2016-07-24, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Jo hoppas det blir klart snart Bahoui lär nog få en del speltid denna säsong tror jag. Tycker han gjorde det bra i sina inhopp och 2 starter.

Nu är Kostic klar bara läkarundersökningen klar. Kostade 14m €... HSV får ett intressant mittfält nästa år.. Bör kunna bli europa plats.
Citera
2016-07-24, 20:20
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Nu är Kostic klar bara läkarundersökningen klar. Kostade 14m €... HSV får ett intressant mittfält nästa år.. Bör kunna bli europa plats.
Såg det precis , intressant pjäs. Hehe jag hoppas inte på för mycket är rädd för att man blir besviken :P
Citera
2016-07-25, 02:11
Bannlyst
Citat:
Såg det precis , intressant pjäs. Hehe jag hoppas inte på för mycket är rädd för att man blir besviken :P

Tror att Lassoga kan komma igång med ett bra mittfält och Woods är intressant.. Däremot är försvaret i Hamburg ett stort frågetecken för mig och det ryktas ju inte om några nya backar vad jag sett.

Förövrigt hoppas jag Sydney Sams nuvarande form håller i sig (han har varit typ bäst för S04 under försäsongen). Det finns ju så mycket i honom som han inte fått ut de senaste åren.
Citera
2016-07-25, 17:31
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Tror att Lassoga kan komma igång med ett bra mittfält och Woods är intressant.. Däremot är försvaret i Hamburg ett stort frågetecken för mig och det ryktas ju inte om några nya backar vad jag sett.

Förövrigt hoppas jag Sydney Sams nuvarande form håller i sig (han har varit typ bäst för S04 under försäsongen). Det finns ju så mycket i honom som han inte fått ut de senaste åren.
Förra säsongen var det ju inte speciellt mycket framåt. Lasogga är ju lite av en brunkare så hoppas att han får gröta in lite mål. Är lite oroväckande att man inte förstärkt något på defensiven. Man fick ju 50 miljoner euro att värva för nu i sommar om jag inte missminner mig. En hyfsad back bör man kunna plocka in.
Citera
2016-07-25, 19:03
Medlem
regndroppens avatar
Kostic presenterad för några Timmar sedan på HSVs officiella Facebook
Citera
2016-07-25, 20:29
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Förra säsongen var det ju inte speciellt mycket framåt. Lasogga är ju lite av en brunkare så hoppas att han får gröta in lite mål. Är lite oroväckande att man inte förstärkt något på defensiven. Man fick ju 50 miljoner euro att värva för nu i sommar om jag inte missminner mig. En hyfsad back bör man kunna plocka in.

Mellan 25 - 30 handlade det om, varje sommar i tre säsonger.

Defensiven var ju något som förra sommaren fick fokuset, Sakai, Ekdal och Spahic hämtades. Tycker alla tre har visat sig vara bra värvningar, Sakai har ju tagit en förtjänt startplats ifrån Diekmeier. Kanske att både Djourou/Cleber har sina svajiga situationer men ser inget måste att leta ny mittback denna säsongen som ska ta en startplats. Isf en vänsterback då jag inte tycker Ostrzolek har varit speciellt imponerande sedan sin bra säsong i Augsburg.

Kanske att det hämtas en som kan hoppa in för Holtby som blir borta tre månader, ryktas ju om talangen Ndidi. Men tycker Jung/Ekdal kan fungera bra.

Så skönt att det löste sig med Kostic!
Citera
2016-07-25, 22:15
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Mellan 25 - 30 handlade det om, varje sommar i tre säsonger.

Defensiven var ju något som förra sommaren fick fokuset, Sakai, Ekdal och Spahic hämtades. Tycker alla tre har visat sig vara bra värvningar, Sakai har ju tagit en förtjänt startplats ifrån Diekmeier. Kanske att både Djourou/Cleber har sina svajiga situationer men ser inget måste att leta ny mittback denna säsongen som ska ta en startplats. Isf en vänsterback då jag inte tycker Ostrzolek har varit speciellt imponerande sedan sin bra säsong i Augsburg.

Kanske att det hämtas en som kan hoppa in för Holtby som blir borta tre månader, ryktas ju om talangen Ndidi. Men tycker Jung/Ekdal kan fungera bra.

Så skönt att det löste sig med Kostic!
Kanske Lät lite korkat av mig å säga att det är lite oroväckande att man ej plockat in en back. Tar tillbaka det! Sakai har kommit in riktigt bra tycker jag. Han känns säker i sin position samma gäller för Ekdal som jag även tycker var bland de få bra svenska spelarna i sommarens EM tråkigt bara att hans första säsong skulle bli så pass skadedrabbad. Angående Djourou kan jag också tycka att han gör bort sig ibland men annars tycker jag han är bra som mittback.
Citera
2016-07-26, 18:14
Medlem
Germanofils avatar
Olic till 1860, snacka om oväntad värvning!

Tror mycket väl att den gamle räven kan hålla för en eller två säsonger i Zweite. Mål kan han ju göra.
Citera
2016-07-26, 23:13
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Kanske Lät lite korkat av mig å säga att det är lite oroväckande att man ej plockat in en back. Tar tillbaka det! Sakai har kommit in riktigt bra tycker jag. Han känns säker i sin position samma gäller för Ekdal som jag även tycker var bland de få bra svenska spelarna i sommarens EM tråkigt bara att hans första säsong skulle bli så pass skadedrabbad. Angående Djourou kan jag också tycka att han gör bort sig ibland men annars tycker jag han är bra som mittback.
Just nu har Hamburg sex dugliga backar, så nog finns det skäl för oro.

Tänk om en skadar sig, en går ned sig, och en blir avstängd? Då måste man använda spelare från andra positioner. Defensiva mittfältare kan relativt enkelt gå ner på mittback, och här har vi bara en kandidat, Jung. Då måste Holtby vara frisk igen, för några vettiga innermittfältare förutom de två och Ekdal finns inte. Om defensiven inte fungerar i en match kan man inte heller göra något byte.

Men visst, låt oss hoppas att Ödegaard värvas för 5m euro så kommer offensiven se hur bra ut som helst. Blir åskådarvänlig fotboll om inte annat!

På riktigt, det måste komma nån mer för defensiven i Hamburg. När jag jämför backar + innermitt med alla andra klubbar kommer jag upp i minst elva bundesliga-dugliga spelare. I Hamburg finns bara nio.
Citera
2016-07-28, 01:27
Medlem
dippsis avatar
Rykten säger att det nu ska läggas upp till 25 extra miljoner € denna sommaren för hämta förstärkningar, dessa ska användas för att förstärka defensiven. Namn som nämns är Ndidi, Lemina och Ginter.

Skulle Ndidi och Ginter komma skulle detta nog vara den bästa sommaren jag kan minnas som ett HSV fan.
Citera
2016-07-28, 20:14
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Olic till 1860, snacka om oväntad värvning!

Tror mycket väl att den gamle räven kan hålla för en eller två säsonger i Zweite. Mål kan han ju göra.
Hehe jo jag såg det , kul för honom. Är han tänkt som startspelare tro? Har usel koll på 1860.
Citera
2016-07-29, 16:27
Medlem
Gregory.Houses avatar
Har ni sett bilder på tjejen Reus är ihop med? Googla Scarlett Gartmann ,det är inte konstigt att han är skadad 24/7.
Senast redigerad av Gregory.House 2016-07-29 kl. 16:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in