Citat:
Ursprungligen postat av
regndroppen
Kanske Lät lite korkat av mig å säga att det är lite oroväckande att man ej plockat in en back. Tar tillbaka det! Sakai har kommit in riktigt bra tycker jag. Han känns säker i sin position samma gäller för Ekdal som jag även tycker var bland de få bra svenska spelarna i sommarens EM tråkigt bara att hans första säsong skulle bli så pass skadedrabbad. Angående Djourou kan jag också tycka att han gör bort sig ibland men annars tycker jag han är bra som mittback.
Just nu har Hamburg sex dugliga backar, så nog finns det skäl för oro.
Tänk om en skadar sig, en går ned sig, och en blir avstängd? Då måste man använda spelare från andra positioner. Defensiva mittfältare kan relativt enkelt gå ner på mittback, och här har vi bara en kandidat, Jung. Då måste Holtby vara frisk igen, för några vettiga innermittfältare förutom de två och Ekdal finns inte. Om defensiven inte fungerar i en match kan man inte heller göra något byte.
Men visst, låt oss hoppas att Ödegaard värvas för 5m euro så kommer offensiven se hur bra ut som helst. Blir åskådarvänlig fotboll om inte annat!
På riktigt, det måste komma nån mer för defensiven i Hamburg. När jag jämför backar + innermitt med alla andra klubbar kommer jag upp i minst elva bundesliga-dugliga spelare. I Hamburg finns bara nio.