2012-08-26, 15:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Efter vad jag hört så var dom helt obekanta.Malin hade en enorm otur som råkade ut för en sexualsadist när hon klev av bussen på fel ställe.

Tycker att det låter för otroligt för att vara sant.Kan det vara så att han fick kontakt med henne på nätet och lurade upp henne.Hon trodde att hon skulle träffa en snäll kille.
Men i själva verket hade han planerat en sadistisk sexorgie med våld och mord på en levande människa istället för sina dockor som han lekte med annars.
Varför kunde han inte nöjt sig med att leka med sina dockor och avnjutit sexsadism på nätet som han brukade göra annnars?

Det skulle vara intressant med en fackmans åsikter även om dom inte alltid har rätt.Det finns säkert många personer på FB som träffat honom.Kanske även psykologer och andra kunniga.
Nätet fanns knappt 1996, och definitivt inte i var mans hem.
Citera
2012-08-26, 15:42
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoflingan1
Men hur kan du vara så säker på att det är han ???
Jag vet vem du menar , men är ju lixom inte säker på att det är han .....
Jag har kort på honom men vill vänta med att visa det . Jag kommer snart få ett kort på honom när han gick i skolan.
"Lixom" tror ingen i tråden intresserar sig för att du "kommer få" ett kort.Snarare något konkret som att du istället för att vela lagt upp bilden och sedan inte skrivt såna oväsentliga inlägg . Men väntar med spänning på bild .
Citera
2012-08-27, 22:08
Medlem
Citat:
Efter vad jag hört så var dom helt obekanta.Malin hade en enorm otur som råkade ut för en sexualsadist när hon klev av bussen på fel ställe.

Tycker att det låter för otroligt för att vara sant.Kan det vara så att han fick kontakt med henne på nätet och lurade upp henne.Hon trodde att hon skulle träffa en snäll kille.
Men i själva verket hade han planerat en sadistisk sexorgie med våld och mord på en levande människa istället för sina dockor som han lekte med annars.
Varför kunde han inte nöjt sig med att leka med sina dockor och avnjutit sexsadism på nätet som han brukade göra annnars?

Det skulle vara intressant med en fackmans åsikter även om dom inte alltid har rätt.Det finns säkert många personer på FB som träffat honom.Kanske även psykologer och andra kunniga.

För en gångs skulle håller jag med Quarrel. Förvisso hade jag internetuppkoppling 1996 (då var det "medelklassen" som hade datorer ), men då satt man och surfade via telefonen (dyrt alltså) och det fanns långt färre webbsidor än vad det gör idag. Sålunda högst otroligt med nätkontakt.

Möjligen skulle de kunnat fått kontakt via "Heta Linjen" som det hette, ett nummer man ringde och så fick man prata med en massa folk samtidigt tror jag, minns inte riktigt Det var iaf lite "risky" med Heta Linjen. Men Malin hon var ju en "fin flicka" så hon ringde nog inte dit.
Citera
2012-08-28, 03:16
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:

Tror inte alls på dom teorierna dock är det mycket möjligt dessa var smått bekanta innan på olika sätt . Men tror knappast de haft någon form av dold kontakt . Tror all mest var en ödesdiger slump där GM fick utlopp för sina sjukliga fantasier .
Citera
2012-08-28, 12:58
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
För en gångs skulle håller jag med Quarrel. Förvisso hade jag internetuppkoppling 1996 (då var det "medelklassen" som hade datorer ), men då satt man och surfade via telefonen (dyrt alltså) och det fanns långt färre webbsidor än vad det gör idag. Sålunda högst otroligt med nätkontakt.

Möjligen skulle de kunnat fått kontakt via "Heta Linjen" som det hette, ett nummer man ringde och så fick man prata med en massa folk samtidigt tror jag, minns inte riktigt Det var iaf lite "risky" med Heta Linjen. Men Malin hon var ju en "fin flicka" så hon ringde nog inte dit.

"Heta linjen" kommer jag ihåg. Det var dock inget en ordentlig prinzezza provade , men en kompis höll på att stöta ihop med en - senare - misstänkt mördare (som diskuterats i en tråd här på FB). Hon hade stämt träff med honom på en plats, men vände då hon såg honom; hon tyckte att han såg lite "scary Harry" ut. Tur nog! Detta var dock en hel del år innan 1996.

Sedan fanns det väl kontaktannonser i kvällstidningarna också? Där skulle Malin ev. ha kunnat få kontakt med O.

Dock tror jag att det är mest sannolikt att hon hade en extrem otur denna dag, för vad jag förstår har det inte framkommit något om att Malin och O hade haft någon som helst kontakt innan detta fatala sammanträffande. Dessutom är det väl klarlagt att Malin bestämt med sin kompis om att komma hem till henne denna dag. Och OM Malin stämt träff med O, så skulle hon i så fall ha ljugit för kompisen om att träffa henne eller så var kompisen med på detta. Det intryck av Malin jag fått är att detta scenario är mindre troligt.
Citera
2012-08-29, 10:13
Medlem
snoflingan1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
"Lixom" tror ingen i tråden intresserar sig för att du "kommer få" ett kort.Snarare något konkret som att du istället för att vela lagt upp bilden och sedan inte skrivt såna oväsentliga inlägg . Men väntar med spänning på bild .

Det enda jag vill veta vem det är , eftersom att jag tror att jag jobbar med honom .
Och LIXOM vart fan fick du luft ifrån ??
Kort kan du glömma
Citera
2012-08-29, 10:24
Medlem
snoflingan1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ybnetor
Ntertainer nästa gång du erbjuder han att hoppa i sängen med dig kanske du inte behöver göra det på jobbet inför en massa personer. Alla är inte lagt åt det hållet, kanske inte bra heller att gråta över en massa axlar att han inte ville.

Snoflingan1 när du bjuder in folk i kaffestue kan det vara bra om att alla är med på dina planer. Men utpressning inte riktigt min grej.

Öhh kaffe vadå ??
Tror nog att du har tagit fel på person ...
Men är intresserad av vem det är som har haft sex på jobbet
Citera
2012-08-30, 01:16
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Det enda jag vill veta vem det är , eftersom att jag tror att jag jobbar med honom .
Och LIXOM vart fan fick du luft ifrån ??
Kort kan du glömma
Sluta försök göra dig märkvärdig! Säkerligen sitter du och bara och MYTAR! Skiter väl i kortet men sluta som sagt spela ."Lixom" stavar fjortonåringar eller högst obegåvade personer välj själv .Har man sagt A får man säga B varför sitta och antyda att du "kanske" jobbar med honom.Antingen tar man reda på fakta och därefter skriver inlägg eller ochså håller man tyst . Och inte antyder att man vet saker man egentligen inte har en aning om .
Senast redigerad av ADHD-syndromet 2012-08-30 kl. 01:22.
Citera
2012-08-30, 08:42
Medlem
snoflingan1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Sluta försök göra dig märkvärdig! Säkerligen sitter du och bara och MYTAR! Skiter väl i kortet men sluta som sagt spela ."Lixom" stavar fjortonåringar eller högst obegåvade personer välj själv .Har man sagt A får man säga B varför sitta och antyda att du "kanske" jobbar med honom.Antingen tar man reda på fakta och därefter skriver inlägg eller ochså håller man tyst . Och inte antyder att man vet saker man egentligen inte har en aning om .

Men herregud !
Nej jag försöker inte alls vara märkvärdig. Jag försöker att ta reda på om det är han jag jobbar med, eftersom att jag tycker att det är lite läskigt ....
Jag förstår inte varför du hoppar på mig ?
Allt tyder på att det är han ... men jag skulle helst vilja att någon pekar och säger att det är han ( om det nu gick ).
Jag vill inte anklaga någon utan att vara 100%.

( *Också )
Citera
2012-08-30, 16:32
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Men herregud !
Nej jag försöker inte alls vara märkvärdig. Jag försöker att ta reda på om det är han jag jobbar med, eftersom att jag tycker att det är lite läskigt ....
Jag förstår inte varför du hoppar på mig ?
Allt tyder på att det är han ... men jag skulle helst vilja att någon pekar och säger att det är han ( om det nu gick ).
Jag vill inte anklaga någon utan att vara 100%.

( *Också )
Okej , whatever ..Ursäkta mitt tidigare inlägg var bara allmänt irriterad på folk som snackar ovänsentliga saker.
Citera
2012-09-19, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Förstår inte varför folk inte gör hans liv till ett helvete? Folk i tråden skryter om att de sommarjobbat med honom och bor nära hans hus osv. Gör något då? Alla vet att det var han som gjorde det. Krossa hans fönster. Slasha bil/cykeldäck. Sno hans saker. Jag blir besviken på att ingen agerat...

För att majoriteten av människorna kanske inte är beredda att ta hårda straff pga den här galningen? Malin är död i vilket fall som helst....att slasha hans däck för det känns som en rätt tunn hämnd och går man längre och slashar honom istället blir det förvaring i statens regi ett tag, Skulle du vara beredd att ta det för Malins skull nu såhär 16 år senare?
Citera
2012-09-19, 13:50
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalomonAugust
För att majoriteten av människorna kanske inte är beredda att ta hårda straff pga den här galningen? Malin är död i vilket fall som helst....att slasha hans däck för det känns som en rätt tunn hämnd och går man längre och slashar honom istället blir det förvaring i statens regi ett tag, Skulle du vara beredd att ta det för Malins skull nu såhär 16 år senare?
Nej, det skulle jag inte. Men hade jag varit nära anhörig så hade jag. Jag tycker det är konstigt att ingen gjort något under dessa 16 år. Det finns relativt enkla sätt att göra någons liv till ett helvete utan att riskera att åka dit. Hade du bara tigit och nickat när han gått förbi om det var din kompis som blivit brutalt mördad?
Jag är inte för att folk tar lagen i egna händer men i vissa fall är det befogat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in