2016-11-24, 05:54
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jaha. Bayern blir två i gruppen. Sista matchen spelar ingen roll. Återstår att det vad det innebär. Men det är ingen drömsits för någon. Varken för laget eller motståndarna inför lottningen av åttondelsfinalerna.

Men..Jag är såklart inte nöjd med detta. Även om det inte är så enkelt som man kan tro att åka till Ryssland i minusgrader. Men två raka förluster..Det är faktiskt KRIS om för att vara Bayern.
...och nu på lördag möter man Bayer Leverkusen som ju på en bra dag faktiskt är en riktigt svår motståndare. Om Bayern förlorar/tappar poäng även där så kan det nog bli jobbigt för Ancelotti.
Citera
2016-11-24, 10:26
Medlem
cyberkalles avatar
Det är kanske bara jag som inte är förvånad över Bayerns spel.
Jag har inte varit särskilt imponerad på spelet alls denna säsong.

Det känns som att det är en mix av att spelarna känns mätta/loja och att Carlo inte har en ordentlig spelidé.

Thiago och Alonso ska nog bara spela när det är soligt och varmt.
Citera
2016-11-24, 16:08
Medlem
denny.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Thiago och Alonso ska nog bara spela när det är soligt och varmt.

Håller till 100% med, iaf gällande Alonso, han är för seg för att kunna styra ett lag som Bayern. Just nu så känns det som att Ancelotti testar en hel del nya formationer, men så fort det går lite mindre med nån match, så tar han tillbaka Alonso till nästa match...känns lite fel.

Bort med Alonso o ha honom som back up, flytta Müller under Lewa, satsa mer på snabba spelare som Coman på kanterna...mittfältet måste bli mycket bättre ifall de vill vinna nåt.

...men o andra sidan, senast dom slutade som 2a i champions League, då va dom nära på att vinna allt, bara inter som va iväg den gången
Citera
2016-11-24, 21:31
Medlem
Bayern har extremt bra bredd och spets på innermittfältet, försvaret och centeranfallet. Det saknas däremot riktiga världslirare på det yttre mittfältet. De bästa spelarna brukar spela på kanten alternativt som släpande forward. Real har Bale och Ronaldo, Barca har Messi och Neymar, Atletico har Griezmann.

Men vem har Bayern? Robbery slaktade allt i sin väg för i tiden men nu är de på dekis. Enligt mig har Robbery varit den stora skillnaden för Bayern de senaste säsongerna.
Citera
2016-11-25, 08:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Bayern har extremt bra bredd och spets på innermittfältet, försvaret och centeranfallet. Det saknas däremot riktiga världslirare på det yttre mittfältet. De bästa spelarna brukar spela på kanten alternativt som släpande forward. Real har Bale och Ronaldo, Barca har Messi och Neymar, Atletico har Griezmann.

Men vem har Bayern? Robbery slaktade allt i sin väg för i tiden men nu är de på dekis. Enligt mig har Robbery varit den stora skillnaden för Bayern de senaste säsongerna.

Vi har bra potential i flera spelare att bli hur bra som helst dom är ännu unga.

Det är väl inte helt lätt att ställa om spelet från Peps till Carlos idéer det går inte att skrika på tränarbyte redan utan jag hoppas verkligen att Carlo ges tid att fortsätta.

Om detta inte blir en säsong med framgång så är det inte hela världen jag kan vänta till nästa säsong med en trippel igen.
Citera
2016-11-25, 17:41
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Vi har bra potential i flera spelare att bli hur bra som helst dom är ännu unga.

Det är väl inte helt lätt att ställa om spelet från Peps till Carlos idéer det går inte att skrika på tränarbyte redan utan jag hoppas verkligen att Carlo ges tid att fortsätta.

Om detta inte blir en säsong med framgång så är det inte hela världen jag kan vänta till nästa säsong med en trippel igen.

Vad hände egentligen med Green? Han rankades väl ändå som en väldigt lovande ytter? I stil med Brandt
Citera
2016-11-25, 19:24
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QCMAG
Vad hände egentligen med Green? Han rankades väl ändå som en väldigt lovande ytter? I stil med Brandt
Green sitter titt som tätt på bänken men får tyvärr sällan spela jag ville se honom hoppa in i matchen mot Dortmund, i mitt tycke så är han en bra spelare som lika väl kan hoppa in i stället för till exempel Coman.

Det går dock jävligt bra ekonomiskt för FC Bayern.
http://www.bild.de/sport/fussball/bayern-muenchen/rummenigge-dankt-hopfner-fuer-wirtschaftswunder-48928414.bild.html

Vinsten hamnade på drygt en halv miljard.

Idag så Hoeneß över som president igen och det var tumultartat på presskonferensen då han fick ett enormt jubel.
Senast redigerad av cyberkalle 2016-11-25 kl. 19:33.
Citera
2016-11-26, 14:11
Medlem
Citat:

Har svårt och se Coman och Costa nå samma höjder som Robbery. Robbery lyckades ändå knipa en tredjeplats var i Ballon D´or omröstning i en era då de bästa spelarna någonsin spelar.

Om Bayern inte gör en bra säsong i år kanske de måste se över möjligheten att köpa ett affischnamn. Visst, Bayern har alltid köpt världsstjärnor och supertalanger. Men några affischnamn som Neymar, Suarez, Bale och Ronaldo o.s.v har det inte blivit ännu.
Citera
2016-11-26, 14:33
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Har svårt och se Coman och Costa nå samma höjder som Robbery. Robbery lyckades ändå knipa en tredjeplats var i Ballon D´or omröstning i en era då de bästa spelarna någonsin spelar.

Om Bayern inte gör en bra säsong i år kanske de måste se över möjligheten att köpa ett affischnamn. Visst, Bayern har alltid köpt världsstjärnor och supertalanger. Men några affischnamn som Neymar, Suarez, Bale och Ronaldo o.s.v har det inte blivit ännu.
Jag tror aldrig att jag under min livstid kommer få uppleva att Bayern skulle gå all in på en sån värvning
Det har aldrig varit deras sätt att värva.

Jag hoppas mycket på Coman Sanches Costa och Green.
Citera
2016-11-26, 14:35
Medlem
QCMAGs avatar
Hehehe, nu är det tumultartat i Zweite ( beror såklart på vilket lag man följer ). Hela serien känns lite surrealistisk, lite som Championship i England. St.Pauli toksist och torskar i detta nu mot Heidenheim, medan lag som Sandhausen ( med deras charmande läktare ) och Wuerzburger Kickers ligger före St. Pauli med 13 respektive 18 poäng.
Jag har ingen aning om hur mycket pengar varje klubb får i Zweite, men det känns så viktigt att ha en bra sportchef. Nåja, jag ska inte reflektera för mycket, men det finns fortfarande en del klassiska lag kvar i Zweite.
Citera
2016-11-26, 15:45
Medlem
Citat:
Jag tror aldrig att jag under min livstid kommer få uppleva att Bayern skulle gå all in på en sån värvning
Det har aldrig varit deras sätt att värva.

Jag hoppas mycket på Coman Sanches Costa och Green.

Jo, men det är nya tider. Bayern har i alla fall visat att de är villiga att anpassa sig efter globaliseringen. Pep blev erbjuden en budget på 200 M euro. Pep fick även stöd att värva Neymar som nästan kostade Barca 100 M euro.

En dålig säsong till i år så är man inte bara tangerade av Barca och Real med flera nivåer, utan också av Atletico. Säsongen efter kan man bli tangerade av Juventus o.s.v. Det vänder fort i fotbollen. Vill man då inte att saker och ting skall gå nedåt så är det kanske dags och öppna för en rejäl investering.

Bayern brukar alltid investera rejäla summor när det går dåligt. Hade faktiskt varit kul med en megavärvning till Bundesliga. Då visar man verkligen muskler.
Citera
2016-11-26, 19:52
Medlem
Jag vill hävda att Schalke just nu är bland Tysklands tre bästa klubblag. Någon som misstycker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in