Citat:
Ursprungligen postat av
Mali09
Ja det säger ju något om man får den typen av smeknamn. Han tycker väl fortfarande inte att han är konstig (dvs sjuk) och där är väl mamman hans största supporter. Hon känns som en mamma i förnekelse, hade ju varit bättre att acceptera det som har hänt och försökt skaffa hjälp till sitt barn.
Förneklse är det absolut mest talande ordet. En förståelig mekanism, men det går för långt. Man kan inte stoppa huvudet i sanden på det där sättet och gå och gnälla på byn om hur polisen förstört sin sons liv...
Liksom, snälla du.
Såg om avsnittet av Svenska fall för FBI häromdagen, för senast jag såg det så var det avsnittet den första info jag såg om fallet. Det är ju inte bara att hon plötsligt ändrar sina uppgifter till att OW ska ha varit hemma med henne den aktuella dagen (har man NÅGON insyn i utredningen vet man ju att inte ens OW hävdar det) och när Safarik säger "listen to me" så säger hon "no, I don't want to listen"
Liksom inte att hon inte vill prata, hon vill bara desperat inte höra ett ord till. Desperat låter hon verkligen. Har nämnt det förut att det måste vara oerhört tufft att ens eget barn gjort något sånt här. Jag förstår det. Men att stoppa huvudet i sanden som en struts, eller lyfta upp det bara för att klaga på hur fallet förstört HANS liv.. Nej, det blir underkänt betyg där, mamma.
Och kan vi prata lite om huruvida OW sytt och sytt in "fodralen" i knulldockorna själv? För min känsla är att mamma syslöjdslärare har varit behjälplig med den biten..
"Maskinsytt fodral"
"Fodralet är sytt och har vid öppningsändan en bred svart resår"
"Hålet går djupt in i dockan snett uppåt och är fastsytt i dockan"
Har alltid varit min känsla att han inte gjort detta själv, iofs kanske han var en hejare på syslöjd, det vet ju inte jag..