2016-11-26, 20:01
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Jag vill hävda att Schalke just nu är bland Tysklands tre bästa klubblag. Någon som misstycker?
Alla som ser tabellen.

Skulle snarare säga att de så här långt denna säsong varit en stor besvikelse, även om de skarp sig dagsdatum. Enda skälet att det inte skälls så mycket på S04 är att andra förväntade storlag gjort lika dåligt eller sämre ifrån sig.

Kul ändå att du är intresserad av dem och skriver här, sådana behövs här i Sverige eftersom det är en av Tysklands tre största klubbar.
Senast redigerad av motvall 2016-11-26 kl. 20:08.
Citera
2016-11-26, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Alla som ser tabellen.

Skulle snarare säga att de så här långt denna säsong varit en stor besvikelse, även om de skarp sig dagsdatum. Enda skälet att det inte skälls så mycket på S04 är att andra förväntade storlag gjort lika dåligt ifrån sig.

Lol. Med all respekt låter det som att du inte har kollat Schalke alls denna säsongen. Många av de tidiga torskarna var oförtjänta, och på senare tid har spelet sett klockrent ut. Obesegrade på drygt två månader nu, om jag inte missminner mig.

Kan bli riktigt svettigt för Darmstadt imorgon...

e: Såg din edit först nu. Ska inte säga att jag supportar Schalke in i döden. Men så länge det inte krockar med Chelsea försöker jag att se alla matcher de spelar.
Citera
2016-11-26, 20:14
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Alla som ser tabellen.
Typ så. Dock extremt positiv trend. 8 2 0 senaste tio matcherna med 20-4 i målskillnad. Bayern (om man vinner i dag med 2-1) har 6 2 2 (22-12), Dortmund 6 3 1 (23-14) & RB Leipzig 8 2 0 (20-8).
Citera
2016-11-26, 20:38
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Jag vill hävda att Schalke just nu är bland Tysklands tre bästa klubblag. Någon som misstycker?
Schalkes form är jävligt bra kul för Weinzierl som fick en jävligt tuff start.
Citera
2016-11-26, 20:50
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Typ så. Dock extremt positiv trend. 8 2 0 senaste tio matcherna med 20-4 i målskillnad. Bayern (om man vinner i dag med 2-1) har 6 2 2 (22-12), Dortmund 6 3 1 (23-14) & RB Leipzig 8 2 0 (20-8).

Så dåliga de var i början av säsongen är detta verkligen imponerande. Det var inte otur, det var dålig fotboll från laget som resulterade i förluster. Stark att de styrande stod kvar vid Weinzierl (ostavbart namn eg) och gav den nye tränaren mer chanser. Frågan är, är det han eller organisationen som skapat den positiva trenden?

För det är en storklubb som inte ska ligga där nere, punkt.
Citera
2016-11-26, 21:12
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ska inte säga att jag supportar Schalke in i döden. Men så länge det inte krockar med Chelsea försöker jag att se alla matcher de spelar.
Kul, du har en polare i borjeboy med S04, om du inte noterat? Gillar på något sätt att de som sympatiserar med Schalke dyker upp så sakta samtidigt som de med Dortmund ser ut att försvinna från tråden.

Men så är jag mer blå än gul vid revirderbyt och grön mot de blå i nord. För följer man Bundesliga under åratal får man känslor för fler än de sina, ser du. Mina är de rödaste om du inte vet.
Citera
2016-11-26, 21:37
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Så dåliga de var i början av säsongen är detta verkligen imponerande. Det var inte otur, det var dålig fotboll från laget som resulterade i förluster. Stark att de styrande stod kvar vid Weinzierl (ostavbart namn eg) och gav den nye tränaren mer chanser. Frågan är, är det han eller organisationen som skapat den positiva trenden?

För det är en storklubb som inte ska ligga där nere, punkt.
Matchen mot Bayern i andra omgången tror jag att det var så var dom jävligt bra och då spelade Bayern bra.
Citera
2016-11-26, 21:53
Medlem
Steff83s avatar
Viktig seger för Bayern!

Jag har också tänkt lyfta fram Schalke. Men andra hann före. Den tuffa starten. Ny tränare..så mycket sågningar. Men jag tyckte också att dom hade en del oflyt och kände att dom kommer repa sig.

Nu..ja. Dom har helt klart chans på Europaplatser så jämnt som det ser ut att vara med det lag som man faktiskt har. Det var ju en sådan här sjuk form som krävdes för att ta tillbaka hoppet och det gjordes.

En annan storklubb..Hamburg har det desto värre. Jag tror dom åker denna säsongen. Inget funkar..Det är främst utanför plan problemen är. Dom skulle må bra av samma omstart som Stuttgart nyligen tvingats till.
Citera
2016-11-26, 22:59
Medlem
strunzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
En annan storklubb..Hamburg har det desto värre. Jag tror dom åker denna säsongen. Inget funkar..Det är främst utanför plan problemen är. Dom skulle må bra av samma omstart som Stuttgart nyligen tvingats till.
Hoppas verkligen att det händer något roligt med klockan, så de inte hinner montera ner den utan att någon lägger märke till nåt. Vet inte vad exakt, men hade fått mig ett gott skratt... i skadeglädje.

Har för mig att Schalkefans brytit sig in på Westfahlen och spelat ett spratt tex. Kanske har fel, minns inte ens vad. Men Darmstadt är ruskigt dåliga så vinst blir det imorgon oavsett; men tredje bästa klubben? Dagsform, kanske. Annars? Pfffff...
Citera
2016-11-26, 23:00
Medlem
Citat:
Kul, du har en polare i borjeboy med S04, om du inte noterat? Gillar på något sätt att de som sympatiserar med Schalke dyker upp så sakta samtidigt som de med Dortmund ser ut att försvinna från tråden.

Men så är jag mer blå än gul vid revirderbyt och grön mot de blå i nord. För följer man Bundesliga under åratal får man känslor för fler än de sina, ser du. Mina är de rödaste om du inte vet.

Skoj!

Haha jodå, det har jag märkt!
Citera
2016-11-27, 02:45
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Kopierar in mitt inlägg från matchtråden.

Orkar inte riktigt med Tuchels "alla mittfältare/anfallare kan spela på alla positioner".

Känns som att han bara kastar ut 6 mittfältare & anfallare som ska göra jobbet.
Hans syn på mittfältare & anfallare är ungefär lika oklar som när SvFF/svenska landslaget började tycka det var rimligt att mittfältare och anfallare blev EN kategori av spelare när man presterar trupper.

Hans totalfotboll leder till total jävla lamhet och mediokert spel. Spelar han någonsin med samma formation/taktik två matcher i följd? Weigl är den enda centralt i mittplan som är rätt funtad för att styra ett mittfält. Sen är det typ 10 spelare jag knappt orkar rabbla som gärna kan få börja prestera förutom Reus och Aubameyang.

Castro, Schurrle och Ramos orkar jag inte ens ha en åsikt om.

Men det är spännande att spela totalfotboll med spelare som inte riktigt fattar fotboll i grunden som t.ex Schurrle. Han slår mig som en genuint jävla korkad spelare med bra fysiska attribut men absolut stendum gällande spelförståelse och teknik. Känns gjutet att bygga ett totalfotbollsliknand tänk med den typen av spelare. Om du bara springer och skjuter så blir det nog bra i slutändan Schurrle.

Tuchel kanske är Gud bland Dortmund-fans men hans bygge den här säsongen måste snarast få fart, just nu är det på tok för många spelare med oklar status i dags dato där deras peak eventuellt redan varit pga mental svaghet såsom Götze, Rode, Schurrle m.fl.

Sen är det ju lite smått dystert att Dortmund fortfarande har Schmelzer som typ gjuten vänsterback. Men hey, sjukt kul och spela totalfotboll med Götze, Castro och Schurrle som centrala ankare. Tungt vad gäller den mentala verkshöjden!

Känns spontant som att Tuchel bara kastar ut 5-6 mittfältare/anfallare som de klassas och hoppas det blir bra. Trist att ställa krav, viktigare att spela oklar, otydlig och flytande fotboll med glädje och otydliga linjer tycker jag. BvB!

Ett mittfält med Rode, Götze, Schurrle, Kagawa, Castro känns väldigt starkt i nuläget.
Europas 5 mest menlösa "mittfältare/anfallare" i nuläget? (Götze har varit okej/helt okej totalt sett den här säsongen.)

Dortmund 2016 känns som ett härbärge av spelare med tveksam mental ryggrad, unga talanger och spelare som går konstant skadade tillsammans med 3-4 riktigt bra spelare som håller en hög nivå.
Citera
2016-11-27, 18:53
Bannlyst
Då är jag hemkommen från min Tysklandsresa, Schalke04 på Torsdagen i vad som ju blev en EL match som inte betydde något, men kul iaf att ha sett dem Live och att få se allla dessa unga.. Tekpety kan absolut bli något

Förövrigt om nu bara Berlin kan trycka in en boll till är Schalke på 8e plats och BxB på 7e plats..

JAAAA!!! Hertha gjorde det vilken perfekt helg detta blev..

Kul att det dykt upp en Schalke supporter till i tråden.
Senast redigerad av borjeboy 2016-11-27 kl. 19:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in