2015-04-13, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
I programmet sker det en konfrontation mellan Ol*f W*berg och utredarna som söker upp honom. Det verkar som det sker efter att hans slutat sitt arbete. Bor han
kvar i Sveg, var jobbar han? Kommer han att flytta eller försvinna? Ögonen öppna nu!

Han jobbar fortfarande i sveg på samma ställe som förut. Nämligen där jag jobbar o.o
Citera
2015-04-13, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnkanubite
Han jobbar fortfarande i sveg på samma ställe som förut. Nämligen där jag jobbar o.o

Se där ja!

Vad är den där OW för en prick, egentligen alltså?

En fråga som bara måste ställas; hur känns det att jobba med en kille som alla utredare i fallet är övertygade om att han är den skyldige mördaren?

(Jag vet, jag vet, domstolen frikände, men det var ju inte för att han var oskyldig, det var för att bevisen inte höll enligt domstolens sätt att värdera och bedöma.)

Dela med dig vettja, hur lever han livet i Sveg?
Senast redigerad av GladaKalle 2015-04-13 kl. 15:22. Anledning: stavning
Citera
2015-04-14, 07:49
Medlem
Citat:
Se där ja!

Vad är den där OW för en prick, egentligen alltså?

En fråga som bara måste ställas; hur känns det att jobba med en kille som alla utredare i fallet är övertygade om att han är den skyldige mördaren?

(Jag vet, jag vet, domstolen frikände, men det var ju inte för att han var oskyldig, det var för att bevisen inte höll enligt domstolens sätt att värdera och bedöma.)

Dela med dig vettja, hur lever han livet i Sveg?

Nu känner jag inte honom speciellt väl, då han inte sitter nära mig och jag slipper se honom (vi är väl typ 200 anställda eller nå sånt :P)

Det jag vet är att de flesta tjejer jag snackat med får en väldigt olustig känsla från honom och kan vara en del att hans ögonen fastnar på andra delar på kroppen, så de undviker gärna att gå förbi där han sitter.

De få gånger jag pratat med honom så är han ju "trevlig" men lite väl "jag är redan din kompis" vägen och har en tendens att prata en hel del, oavsett hur "upptagen" man ser ut.

Han verkar också helt opåverkad av det hela (detta med att hans fall ska tas upp i tvn igen borde han ju veta... eller?)

Så jag vet väl inte så mycket mer än så.... och att han har en 3d printer.. -.o

Han ser ut att ha det bra, har nå vänner runt sig (vet dock inte om det är folk han träffar på fritiden eller bara här), är lite för mycket trevlig. Dock kan man märka av en hint av "Alla bananer är inte kvar i klasen" känsla när man pratar med honom. Och till och med jag som kille kan känna av en lite olustig känsla från honom, till och med innan jag visste om vad han gjort......

Men det kommer bli kul att se hans brott tas upp i tv
Citera
2015-04-14, 09:32
Medlem
Citat:
Nu känner jag inte honom speciellt väl, då han inte sitter nära mig och jag slipper se honom (vi är väl typ 200 anställda eller nå sånt :P)

Det jag vet är att de flesta tjejer jag snackat med får en väldigt olustig känsla från honom och kan vara en del att hans ögonen fastnar på andra delar på kroppen, så de undviker gärna att gå förbi där han sitter.

De få gånger jag pratat med honom så är han ju "trevlig" men lite väl "jag är redan din kompis" vägen och har en tendens att prata en hel del, oavsett hur "upptagen" man ser ut.

Han verkar också helt opåverkad av det hela (detta med att hans fall ska tas upp i tvn igen borde han ju veta... eller?)

Så jag vet väl inte så mycket mer än så.... och att han har en 3d printer.. -.o

Han ser ut att ha det bra, har nå vänner runt sig (vet dock inte om det är folk han träffar på fritiden eller bara här), är lite för mycket trevlig. Dock kan man märka av en hint av "Alla bananer är inte kvar i klasen" känsla när man pratar med honom. Och till och med jag som kille kan känna av en lite olustig känsla från honom, till och med innan jag visste om vad han gjort......

Men det kommer bli kul att se hans brott tas upp i tv

Man tackar för uttömmande svar!

Ja, jag kan tänka mig att han ger intrycket av att 'alla hästar inte är hemma'. Han kan ju knappast vara 'den vassaste kniven i lådan' med tanke på vad han gjort. Att han är 'övertrevlig' är väl ett sätt att komma folk in på livet, men som tur är brukar normalt funtade människor känna att sånt inte är genuint. Vad gör han för jobb, vad heter företaget?

Stackars de tjejer som måste vara nära honom och vet vad han gjort. Efter TV-programmet lär ju hans vardag på en liten ort bli aningen svårare skulle jag tro... Eller är det redan allmänt känt vad han gjort?
Citera
2015-04-14, 11:30
Medlem
Citat:
Man tackar för uttömmande svar!

Ja, jag kan tänka mig att han ger intrycket av att 'alla hästar inte är hemma'. Han kan ju knappast vara 'den vassaste kniven i lådan' med tanke på vad han gjort. Att han är 'övertrevlig' är väl ett sätt att komma folk in på livet, men som tur är brukar normalt funtade människor känna att sånt inte är genuint. Vad gör han för jobb, vad heter företaget?

Stackars de tjejer som måste vara nära honom och vet vad han gjort. Efter TV-programmet lär ju hans vardag på en liten ort bli aningen svårare skulle jag tro... Eller är det redan allmänt känt vad han gjort?

Vad han/vi arbetar med och vad företaget heter kan jag tyvärr inte svara på. Men de lär nog komma fram i programmet om inge annat.

Och i stort när en person fick veta det så spred det sig som en löpeld i bygget så skulle bli förvånad om det är någon som jobbat här längre än några dagar som inte känner till det. Dock precis som det finns folk som är säkra på att han gjort det finns det folk som tycker att han är oskyldig eftersom han inte blivit fälld/hamnat i fängelse , vi vet ju alla att svenska-rättsväsendet aldrig göra fel.
Citera
2015-04-14, 16:36
Medlem
Citat:
vi vet ju alla att svenska-rättsväsendet aldrig göra fel.

Nej, just ja, sååå är det ja, den ofelbara svenska rättvisan...

Jag säger bara Tomas Quick/Sture Bergwall.

Jag förstår att du inte kan nämna företagsnamn eller vad ni gör, gott så. Förstår iaf att alla på företaget säkert vet 'vem som är vem'. Det viskas väl mellan raderna på affärn...

Tack iaf för nyheterna från Sveg.
Citera
2015-04-14, 17:21
Medlem
Hur många företag finns det i Sveg som har 200 anställda?
Citera
2015-04-14, 18:03
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otaget
Hur många företag finns det i Sveg som har 200 anställda?

Kan inte finnas jättemånga, slog lite på det..

Stora Enso hade runt 400 så det går bort.
Citera
2015-04-14, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Kan inte finnas jättemånga, slog lite på det..

Stora Enso hade runt 400 så det går bort.

Callcenterföretaget Sykes? Fick visst kontrakt med SAS och nyanställde 100 personer i april 2013.
Annan möjlighet?
Citera
2015-04-14, 21:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --68--
Enligt registren på en viss myndighet är han född som Karl-Olof Verner Hörning född 19780128 i Grundsunda församling i Örnsköldsviks kommun.
I dag bor han i Sveg under namnet Karl Olof Verner Wibe*g, undrar om hans grannar vet vem han är och har för bakgrund?
Då får vi hoppas att grannarna tittar på programmet... Detta bör vara Olof.
http://www.ratsit.se/19780128-Karl_Olof_Verner_Wiberg_Sveg/cb5qM4dAhZ0p1_31_xMiKk5yTiryXyg2S0CJehdUvW0
Citera
2015-04-14, 22:40
Medlem
olovpalmes avatar
Vad har misstänkt GM för arbetsuppgifter på SYKES i Sveg?
Datasupport?
Kundtjänst?
När började han jobba där?
Senast redigerad av olovpalme 2015-04-14 kl. 22:44.
Citera
2015-04-14, 22:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Vad har misstänkt GM för arbetsuppgifter på SYKES i Sveg?
Datasupport?
Kundtjänst?
När började han jobba där?
Så lätt blir en gissning en trådsanning.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-04-14 kl. 22:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in