Citat:
Ursprungligen postat av
kramiklon
Han var ju väldigt självsäker på att HD skulle gå honom till mötes när det gällde preskriptionsfrågan – men där gick han på pumpen, så det bara sjöng om det.
Holst blev nog både ”lös i magen och blek om nosen” när dom nya sensationella fynden presenterades.
Nu kanske det inte ens är självskrivit att Holst blir försvarare den här gången?
Kanske inte. Men han har alltid varit väldigt på så fort fallet kommit upp på något sätt. Efter TV4 - programmet där FBI-agenten var med, var han rasande om hur fräckt det hela var. Samma sak när det kom fram att man nu kan analysera DNA:t från spermaprovet. Då var han snabbt framme och påtalade att MGM inte bör gå med på topsning. Efter HD:s beslut sa han sig vara mycket nöjd med utfallet.
Visst, jag vet att han gör sitt jobb, men det blir intressant att se hur han agerar nu, när man fått två träffar på DNA-testerna. Personligen skulle jag ha ständigt magknip om jag var tilldelad hans arbetsuppgift. Jag menar, han är väl inte helt korkad och måste ju förstå vad som är sanningen. Nog krävs det ett väldigt speciellt psyke för att kunna göra hans jobb, men det är ju en helt annan fråga.