2016-10-27, 18:31
Medlem
regndroppens avatar
Känns som detta är året HSV får tacka för sig i finrummet, om det inte sker något ganska snabbt.
Citera
2016-10-27, 18:56
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag är jävligt dåligt insatt i Leipzig har egentligen inte brytt mig ett skit om dom.
Men egentligen så är min själ i den medlemsägda klubben som tar in sina intäkter på medlemsavgift sponsring publik mm mm men är det rätt inställning egentligen jag är inte rätt person att svara på det.

Men ingen i Tyskland vill nog ha det som i England till exempel.

Jag valde att INTE dra fram England som ett exempel med bl a börsnotering, schejker och oligarker, även om det just i detta fall verkar betyda mer för fansen att klubben heter samma sak och har "tradition" än varifrån pengar och makt kommer ifrån, jfr Chelsea.

Sedan är det senaste TV-avtalet en "oligark i varje klubbledning", men det är trots allt en ren marknadsmässig affär, som sannolikt tänjer gränsen för ekonomi, vi får väl se vem som räknat rätt.

Jag vill inte heller ha en Über-kommersialisering ā la USA, där sport har blivit ren underhållning. I Sverige är SHL redan där tycker jag, med oerhört många matcher i grundserien och ett löjligt långt slutspel. Det som kommer närmast ursprunglig sport i USA är ändå NFL, men det beror mer på belastningen på spelarna än kommersiella intressen.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2016-10-27 kl. 18:59.
Citera
2016-10-27, 20:25
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Känns som detta är året HSV får tacka för sig i finrummet, om det inte sker något ganska snabbt.
Jo i år tar de nog steget ner i Zweite. Fast det har jag trott förut och de lyckas ju alltid klara sig på fitthåret ändå. Inte för inte att de kallas Bundesligas dinosaurie.

"Frälsaren" Halilovic lever åtminstone inte upp till förväntningarna. Nu senast mot Halle stod han utanför truppen vilket Gisdol motiverade att han redan hade två spelare som kunde spela "tia" nämligen Waldschmidt och Hunt. Halilovic är med andra ord bara tredjeval på sin favoritposition.

På söndag möter man Köln och inget talar väl egentligen för att man ska ta poäng mot de formstarka getabockarna. Speciellt inte när i princip alla mittbackar i truppen saknas pga skador och avstängningar. Även Ekdahl, som vikarierat på den positionen, riskerar att missa matchen pga hälproblem.
Citera
2016-10-28, 06:16
Medlem
cyberkalles avatar
Kan det finnas något positivt för HSV att ramla ur och börja om?

Alex Meier saknas i kvällens match mot Gladbach och mycket talar för att Hrgota startar.

Annars så är helgens stora match derbyt som alla talar om revierderby Dortmund mot Schalke
https://de.wikipedia.org/wiki/Revierderby

Jag kommer vara bänkad till den matchen.
Citera
2016-10-29, 14:22
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Feldömd straff ger 1860 3-1, försvararen Hertner tog inte med handen på mållinjen utan han nickade liggande efter att ha kastat sig då målisen var bortfintad. Inte lätt för domaren att se, sådant som händer. Flaxmatch så här långt för Münchens sämsta sida vars försvarsspel ofta är på pojklagsnivå, P10 alltså.
Vet inte om någon annan än ovan citerad uppmärksammade det felaktiga röda kort som Aues Sebastian Hertner fick i gårdagens match efter att ha gjorts årets räddning på mållinjen. Otack är världens lön!
https://www.youtube.com/watch?v=6tCdH7gCaPc
Citera
2016-10-29, 17:30
Medlem
cyberkalles avatar
Jag är glad över spelet idag det är inte lätt att spela vackert mot ett lag som spelade som Augsburg gjorde och jag tycker att det var en vansinnig idé av Schuster då det har visat sig hur man kan störa Bayern.
Citera
2016-10-30, 08:30
Medlem
cyberkalles avatar
Det var en fylla i går men nu börjar det ordna upp sig.

Hoffenheim mot Hertha vem hade före säsongen trott att det skulle vara ett toppmöte?
Hoppas även att Köln hakar på i den sena matchen.
Citera
2016-10-30, 10:16
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det var en fylla i går men nu börjar det ordna upp sig.

Hoffenheim mot Hertha vem hade före säsongen trott att det skulle vara ett toppmöte?
Hoppas även att Köln hakar på i den sena matchen.
Känns ju väldigt troligt. Någon gång kanske det vänder för HSV men i denna svåra bortamatch är inte chanserna för poäng speciellt stora.

Viktig match för Hannover hemma mot Würzburg idag. Båda lagen ligger på 17 poäng inför detta möte och för H96 är det bara tre poäng som räknas om man ska haka på i toppen.

Samtidigt är det hatderby mellan Karlsruhe och Stuttgart. Hoppas på att VfB förlorar eller åtminstone tappar poäng. Lär kunna bli stökigt kring den matchen.
Citera
2016-10-30, 14:27
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Samtidigt är det hatderby mellan Karlsruhe och Stuttgart. Hoppas på att VfB förlorar eller åtminstone tappar poäng. Lär kunna bli stökigt kring den matchen.

Detta får du, eller någon annan, förklara. Hade ingen aning om den rivaliteten, speciellt som de inte alltför ofta lirar i samma serie.
Citera
2016-10-30, 14:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Detta får du, eller någon annan, förklara. Hade ingen aning om den rivaliteten, speciellt som de inte alltför ofta lirar i samma serie.
Iaf inte på 2000-talet. Med Karlsruhe var väl ett rättså frekvent BL-lag innan dess? Kan ju tänka mig att det kan finnas något gammal groll där. Men inget jag heller känner till.
Citera
2016-10-30, 18:46
Bannlyst
Det här var en målfattig omgång detta.. Och också omgången när Bayern vann ligan.. Dortmund tappade ännu mer, Hertha, Köln, Hoffenheim och Leipzig ska ju inte vara där dom är.. Så nej det känns klart nu
Citera
2016-10-30, 18:55
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Det här var en målfattig omgång detta.. Och också omgången när Bayern vann ligan.. Dortmund tappade ännu mer, Hertha, Köln, Hoffenheim och Leipzig ska ju inte vara där dom är.. Så nej det känns klart nu
Jo..Men fan vet alltså. Leipzig ska man inte räkna bort. Men Bayern hotar dom inte nej. Men en riktig topp-placering kan dom ta. Ser starka ut faktiskt. Ett imponerande bygge oavsett vad man tycker om klubben. Men jag tror det kommer bli en underhållande säsong i kamp om CL-platsen och nedflyttningsstrid igen,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in