2021-07-08, 10:42
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Det är uppenbart att någon anmäler dokument som läggs ut i tråden för att OW och hans förehavanden inte ska granskas.
Citera
2021-07-08, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InformationSociety
Jag har egentligen aldrig sagt något om vem som säkert är eller vem som säkert inte är GM här. Det jag mest av allt menar på är att polisen slarvade med utredningen och det håller jag fortfarande fast vid. Gör man inte ett riktigt proffsigt jobb börjar tanken på alternativa GM gro hos domstolarna och det måste man undvika.

Att polisen inte förstörde DNA-provet 1998 är väl en till signal på slarv eller inkompetens.
Nej du har generellt inte skrivit mycket sen 2013....Du läser mest precis som jag skrev till dig för länge sen vilket du själv skrev igår och anledningen är för du vågar inget annat, du är lite som den här GM någon som är tystlåten och lite töntig typ

Hur som helst, kan du specificera på vilket sätt polisen slarvat med utredningen? Det fanns ingen kropp eller vittnen ingenting från början och ändå fick de han fälld i TR ju
Citera
2021-07-08, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Det är uppenbart att någon anmäler dokument som läggs ut i tråden för att OW och hans förehavanden inte ska granskas.

Var de senaste dokumenten hemliga(hemligstämplade)?
Citera
2021-07-08, 17:36
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin

Jaså, har det försvunnit många dokument här?
Citera
2021-07-08, 17:37
Medlem
F3ttans avatar
Någon som vet vart man kan hitta filmen från TV4 där de konfronterade Olof Wiberg?
Citera
2021-07-08, 17:39
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Resningsansökan inlämnad av riksåklagaren

1. https://docdro.id/4ufBOxC

Lite citat ur ansökan:

Vilka utredningsåtgärder återstår?

Häktning av OW?

Angående den gamla FUPen

Promemoria angående blod, hårstrån, utlåtande från NFC m.m.

1. https://docdro.id/2SYJn1c

Kan du lägga ut Promemorian igen? Den har "försvunnit".
Citera
2021-07-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Någon som vet vart man kan hitta filmen från TV4 där de konfronterade Olof Wiberg?
Var det programmet de hade ngn fbi snubbe med?
Citera
2021-07-08, 18:46
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
Var det programmet de hade ngn fbi snubbe med?
Ja fast vad jag minns så är Olof aldrig med utan hans mor stoppar och skäller ut de två fd polis/FBI snubbarna.
Så minns jag det iallafall. Men det är ett bra tag sedan jag såg avsnittet nu.
Senast redigerad av GROKNAK.Ankbonden 2021-07-08 kl. 18:53.
Citera
2021-07-08, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Ja fast vad jag minns så är Olof aldrig med utan hans mor stoppar och skäller ut de två fd polis/FBI snubbarna.
Så minns jag det iallafall. Men det är ett bra tag sedan jag såg avsnittet nu.

Jo han är med på slutet. De båda poliserna konfrontera aset men han svarade bara ingen kommentar typ. Sen knäpp tyst. TV4 har tagit bort avsnitten. Men nån kanske har den sparad?
Citera
2021-07-08, 19:33
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hpas
Jo han är med på slutet. De båda poliserna konfrontera aset men han svarade bara ingen kommentar typ. Sen knäpp tyst. TV4 har tagit bort avsnitten. Men nån kanske har den sparad?
Ah okej, det stämmer säkert då jag minns bara vagt nu.
Mycket synd det inte längre finns tillgängligt.

Väldigt fascinerande och gripande fall, blev väldigt glad när jag såg att resning var på G. Olof är så uppenbart skyldig.
Lite samma känsla som när Mats Alm gick fri, inte för att fallen är lika men det borde verkligen inte ha kunnat ske. Men nu åker han dit.
Citera
2021-07-08, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Jag har inte vaknat på fel sida.
Vad svamlar du om.
Det finns inga alternativa GM.
Du har inte ens jobbat fram ett enda namn trots att du haft god tid på dig.

Oj, vaknade du på fel sida idag igen?

Att funderingar på alternativ GM, minst en, har funnits har vi papper på.

Ännu en gång:

Citat:
Hovrättens slutsatser i brottmålsdelen kan sammanfattas enligt följande. I måletföreligger inte någon direkt eller teknisk bevisning, i form av t.ex. vittnesuppgifter,fingeravtryck, blodprov eller spermaprov, som positivt knyter Olof Hörning till dennu aktuella gärningen. Den förebragta utredningen utesluter inte med tillräcklig grad av säkerhet möjligheten av att Malin Lindström berövats livet av någon annan person än Olof Hörning (jfr rättsfallen NJA 1990 s. 555, l99l s. 56 och 612 samtRH 1995:129)

Vid en samlad bedömning av de omständigheter som behandlats i det föregående och av den utredning som i övrigt förebragts i målet kan det alltså inte anses ställt utom rimligt tvivel att Olof Hörning berövat Malin Lindström livet.

Det anförda medför att åtalet mot Olof Hörning för mord skall ogillas.

Citatet är alltså från resningsansökan som i sin tur hämtat citatet från domen 1998.

Det är självfallet så att om du inte lyckats tolka och förstå innebördet av denna text så är det svårt för mig att hjälpa dig.

Vet för övrigt inte vad det är för "namn" du snackar om. Menar du att jag sagt något om det?
Citera
2021-07-08, 20:42
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Kan du lägga ut Promemorian igen? Den har "försvunnit".
Det var bra märkligt. Använder docdroid hela tiden och har aldrig varit med om att något har försvunnit/tagits ned. Jag trodde ärligt att snacket om "försvunna dokument" var trams, men nu börjar man ju undra.

Då någon frågade om "hemligstämplade handlingar" vill jag förtydliga att det inte är några hemliga dokument som jag har länkat till. Det är offentliga handlingar som har lämnats ut av HD. De röda "stämplarna" där det står HEMLIG är en intern markering i domstolens system för att markera att handlingen inte ska lämnas ut om den inte har sekretessprövats. Promemorian har sekretessprövats och lämnats ut i det här skicket.

Här har du promemorian igen, med några mirrors för säkerhets skull...

Promemoria angående blod, hårstrån, utlåtande från NFC m.m.

1. https://docdro.id/wq5zga6

2. https://delafil.se/6ee4595a84079658/H%C3%B6gsta_domstolens_m%C3%A5l_%C3%96_4141-21,_aktbilaga_2,_sekretesspr%C3%B6vad_version.pdf (Mirror 1)

3. https://anonfiles.com/p7xfn250u5/H_gsta_domstolens_m_l_4141-21_aktbilaga_2_sekretesspr_vad_version_pdf (Mirror 2)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in