2016-12-20, 07:51
Medlem
cyberkalles avatar
Glöm inte bort att det är matcher idag och imorgon ikväll så sänder Esp 2 Dortmund mot Augsburg och imorgon så sänder Esp 1 Bayern mot Leipzig och Esp 2 sänder Köln mot Leverkusen.

-----------------------------------------------------
Wir schaffen das --- Lech mich am arsch.
Citera
2016-12-20, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
imorgon så sänder Esp 1 Bayern mot Leipzig
-----------------------------------------------------
Wir schaffen das --- Lech mich am arsch.

Gissa om man bänkar sig inför den !
Citera
2016-12-20, 16:19
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Med Sokratis och Burki borta idag är det bara att lassa in allt ni har på att båda lagen gör mål idag. Som alltid när Dortmund spelar.

Allt annat än vinst ikväll och Tuchel bör på allvar börja fundera på vad han sysslar med och Dortmund kan börja se sig om efter ett gäng nya spelare i januari samt eventuellt ny tränare.
Citera
2016-12-20, 16:58
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Med Sokratis och Burki borta idag är det bara att lassa in allt ni har på att båda lagen gör mål idag. Som alltid när Dortmund spelar.

Allt annat än vinst ikväll och Tuchel bör på allvar börja fundera på vad han sysslar med och Dortmund kan börja se sig om efter ett gäng nya spelare i januari samt eventuellt ny tränare.

Tur för er att Augsburg är otroligt ineffektiva och bara lyckats med 12 mål.
Augsburg är ett jobbigt lag att möta och har bara släppt in 16 mål( två mindre än Dortmund) men trots det så tror jag på en bekväm seger ikväll för Dortmund.
Citera
2016-12-20, 21:55
Medlem
Ska faktiskt bli jävligt kul att se hur väl Forsberg står upp mot Bayern. Ni tyskar kanske inte bryr er men jag tycker det ska bli spännande. Tycker han varit riktigt bra i de matcher jag sett.
Citera
2016-12-20, 22:00
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Alla som ser tabellen.

Skulle snarare säga att de så här långt denna säsong varit en stor besvikelse, även om de skarp sig dagsdatum. Enda skälet att det inte skälls så mycket på S04 är att andra förväntade storlag gjort lika dåligt eller sämre ifrån sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Typ så. Dock extremt positiv trend. 8 2 0 senaste tio matcherna med 20-4 i målskillnad ...
Och efter de 10 matcherna har man nu 1 1 4 6-9. 1 poäng i Bundesliga i december. Stämningen är nog inte på topp när man nu går in i Winterschlaf.
Citera
2016-12-20, 22:20
Medlem
ingetbranicks avatar
Vem f*n är Merino och vad gör clownen i Dortmund? Säkerhetsrisk bakåt och målsumpare framåt, och så dålig attityd och gnäll när han inte får spela ovanpå det. Bayern gillar ju att sno spelare från BvB, kan de inte göra en insats här?
Citera
2016-12-20, 22:31
Medlem
Hrgota 2 mål och assist i 3-0 seger! Underbart. Men samtidigt gjorde han ju hattrick redan för 3 år sedan och har sedan mest suttit på bänken.

Kan han någonsin lyckas slå sig in i Bundesliga? Konkurrenterna briljerar i i laget.
Citera
2016-12-20, 22:33
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Vem f*n är Merino och vad gör clownen i Dortmund? Säkerhetsrisk bakåt och målsumpare framåt, och så dålig attityd och gnäll när han inte får spela ovanpå det. Bayern gillar ju att sno spelare från BvB, kan de inte göra en insats här?
E tjuge bast å spanjack, lirar tjommen fett par fyrverkerier norpar vi honom kanske.
Citera
2016-12-20, 22:42
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
E tjuge bast å spanjack, lirar tjommen fett par fyrverkerier norpar vi honom kanske.

Jag har hört att han briljerar på träningarna, har enorm potential men hindras av att Tuchel och lagkamraterna inte förstår sig på honom Ancelotti skulle säkert få fason på honom, så lägg upp några hundra mille så att BvB kan köpa in lite nya (men sämre, då) spelare efter nyår. Ett fynd, jag lovar
Citera
2016-12-20, 22:57
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag har hört att han briljerar på träningarna, har enorm potential men hindras av att Tuchel och lagkamraterna inte förstår sig på honom Ancelotti skulle säkert få fason på honom, så lägg upp några hundra mille så att BvB kan köpa in lite nya (men sämre, då) spelare efter nyår. Ett fynd, jag lovar
Trodde det var Hammarby du menade, FC Bayern platsar han inte i. Bajen behöver däremot mittbackar sen Boo Wiklander flyttade.
Citera
2016-12-21, 00:02
Medlem
DavanDs avatar
http://www.dynamo-dresden.de/saison/news/newsdetails/marc-wachs-schwer-verletzt.html

https://www.tag24.de/nachrichten/dynamospieler-marc-wachs-niedergeschossen-194984#article

Marc Wachs som spelar för Dynamo Dresden har blivit skjuten vid ett kioskrån, hans faster/moster har dödats och hans farbror/morbror har också skottskadats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in