Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-15, 00:13
  #1741
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Men därför värvar man Corentin Tolisso från Lyon. 41,5 miljoner EUR kostar mittfältaren som därmed blir den dyraste värvningen i Bundesligas historia.

Sjuka pengar. Vet inte om jag ska glädjas över Bayerns köpstyrka internationellt sett eller istället skita i allt vad proffsfotboll heter och istället stöda mitt lokala (by)lag på plats med öl och bratwurst. En knepig fråga som alla fotbollsälskare nog måste ställa sig i dessa tider när även den tyska fotbollen blir mer och mer sönderkommersialiserad (om än inte på långa vägar lika illa som på ön).
Allt är ju relativt. För att vara en internationell jätte så är Bayern rätt återhållsamma med så som det sprungit iväg med pengar inom fotbollen. Vidare så kan man dra paralleller till hela tyska fotbollen men relativt till vilken klubb man pratar om. Man försöker vara sunda precis som utanför plan, men samtidigt kunna hänga med. Det fascinerar mig.
Citera
2017-06-16, 19:48
  #1742
Medlem
Mathew Leckie, Davie Selke och Karim Rekik till Hertha.
Bra nyförvärv inför nästa säsong då man dessutom spelar i EL. Skulle vara bra med någon spelare till eller två åtminstone på lån.



//Siegestor
Citera
2017-06-16, 20:16
  #1743
Medlem
foool13s avatar
Leckie är en favorit.. hoppas han får ut mycket i Hertha.
Citera
2017-06-16, 22:14
  #1744
Medlem
Germanofils avatar
1860 München har fått klartecken för att spela i Regionalliga Bayern nästa säsong. Serien kommer alltså att ha 19 lag istället för 18.

På tal om Sechzig så värvade ju Hannover Marius Wolf därifrån. Wolf har dock inte haft förtroendet hos de olika H96-tränarna och därför varit utlånad till Eintracht Frankfurt där han spelade tre matcher den gångna säsongen. Denna lånedeal förlängs nu med ett år. Lite märkligt kan jag tycka då H96 inte direkt har ett överflöd av kvalitetsyttrar. Borde vara svårare att ta en plats i Frankfurt.
Citera
2017-06-17, 00:06
  #1745
Medlem
Oranginas avatar
Inte bara Trikotgate, men nu kommer även fler dåliga nyheter...

http://www.stuttgarter-nachrichten.d...8c17aa109.html
Citera
2017-06-19, 18:22
  #1746
Medlem
Samizdats avatar
Der Postillon, som alltid läsvärd, kan väl få åtminstone ett omnämnande till innan nästa säsongs tråd tar vid:
Citat:
FC Bayern reagiert auf Ronaldo-Wechsel-Gerüchte: "Steuersünder haben bei uns keinen Platz"
"Wir sind ein anständiger Verein", so Hoeneß. "Und da passt so ein Ganove wie der Cristiano Ronaldo einfach nicht rein. Da kann er noch so gut spielen und uns noch so oft aus der Champions League kegeln. Steuersünder haben bei uns keinen Platz."
http://www.der-postillon.com/2017/06...do-bayern.html

Citera
2017-06-19, 20:59
  #1747
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Der Postillon, som alltid läsvärd, kan väl få åtminstone ett omnämnande till innan nästa säsongs tråd tar vid:

http://www.der-postillon.com/2017/06...do-bayern.html

Förvisso...Men till Höness försvar så gjorde han ju det privat och att han dessutom avtjänat sitt straff. Så han kan ju ha lärt sig och vet vad han pratar om

Ronaldo har har ju ingen direkt privatekonomi..utan han är helt i händer på fotbollen om man ska hårddra det.
Citera
2017-06-22, 05:59
  #1748
Medlem
Germanofils avatar
Läste precis att René Adler väntas skriva på för Mainz idag. Lite oväntat klubbval tycker jag. Där får karnevalslaget en riktigt bra keeper, om än en skadebenägen sådan.
Citera
2017-06-22, 20:19
  #1749
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Läste precis att René Adler väntas skriva på för Mainz idag. Lite oväntat klubbval tycker jag. Där får karnevalslaget en riktigt bra keeper, om än en skadebenägen sådan.
Så blev det, kan va trevligt för Mainz och Adler.
Citera
2017-06-23, 21:31
  #1750
Medlem
Germanofils avatar
Den stora snackisen inom tysk fotboll just nu är att DFB ska låta Kinas U20-lag ställa upp i Regionalliga Südwest den kommande säsongen. Ligan utökas därmed från 19 till 20 lag. Laget har av naturliga skäl ingen hemmaarena men ska spela bortamatch mot varje lag i den ligan. För besväret får varje motståndarlag 15.000 EUR + det man tjänar på biljettintäkterna. Kineslaget är dock inte officiellt med i tabellräkningen.

Amatörlaget FK Pirmasens är rasande över detta beslut då de annars hade fått den tjugonde platsen i ligan. Traditionsklubben Waldhof Mannheim bojkottar kineslaget, vägrar spela mot dem och erbjuder istället en vänskapsmatch mot just FK Pirmasens.
Citera
2017-06-23, 22:32
  #1751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Den stora snackisen inom tysk fotboll just nu är att DFB ska låta Kinas U20-lag ställa upp i Regionalliga Südwest den kommande säsongen. Ligan utökas därmed från 19 till 20 lag. Laget har av naturliga skäl ingen hemmaarena men ska spela bortamatch mot varje lag i den ligan. För besväret får varje motståndarlag 15.000 EUR + det man tjänar på biljettintäkterna. Kineslaget är dock inte officiellt med i tabellräkningen.

Amatörlaget FK Pirmasens är rasande över detta beslut då de annars hade fått den tjugonde platsen i ligan. Traditionsklubben Waldhof Mannheim bojkottar kineslaget, vägrar spela mot dem och erbjuder istället en vänskapsmatch mot just FK Pirmasens.

Rätta mig om jag har fel men jag läste av någon som översatte en tysk artikel till engelska att det kinesiska laget ska inte delta i ligan utan bara spela parallelt med alla i ligan under säsongen, och betala alla lag ca 15k€ i ersättning. D.v.s de kommer inte delta i ligan i sig.
Citera
2017-06-24, 06:56
  #1752
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Rätta mig om jag har fel men jag läste av någon som översatte en tysk artikel till engelska att det kinesiska laget ska inte delta i ligan utan bara spela parallelt med alla i ligan under säsongen, och betala alla lag ca 15k€ i ersättning. D.v.s de kommer inte delta i ligan i sig.
Ja precis. Så är det. Trodde att det framgick av min text men jag kanske är kass på att förklara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback