2017-01-17, 07:59
Medlem
cyberkalles avatar
Hoffenheim har ersatt Rudy med Bremens Florian Grillitsch.

Leipzigs Papadopoulos klar för att gå på lån till HSV.

Tre dagar kvar nu.
Citera
2017-01-17, 11:00
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Hoffenheim har ersatt Rudy med Bremens Florian Grillitsch.

Leipzigs Papadopoulos klar för att gå på lån till HSV.

Tre dagar kvar nu.

Byta ifrån Spahic/Djourou till Mavraj/Papa får vi förhoppningsvis en säkerhet där bak, känns så just nu.
Citera
2017-01-17, 11:56
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Byta ifrån Spahic/Djourou till Mavraj/Papa får vi förhoppningsvis en säkerhet där bak, känns så just nu.

Jo och speciellt när Ekdal sagt att han helst inte vill spela mittback som han varit tvungen att göra.
Citera
2017-01-17, 16:58
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Rätt märkligt att Bayern har 3 ggr så många anhängare som VfB i Baden-Württemberg.
När jag bodde i Freiburg för några år sedan var Bayerns tröjor minst lika populära inne i stan. Jag vill tänka att så inte längre är fallet, men, jaa.. nej, känns fel.
Citera
2017-01-17, 19:45
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Robben förlängde nyss sitt kontrakt med 1 år.

Då får man gratulera läkarstaben, de behöver inte leta nytt jobb i första taget Kanske läge att värva rentav?
Citera
2017-01-17, 22:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Då får man gratulera läkarstaben, de behöver inte leta nytt jobb i första taget Kanske läge att värva rentav?
Jo..Men har är fruktansvärt bra ännu när han väl spelar. Så grattis till oss alla då. Robbens högstanivå har under många år varit i världstopp enligt mig ihop med Messi och Ronaldo..Problemet är att han spelat alldelles för lite för att räknas ihop med dom.
Citera
2017-01-17, 23:13
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Fattar nada av vad du försöker förmedla?

Som Steff83 skriver har Robben varit världsklass även detta år när han varit frisk och på spelhumör. Ett ett-årskontrakt med honom till 2018 efter så många år med liknande skadehistorik är win-win. Min personliga åsikt är att han ska vara kvar i FCB så länge han vill spela boll.
Citera
2017-01-18, 01:09
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo..Men har är fruktansvärt bra ännu när han väl spelar. Så grattis till oss alla då. Robbens högstanivå har under många år varit i världstopp enligt mig ihop med Messi och Ronaldo..Problemet är att han spelat alldelles för lite för att räknas ihop med dom.

Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Fattar nada av vad du försöker förmedla?

Som Steff83 skriver har Robben varit världsklass även detta år när han varit frisk och på spelhumör. Ett ett-årskontrakt med honom till 2018 efter så många år med liknande skadehistorik är win-win. Min personliga åsikt är att han ska vara kvar i FCB så länge han vill spela boll.

Hörru Motvall, det är väl inte jättesvårt att fatta vad jag "förmedlar" när du skriver samma sak? Robben är ju extremt skadebenägen vilket borde smärta inte bara nederländarna som inte har mycket spets utan honom utan också Bayernfansen. Till och med jag blir besviken när han sitter på läktaren
Citera
2017-01-18, 01:17
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Hörru Motvall, det är väl inte jättesvårt att fatta vad jag "förmedlar" när du skriver samma sak? Robben är ju extremt skadebenägen vilket borde smärta inte bara nederländarna som inte har mycket spets utan honom utan också Bayernfansen. Till och med jag blir besviken när han sitter på läktaren
Vad menar du med "Kanske läge att värva rentav?"? Att man ska köpa nytt?
Citera
2017-01-18, 01:21
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Vad menar du med "Kanske läge att värva rentav?"? Att man ska köpa nytt?

Fysioterapeuter, läkare, kiropraktorer, helbrägdagörare ... you name it
Citera
2017-01-18, 01:39
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Fysioterapeuter, läkare, kiropraktorer, helbrägdagörare ... you name it
Kanske psykologer så att hypokondrikerna Ribbery får riktig hjälp.

Jag har hört att Molières pjäs ska gå upp i München i vår. Spelar Franck eller Arjen huvudrollen?

---

För att vara något mer seriös: jag håller med om att Ribbery är klass när de är friska, men de måste ersättas snarast. Vad finns det för ersättare som håller lika hög klass? Nu är Süle & Rudy redan klara till sommaren men visst är det troligt (om inte ett måste) att man även värvar någon ytter?
Citera
2017-01-18, 06:15
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat

---

För att vara något mer seriös: jag håller med om att Ribbery är klass när de är friska, men de måste ersättas snarast. Vad finns det för ersättare som håller lika hög klass? Nu är Süle & Rudy redan klara till sommaren men visst är det troligt (om inte ett måste) att man även värvar någon ytter?

Jag och många andra hade nog hoppats att Coman och Costa skulle vara fullgoda ersättare men så har inte fallet varit tyvärr.
Costa har en högsta nivå som definitivt är i samma klass men har för många dalar tyvärr.
Coman är så pass ung att det ännu finns stora förväntningar på att han kommer utvecklas ytterligare framförallt så skulle jag se en betydligt känsligare inläggsfot.

Men vem skulle passa in i Bayern av den typen av spelare ute i världen? Jag har rätt usel koll som vanligt.

Min dröm tidigare var De Bruyne men han gick till någon mindre klubb i något okänt land.

Edit: Renato Sanches är också ett framtida ämne som kan bli hur bra som helst.
Senast redigerad av cyberkalle 2017-01-18 kl. 06:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in