Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Jag känner inte till någon mer försvunnen kvinna, men kvinnan som han eventuellt hade sex med behöver inte ha hört av sig, särskilt som hon tog betalt.
Att han är en kuf som ändrade sin berättelse flera gånger förnekar jag inte. Men vaken TR eller HR hittade någon teknisk bevisning mot honom. Han påstod aldrig att han har träffat Malin, eller haft sex med henne. Han dömdes i TR efter egen, återtagen, historia och efter vittnesmål som TR anpassade till situationen.
Har du någon konkret invändning mot hovrättsdomen?
Vem tror du att han menade, då han sade att han hade sex med
flickan kvällen hon försvann? Var det någon annan flicka som försvann samma kväll, som han menade? Med största sannolikhet syftade han på Malin, eller vad tror du? Han hade då i tidigare förhör sagt att han sett en flicka med Malins utseende promenera med en pojke i Husum, så det var just henne det handlade om i förhören.
Jag tycker att det var olyckligt att de blå fibrer från tröjan, som hittades hos honom (tröjan, som väl bara hade sålts i ett fåtal exemplar i landet, eller t o m i Ö-vikstrakten?), inte sändes iväg för analys. Detta kanske inte gick att göra vid den tiden, men det borde definitivt ha gjorts innan tiden "var ute", så att säga.
Hade de fibrer som hittades hos honom, och som till stor sannolikhet kom från just Malins tröja, kunnat bindas till hennes tröja, då hade det inte funnits mycket tvivel. Tillsammans med alla indicier, så kan jag inte se att det då hade kunnat bli annat än en fällande dom. Nu fanns inte det konkreta bevis som HR torde han menat saknades; "bara" indiciekedjan fanns.