Citat:
Ursprungligen postat av
olovpalme
Jag har inte vaknat på fel sida.
Vad svamlar du om.
Det finns inga alternativa GM.
Du har inte ens jobbat fram ett enda namn trots att du haft god tid på dig.
Oj, vaknade du på fel sida idag igen?
Att funderingar på alternativ GM, minst en, har funnits har vi papper på.
Ännu en gång:
Citat:
Hovrättens slutsatser i brottmålsdelen kan sammanfattas enligt följande. I måletföreligger inte någon direkt eller teknisk bevisning, i form av t.ex. vittnesuppgifter,fingeravtryck, blodprov eller spermaprov, som positivt knyter Olof Hörning till dennu aktuella gärningen. Den förebragta utredningen utesluter inte med tillräcklig grad av säkerhet möjligheten av att Malin Lindström berövats livet av någon annan person än Olof Hörning (jfr rättsfallen NJA 1990 s. 555, l99l s. 56 och 612 samtRH 1995:129)
Vid en samlad bedömning av de omständigheter som behandlats i det föregående och av den utredning som i övrigt förebragts i målet kan det alltså inte anses ställt utom rimligt tvivel att Olof Hörning berövat Malin Lindström livet.
Det anförda medför att åtalet mot Olof Hörning för mord skall ogillas.
Citatet är alltså från resningsansökan som i sin tur hämtat citatet från domen 1998.
Det är självfallet så att om du inte lyckats tolka och förstå innebördet av denna text så är det svårt för mig att hjälpa dig.
Vet för övrigt inte vad det är för "namn" du snackar om. Menar du att jag sagt något om det?