2015-05-06, 12:50
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag själv kom att tänka på det i mars 2012.

(FB) Mordet på Malin Lindström i Örnsköldsvik 23/11 1996

Hade ju varit bra om någon annan, kanske rent av en polis eller åklagare, hade funderat i de banorna säg ett halvår tidigare.
Hatten av till dig Troian! Du var grymt tidig med detta, och sen hakade ju alla andra bara på.

Som sagt, hatten av till dig, det var utan tvekan jävligt bra hittat i lagboken!
Citera
2015-05-06, 12:51
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
Här kan ni läsa Tingsrättens dom.

Fundera gärna på hur HR senare bedömde bevisläget och hur HR obegripligt nog ändå kom fram till ett frikännande. Bara det att det konstateras i TR-domen att OW visste saker som bara gärningsmannen kunde ha kännedom om borde räcka långt, speciellt i sammanhanget med alla andra indicier.

https://minfil.org/8eIbhab8b9/B_375-98.pdf

HR verkar senare vilja slå knut på sig själv för att kunna fria.
Ett plågsamt misslyckande för hela rättsväsendet, från polis till hovrätt. Tingsrätten är ju lite knepig och det kan gå lite si och så, men hovrättens friande är lite märkligt, minst sagt, särskilt med tanke på utgången i tingsrätten, som alltså hovrätten väljer att såga.
Citera
2015-05-06, 13:11
Medlem
F3ttans avatar
Verkar stämma att han inte kan fällas för mordet:

http://www.allehanda.se/angermanland/ornskoldsvik/friade-mannen-kan-inte-domas-for-malinmordet
Citera
2015-05-06, 13:20
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
Vad är det för jävla skitsnack om en mördad flicka?
Men jag antar att du har bevis för att en blyg och godtrogen flicka också inte är 'skarp'? Eller betyder 'blyg' samma sak som 'trög' för dig?

På tal om "vassaste kniven i lådan", jag anar att hon var bättre i skolan än vad du någonsin var eller kommer att bli, och en långt bättre människa. Om du hade varit en person med det minsta hjärtat och blott minimal hjärna hade du i alla fall aldrig skrivit något så korkat om en död person

Men du kanske är bästis med OW och ni leker tillsammans med hans dockor?
Nej jag är inte bästis med OW din jävla nöt, men det var allmänt känt att hon var trög.
Och är man trög så är man nog lättledd också, vilken 16 årig ung människa har aldrig åkt buss själv förut??
Tänk lite..

Ja hon var säkert en underbar människa, man behöver inte vara en dålig människa för att man är lite trög.. Sedan har jag väl aldrig skrivit något som hyllat OW? Sluta dra egna slutsatser ditt jävla spån, jag försöker komma med en förklaringsmodell till varför man följer med en främmande människa, på en främmande plats.

Tror inte det var under hot utan hon blev lurad eftersom..hon var lite trög.
Du verkar vara en smula besatt av Malin Lindström, har du något du själv vill bidra med kring henne, eftersom du verkar veta att hon var "underbar" och "väldigt smart".. :/
Senast redigerad av Ladida 2015-05-06 kl. 13:26.
Citera
2015-05-06, 13:29
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Nej jag är inte bästis med OW din jävla nöt, men det var allmänt känt att hon var trög.
Och är man trög så är man nog lättledd också, vilken 16 årig ung människa har aldrig åkt buss själv förut??
Tänk lite..

Ja hon var säkert en underbar människa, man behöver inte vara en dålig människa för att man är lite trög.. Sedan har jag väl aldrig skrivit något som hyllat OW? Sluta dra egna slutsatser ditt jävla spån, jag försöker komma med en förklaringsmodell till varför man följer med en främmande människa, på en främmande plats.

Tror inte det var under hot utan hon blev lurad eftersom..hon var lite trög.
Du verkar vara en smula besatt av Malin Lindström, har du något du själv vill bidra med kring henne, eftersom du verkar veta att hon var "underbar" och "väldigt smart".. :/

Jag skulle nog inte använda mig av ordet trög. Jag tror snarare att hon inte var särskilt streetsmart som många plugghästar kan bli eftersom dom gör sina läxor i stället för att ränna runt på stan.
Citera
2015-05-06, 13:32
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Nej jag är inte bästis med OW din jävla nöt, men det var allmänt känt att hon var trög./../man behöver inte vara en dålig människa för att man är lite trög.. /../hon blev lurad eftersom..hon var lite trög.

Var har du fått ifrån att hon var "trög"? En släkting till mig hade henne som student i skolan, och hon var såvitt jag förstått helt normal tjej. Dock blyg. Och kristen. Men normalintelligent.

Du antyder att hon skulle ha en intelligens under genomsnittet?
Citera
2015-05-06, 14:08
Medlem
superkukens avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article20746426.ab

Oisín Cantwell får duktigt på nöten i kommentatorsfältet idag i sin artikel angående tv4's program.
Citera
2015-05-06, 14:15
Medlem
Fajerflajs avatar
Finns det ngn fungerande fup?
Citera
2015-05-06, 14:29
Medlem
Vilka nötter som inte tog reda på fakta tidigare så den lilla sädesdroppen kunde försöka analyseras, nu är den bara att spola ner i toaletten...
Senast redigerad av flashbackar 2015-05-06 kl. 14:59.
Citera
2015-05-06, 14:34
Medlem
massepojkens avatar
Att polis och alla andra inblandande missat detta med presktiden är inget annat än en stor stor skandal.

Inkompetensen är så total att man storknar. Malins föräldrar får härmed aldrig chansen att se resultatet av att pröva sperman, vilket troligtvis var den sista chansen till fällande dom om det gjorts inom tidsramen.

Förövrigt ställer jag mig upp för att applådera Troian gedigna jobb! Snyggt!
Senast redigerad av massepojken 2015-05-06 kl. 14:38.
Citera
2015-05-06, 14:49
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Nu har du det bekräftat..
Kanske ska läsa tråden innan du skriver? (FB) Mordet på Malin Lindström i Örnsköldsvik 23/11 1996

Citat:
Ursprungligen postat av superkuken
Oisín Cantwell får duktigt på nöten i kommentatorsfältet idag i sin artikel angående tv4's program.

Han är ju inte helt utan poäng iofs den gode Oisin. Programmet tycks ju minst sagt oetiskt (även om jag förstås har blandade känslor eftersom OW är uppenbart skyldig)

PS. Jag ser inget kommentarsfält under artikeln?
Senast redigerad av swimp78 2015-05-06 kl. 14:54.
Citera
2015-05-06, 15:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Kanske ska läsa tråden innan du skriver? (FB) Mordet på Malin Lindström i Örnsköldsvik 23/11 1996

Han är ju inte helt utan poäng iofs den gode Oisin. Programmet tycks ju minst sagt oetiskt (även om jag förstås har blandade känslor eftersom OW är uppenbart skyldig)

PS. Jag ser inget kommentarsfält under artikeln?

TV4 har ju uppenbarligen inte brytt sig om att OW inte kan dömas, men utifrån den föresatsen så kan man ju diskutera upplägget "lösa brott" och så tydligt inrikta sig på honom. Jag menar, även om han skulle erkänna mordet och teknisk bevisning skulle presenteras så kan han ju i alla fall inte dömas.

I övrigt anser jag inte att det är Efterlysts, TV4:s eller Veckans Brott att lösa brott. Det är en polisiär uppgift, så i och för sig bör inte preskriptionen ha någon betydelse ur det avseendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in