Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
För en gångs skulle håller jag med Quarrel. Förvisso hade jag internetuppkoppling 1996 (då var det "medelklassen" som hade datorer

), men då satt man och surfade via telefonen (dyrt alltså) och det fanns långt färre webbsidor än vad det gör idag. Sålunda högst otroligt med nätkontakt.
Möjligen skulle de kunnat fått kontakt via "Heta Linjen" som det hette, ett nummer man ringde och så fick man prata med en massa folk samtidigt tror jag, minns inte riktigt

Det var iaf lite "risky" med Heta Linjen. Men Malin hon var ju en "fin flicka" så hon ringde nog inte dit.
"Heta linjen" kommer jag ihåg. Det var dock inget en ordentlig prinzezza provade

, men en kompis höll på att stöta ihop med en - senare - misstänkt mördare (som diskuterats i en tråd här på FB). Hon hade stämt träff med honom på en plats, men vände då hon såg honom; hon tyckte att han såg lite "scary Harry" ut. Tur nog! Detta var dock en hel del år innan 1996.
Sedan fanns det väl kontaktannonser i kvällstidningarna också? Där skulle Malin ev. ha kunnat få kontakt med O.
Dock tror jag att det är mest sannolikt att hon hade en extrem otur denna dag, för vad jag förstår har det inte framkommit något om att Malin och O hade haft någon som helst kontakt innan detta fatala sammanträffande. Dessutom är det väl klarlagt att Malin bestämt med sin kompis om att komma hem till henne denna dag. Och OM Malin stämt träff med O, så skulle hon i så fall ha ljugit för kompisen om att träffa henne eller så var kompisen med på detta. Det intryck av Malin jag fått är att detta scenario är mindre troligt.