2020-12-06, 19:08
Medlem
barkeepers avatar
Nu har jag läst en hel del av domar och bevisning (dock inte FUP). Jag känner mig ett övertygad om att det är han. Jag tror också stt mamman vet det. Om man lyckas binda honom till kroppen med de nya DNA teknikerna, bör både han och mamman (om hon lever?) dömas.

Jag skulle väldigt gärna vilja veta hur hand liv ser ut idag. Att någon i så ung ålder utför ett så utstuderat mord, går igenom en sådan rättsprocess, och frias, för att sedan leva helt normalt finner jag mindre troligt. Någon som vet mer om hans liv idag?
Citera
2020-12-06, 21:05
Avslutad
Kan ingen spotta fram en bild på fanstyget? Inte en gammal klasskort eller någe? De enda jag lyckats hitta är en maskad bild från Aftonbladet när han blev friad. Tycker att nån borde sitta på en
Citera
2020-12-07, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Jag skulle väldigt gärna vilja veta hur hand liv ser ut idag. Att någon i så ung ålder utför ett så utstuderat mord, går igenom en sådan rättsprocess, och frias, för att sedan leva helt normalt finner jag mindre troligt. Någon som vet mer om hans liv idag?
Han lever ett till synes normalt liv idag, han bor i Sveg och har ett jobb. Grejen är ju att han är en väldigt underlig människa därför kan han säkert leva ett normalt liv utan någon ånger.
Senast redigerad av Ppal 2020-12-07 kl. 01:02.
Citera
2020-12-07, 11:41
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ppal
Han lever ett till synes normalt liv idag, han bor i Sveg och har ett jobb. Grejen är ju att han är en väldigt underlig människa därför kan han säkert leva ett normalt liv utan någon ånger.

Kanske utan ånger, men kanske någon drift att göra samma grej igen?
Citera
2020-12-07, 21:50
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Jag är ganska säker på att målnummret för fupen är K25382-96.

Kanske är rätt, var hittade du det numret?
Citera
2020-12-08, 10:20
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Vet inte om det har tagits upp tidigare i tråden, men den misstänkte var ju med i tv4 programmet Svenska fall för FBI. De kom ju inte fram till något direkt. De försökte i alla fall konfrontera honom och hans mamma. De som var lite underligt med honom var att han gick väldigt konstigt, som om han vore handikappad.
Att han sedan inte begått några andra dåd är kanske att han blev rädd när han nästan åkte fast.
Citera
2020-12-08, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Numret står på dom här pärmarna så jag antog att det kanske är målnumret:
https://ibb.co/c3dPJvk
Bilden är från ett gammalt nyhetsinslag som handlade om förundersökningen.
Citera
2020-12-09, 17:27
Medlem
Är det inte några som skulle vilja gå ihop och köpa fupen? Den finns nog inte inscannad men det brukar ju gå att lösa. Ingen aning om kostnad dock, men jag kan maila tingsrätt om vi är fler som vill det.
Citera
2020-12-09, 18:09
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Numret står på dom här pärmarna så jag antog att det kanske är målnumret:
https://ibb.co/c3dPJvk
Bilden är från ett gammalt nyhetsinslag som handlade om förundersökningen.

Står det där måste numret stämma. Det står Malins namn och hennes personnr också på pärmarna.

FUP fanns hos Örnsköldsviks tingsrätt men dom stängde portarna och Ångermanlands tingsrätt tog över istället. Att det skulle finnas kvar en så gammal FUP där tror jag vi kan glömma, det är polisen som har den i arkivet.

Jag skulle kunna ringa och fråga polisen hur mycket det kan kosta att köpa ut den därifrån.
Citera
2020-12-09, 19:59
Medlem
Citat:

Målnummer: B 375/98
Tyvärr så har jag ingen fungerande länk.
Citera
2020-12-09, 20:10
Medlem
Citat:
Står det där måste numret stämma. Det står Malins namn och hennes personnr också på pärmarna.

FUP fanns hos Örnsköldsviks tingsrätt men dom stängde portarna och Ångermanlands tingsrätt tog över istället. Att det skulle finnas kvar en så gammal FUP där tror jag vi kan glömma, det är polisen som har den i arkivet.

Jag skulle kunna ringa och fråga polisen hur mycket det kan kosta att köpa ut den därifrån.

Har hittat det här.

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fklevringsjuridik.se%2Fver dict%2Fhovratten-for-nedre-norrland-referat-rh-199 8-88%2F
Citera
2020-12-09, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Målnummer: B 375/98
Tyvärr så har jag ingen fungerande länk.
Nej det är bara målnummer för hovrättens dom inte förundersökningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in