt god och förlåtande människa.

Citat:
Ursprungligen postat av why123

Ja, du har svårt att tänka dig att hennes föräldrar skulle förlåta den personen, men det vet du inte!

Ja, han satte sig själv i den situationen som 18-åring det är sant. Nu har jag själv inget brottsligt förflutet, har aldrig varit med i belastningsregistret, aldrig varit i slagsmål osv...

Jag anser ändå att det finns saker i mitt förflutna jag kunde skött bättre, jag är inte perfekt. Du har säkert inte gjort något fel varken lagligen eller moraliskt. Det glädjer mig att det finns en människa som du S2 som säkert bara spridit glädje och lycka runt dig. Det finns verkligen hopp för mänskligheten.

Nej det vet jag inte men tycker du att det lät så då föräldrarna stod vid dotterns grav?

Det har du verkligen rätt i. Det finns verkligen hopp för mänskligheten när det finns en sådan god och förlåtande person som why123. Detta är verkligen klädsamt eller hur?

Mycket lätt att vara "god" och "förlåtande" om man aldrig har råkat ut för det som t. ex. föräldrarna till Malin Lindström råkade ut för!
Citera
2015-05-06, 15:51
Medlem
superkukens avatar
Citat:
Han är ju inte helt utan poäng iofs den gode Oisin. Programmet tycks ju minst sagt oetiskt (även om jag förstås har blandade känslor eftersom OW är uppenbart skyldig)

PS. Jag ser inget kommentarsfält under artikeln?

Det är borttaget nu, folk var förbannade för att han skrev att tv4 är oetiskt som hänger ut oskyldiga samtidigt som aftonbladet gör det mer eller mindre dagligen. Dubbelmoral.
Citera
2015-05-06, 15:55
Medlem
Mitt förtroende för rättsstaten Sverige är hopplöst lågt.Jag förstår inte hur det här kräket går fri!
Karma karma karma..............
Citera
2015-05-06, 16:42
Medlem
Spionorganisations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Mitt förtroende för rättsstaten Sverige är hopplöst lågt.Jag förstår inte hur det här kräket går fri!
Karma karma karma..............

Han kan vara oskyldig. Därför går han fri.
Citera
2015-05-06, 16:45
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Det var ju tur att TV4 inte visste att det var preskriberat. Nu smet han ju från straffen med en jävla smäll som gör att han aldrig kommer att bli bortglömd. Han kommer att befinna sig i ett ingenmansland där han är oskyldig symboliskt i ögonen på ett samhälle folk har tappat förtroendet för tack vare sådana skandaler samtidigt som människorna ser han som en äcklig mördare. Hellre att han aldrig kommer att glömmas genom en skandal än att det hade uppdagats utan uppmärksamhet och runnit ut i sanden.
Citera
2015-05-06, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Nej jag är inte bästis med OW din jävla nöt, men det var allmänt känt att hon var trög.
Och är man trög så är man nog lättledd också, vilken 16 årig ung människa har aldrig åkt buss själv förut??
Tänk lite..

Ja hon var säkert en underbar människa, man behöver inte vara en dålig människa för att man är lite trög.. Sedan har jag väl aldrig skrivit något som hyllat OW? Sluta dra egna slutsatser ditt jävla spån, jag försöker komma med en förklaringsmodell till varför man följer med en främmande människa, på en främmande plats.

Tror inte det var under hot utan hon blev lurad eftersom..hon var lite trög.
Du verkar vara en smula besatt av Malin Lindström, har du något du själv vill bidra med kring henne, eftersom du verkar veta att hon var "underbar" och "väldigt smart".. :/

Underbar svenska...

Hon var inte 'trög', snarare inte så jäkla världsvan - 'streetsmart' som Crap_Fucks_Crap framför. 'Trög' är man inte för att man inte åkt buss själv, men man leder antagligen ett skapligt skyddat liv. Kanske var det del av hennes kristna tro? Flera kristna samfund har ju som regel att inte umgås med några utanför församlingen.

Om man är duktig i skolan kan man inte vara 'trög' så som du anspelar med meningen att hon var 'ointelligent'. Hon var lättledd och trodde gott om folk. Trodde väl att OW skulle hjälpa henne på rätt väg i Husum men istället våldförde sig det inavlade aset på henne och mördade henne. Allt annat är uppdiktade sagor.

Nej, jag är inte besatt av Malin Lindström, jag känner varken henne eller familjen. Det är brottet som fascinerar och mest av allt är jag snarare förbannad och helt oförstående för hur svenskt rättsväsende kunde missa det uppenbara och klantat bort en fällande dom. OW borde spärrats in och nyckeln kastats bort om domstolens ledamöter inte var tappade bakom en vagn.
Citera
2015-05-06, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spionorganisation
Han kan vara oskyldig. Därför går han fri.

Nej nej nej, han är inte oskyldig till att ha mördat Malin Lindström.
Det är sagor och önsketänkade som bara hans mor går på.

OW är och förblir en sadistisk sexmördare.
Citera
2015-05-06, 16:58
Medlem
Troians avatar
Bo "22-0" Åström kände inte till uppgiften om att OW inte kunde dömas.

Citat:
Vad säger du då om att det inte går att fälla den som du anser ha mördat Malin Lindström?
– För mig är det nytt att det skulle vara preskriberat sedan en tid. Jag delar inte den uppfattningen. Varför är det så? Ok, han kan inte dömas på grund av att han var för ung 1996.
– Det där antar jag att man får vända och vrida på.

http://www.allehanda.se/angermanland/ornskoldsvik/visste-inte-att-brottet-ar-preskriberat

Rekommenderar 22-0 att höra av sig till åklagaren med idéer om hur man kan vrida och vända. Risken finns ju att åklagaren förlitar sig på Sven-Erik Alhem, Petter Asp och Jack Ågren.
Senast redigerad av Troian 2015-05-06 kl. 17:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in