2021-07-07, 02:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MordarOlof
https://anonfiles.com/H7B4Q345uf/received_113480597551428_jpeg

Bild på OW från högstadiet eller gymnasiet. Inte helt säker.

Är väldigt nyfiken hur du kommit över den bilden?
Citera
2021-07-07, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sailormoon1983
Första inlägget här för mej. Jag är uppvuxen i grannbyn där det hände. Och han är verkligen kuf. Han kom till vårat högstadiedisco efter han friats. Alla blev chockad vafan han gjorde där. Kan se om jag kanske har nån skolkatalog m bild på han.

Postade en skolkatalogbiild på honom i inlägg #2109 annars.
Citera
2021-07-07, 07:58
Medlem
Andrianmihajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
1. Det finns en möjlighet att åklagaren bluffar för att tvinga fram ett nytt DNA-prov, och så hoppas han att det nya ska matcha. Kanske har de alltså inte alls hittat något gammalt blodprov vid Uppsala universitet. Det verkar skumt att det plötsligt hittas ett gammalt blodprov lägligt.
Och redan innan denna nya matchning gjordes så var ju polisen och Leif GW och många andra övertygade om att O var skyldig, pga bla teckningarna och dockorna. Och om målet nu håller på att preskriberas så är det ju bråttom för dem, och därför kanske de tar till okonventionella metoder för att få fast den de misstänker, alltså O.
Innan ett nytt DNA-prov har gjorts på honom är iallafall inget säkert.
Jag hoppas också att åklagaren tvingas på något sätt att bevisa att de verkligen har hittat ett gammalt blodprov, så att ett eventuellt brott av åklagaren kan avslöjas.
Sen finns ju också möjligheten att de DNA/spermier de har hittat kommer från O:s dockor, och inte har hittats på Malin.

2. Men det jag frågade var om det finns bevis för att teckningar och dockor är gjorda innan mordet.

Tramsigaste inlägget jag läst på länge. Så jobbar ingen åklagare. De har ett gammalt blodprov. Och nej, de DNA-spår man vill knyta honom till påträffades ju på Malin i samband med att kroppen hittades.
Citera
2021-07-07, 09:58
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Vart tog användaren InformationSociety vägen???

Det undrar jag med
Citera
2021-07-07, 10:13
Medlem
Framgaffels avatar
Min åsikt om skuld är irrelevant, men bara för att DNA-profilen överensstämmer är det då tillräckligt med bevis för att det var OW som utförde mordet?
Det bevisar väl faktiskt bara att han har varit där, inte att han mördade henne.
Som tidigare nämnts, kan det vara så att han hittat henne i skogen, dragit en banjo, täckt över henne med nytt ris och gått hem igen? Har det bevisats att fläcken med sperma fanns där redan när kroppen täcktes av ris första gången?

Edit: Fixat stavfel
Citera
2021-07-07, 10:19
Medlem
F3ttans avatar
Citat:

Det är Olof Wiberg
Citera
2021-07-07, 10:28
Medlem
Citat:

Har du någon mer bild att delge?
Citera
2021-07-07, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Vart tog användaren InformationSociety vägen???
Varför undrar du det? Du kanske undrar om han som han skrev fortfarande "ligger i en mittfåra"? Alltså inte är säker på vem som är GM

Citat:
Ursprungligen postat av eoku
1. Det finns en möjlighet att åklagaren bluffar för att tvinga fram ett nytt DNA-prov
Är inte detta tjänstefel eller ett brott?
Senast redigerad av Vanligman 2021-07-07 kl. 10:50. Anledning: Tillägg
Citera
2021-07-07, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
men bara för att DNA-profilen överensstämmer är det då tillräckligt med bevis för att det var OW som utförde mordet?
Det bevisar väl faktiskt bara att han har varit där, inte att han mördade henne.
Som tidigare nämnts, kan det vara så att han hittat henne i skogen, dragit en banjo, täckt över henne med nytt ris och gått hem igen? Har det bevisats att fläcken med sperma fanns där redan när kroppen täcktes av ris första gången?
Helt korrekt han kan bli frikänd ändå. Detta är juridik så det kan sluta med att han blir frikänd men inte troligt. Det återstår att se först om HD anser att det ska prövas igen
Citera
2021-07-07, 13:25
Medlem
Zootiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hpas
”Spännande” vilken adress talar vi om? Man har ju lust att åka dit och fotografera aset.

Olof lämnade byn så fort det började aktualiseras i media detta med inlämnad resningsansökan.
Citera
2021-07-07, 13:31
Medlem
Det är väldigt många sidor att gå igenom här, har inte hört talas om mordet förrens för ett par dagar sedan. Finns det någon sammanfatting av allt som hänt någonstans, på en och samma sida? Är lite nyfiken på hur mordplatsen såg ut också, om det finns några bilder på det! Googlade, ingen wiki och massvis med artiklar.
Citera
2021-07-07, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zootis
Olof lämnade byn så fort det började aktualiseras i media detta med inlämnad resningsansökan.
Är han på hemlig ort nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in