2021-07-06, 20:51
Bannlyst
Jag har några frågor:

1. Har O:s DNA någon gång matchat något av fynden som har gjorts på brottsplats eller brottsoffer?

2. Finns det några bevis för att dockorna och teckningarna är gjorda innan mordet?

Kanske är dockorna och teckningarna minnesdelar från vad han såg under gärningen, som han själv eller någon annan begick.
Citera
2021-07-06, 21:10
Medlem
1. Nej, inte förrän nu.
2. Inga konkreta bevis (datum eller liknande) finns att bilderna är tecknade efter mordet. Bilderna är otäcka då det finns likheter med hur mordet gick till samt hur kroppen såg ut när den hittades.
Citera
2021-07-06, 22:05
Medlem
Enligt säkra källor så är Olo* hemma i husum och hjälper till att måla hans mammas hus.
Citera
2021-07-06, 22:26
Medlem
”Spännande” vilken adress talar vi om? Man har ju lust att åka dit och fotografera aset.
Citera
2021-07-06, 22:30
Medlem
En kompis gick i skola med oW och det var en riktig kuf. Hoppas äntligen aset åker dit. Konstigt att det inte finns ett foto av honom. Ingen från Sveg som hänger på detta forum och kan berätta om skithögen?
Citera
2021-07-06, 22:38
Medlem
emileflournoys avatar
Vart tog användaren InformationSociety vägen???
Citera
2021-07-06, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
1. Nej, inte förrän nu.
2. Inga konkreta bevis (datum eller liknande) finns att bilderna är tecknade efter mordet. Bilderna är otäcka då det finns likheter med hur mordet gick till samt hur kroppen såg ut när den hittades.

1. Det finns en möjlighet att åklagaren bluffar för att tvinga fram ett nytt DNA-prov, och så hoppas han att det nya ska matcha. Kanske har de alltså inte alls hittat något gammalt blodprov vid Uppsala universitet. Det verkar skumt att det plötsligt hittas ett gammalt blodprov lägligt.
Och redan innan denna nya matchning gjordes så var ju polisen och Leif GW och många andra övertygade om att O var skyldig, pga bla teckningarna och dockorna. Och om målet nu håller på att preskriberas så är det ju bråttom för dem, och därför kanske de tar till okonventionella metoder för att få fast den de misstänker, alltså O.
Innan ett nytt DNA-prov har gjorts på honom är iallafall inget säkert.
Jag hoppas också att åklagaren tvingas på något sätt att bevisa att de verkligen har hittat ett gammalt blodprov, så att ett eventuellt brott av åklagaren kan avslöjas.
Sen finns ju också möjligheten att de DNA/spermier de har hittat kommer från O:s dockor, och inte har hittats på Malin.

2. Men det jag frågade var om det finns bevis för att teckningar och dockor är gjorda innan mordet.
Citera
2021-07-06, 22:51
Medlem
Första inlägget här för mej. Jag är uppvuxen i grannbyn där det hände. Och han är verkligen kuf. Han kom till vårat högstadiedisco efter han friats. Alla blev chockad vafan han gjorde där. Kan se om jag kanske har nån skolkatalog m bild på han.
Citera
2021-07-06, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sailormoon1983
Första inlägget här för mej. Jag är uppvuxen i grannbyn där det hände. Och han är verkligen kuf. Han kom till vårat högstadiedisco efter han friats. Alla blev chockad vafan han gjorde där. Kan se om jag kanske har nån skolkatalog m bild på han.

Ja kolla om du hittar någon bild 👍🏻
Citera
2021-07-06, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hpas
Ja kolla om du hittar någon bild 👍🏻

Och välkommen.
Citera
2021-07-06, 23:35
Medlem
2. Men det jag frågade var om det finns bevis för att teckningar och dockor är gjorda innan mordet.[/quote]

Finns inga bevis att de är gjorda innan mordet. Dock så menar mamman till den misstänkte och den misstänkte själv att den s.k. GOP-bilden skapades något år innan mordet. Men det är ju såklart ett subjektiv påstående.
Citera
2021-07-07, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hpas
”Spännande” vilken adress talar vi om? Man har ju lust att åka dit och fotografera aset.
Vet ej adressen. Men bör gå att finna om man letar lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in