2021-06-03, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Så vad kan vi göra? Anmäla aset för nåt så att han blir topsad? Attackera honom, rispa honom och lämna blod på en fingerad brottsplats?

Jag tycker om hur du tänker.
Finns på PM
Citera
2021-06-03, 20:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandaloria
Har tittat lite hur diskussionerna gick då och vet inte riktigt om du har täckning för det du skriver nu.

Troian skriver att mordet är preskriberat om det är bevisat att den tidigare dömde är mördaren. Beslutet från Högsta domstolen säger att mordet inte är preskriberat för honom. Det man säger är att det inte finns reglerat i lag att ta prov (kroppsbesiktning) på en som friats från misstanke. Därför blev det ingen provtagning, inte för att det är preskriberat.

I senare inlägg i tråden backade jag och skrev det var 15 eller 30 år som gällde.

Det var jag som initierade diskussionen i tråden, men jag kan inte ta på mig att ha varit drivande i att komma fram till att preskriptionstiden är 30 år.
Citera
2021-06-03, 22:12
Medlem
HD:s beslut var väl inte helt oväntat, väldigt tragiskt att Malin och hennes anhöriga inte får något avslut.

För er som har mer koll än mig. Är fup offentlig trots att Olof inte är dömd? Om den går att beställa så kanske vi kan gå ihop några styckna och pröjsa för den, sen lägga upp den på flashback så att folk kan läsa. Målnummret borde vara K25382-96.
Senast redigerad av Ppal 2021-06-03 kl. 22:25.
Citera
2021-06-04, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ppal
HD:s beslut var väl inte helt oväntat, väldigt tragiskt att Malin och hennes anhöriga inte får något avslut.

För er som har mer koll än mig. Är fup offentlig trots att Olof inte är dömd? Om den går att beställa så kanske vi kan gå ihop några styckna och pröjsa för den, sen lägga upp den på flashback så att folk kan läsa. Målnummret borde vara K25382-96.

En fup (eller delar av den) blir offentlig när åtal väckts. Om det blir fällande dom eller ej påverkar inte.
Citera
2021-06-04, 17:03
Medlem
Han kommer att bli topsad på ett eller annat sätt, det finns säkert poliser som funderar hur de skall få in denna boll i det öppna målet och de kommer snart på något.

Sedan en mer skrämmande tanke- jag har svårt att tro att detta är det enda denna dåre har gjort under alla dessa år
Citera
2021-06-04, 17:29
Medlem
JC Denton srs avatar
Hur kan han inte ha blivit topsad när han blev anhållen/häktad?
Citera
2021-06-04, 18:13
Medlem
Högsta domstolen säger nej till en topsning som hade kunnat lösa det 24 år gamla mordet på 16-åriga Malin Lindström.

https://www.aftonbladet.se/a/nApz6m
Citera
2021-06-04, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JC Denton sr
Hur kan han inte ha blivit topsad när han blev anhållen/häktad?
Det blev han, men proverna förstördes eftersom han blev friad.
Citera
2021-06-04, 21:58
Medlem
Fp
Citera
2021-06-04, 22:00
Medlem
Hans mamma lever väl? Hon kan väl vilja få sin son friad från alla misstankar, en gång för alla.
Skulle inte hon kunna lämna prov för att få det ur världen? Om han nu är så oskyldig..
Citera
2021-06-05, 00:11
Medlem
Stackars Malins föräldrar 16 år gammal och samhället sviker dom återigen. Klart det är Olof som mördat henne. Minns någon serien på TV4 när FBI hjälpte till och dom konfronterade Olof?
Citera
2021-06-05, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ppal

Han blev väl dömd i tingsrätten, men friad i hovrätten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in