Helgens självklara höjdpunkt är förstås Revierderbyt på lördagskvällen. Som vanligt när det gäller sådana matcher kan man glömma tabellplaceringen eller dagsformen, är annat som avgör. Min spontana känsla är att det kommer att bli ovanligt hett, båda måste verkligen vinna.
Ett annat intressant möte är det mellan kusarna och vargarna, tror dock inte Schmidt får sparken vid förlust eftersom Bayer har en lika viktig match som kommer mot Tottenham i CL. Ismael har haft få matcher på sig, men inte övertygat - så vem får gå först?
Dessutom blir det Bayerskt delstatsderby för andra gången på några dagar i Augsburg, ett toppmöte mellan Hoffenheim och Hertha samt slutligen defensivt starka Köln mot offensivt svaga HSV på söndag kväll. Ekdals, den nye mittbacken, medverkan är osäker - killen verkar skadad jämt i BL.
1860 har inte så mycket boll mot bergsmännen från Erzgebirge (Aue), men de leder med 2-1 efter en halvtimme. Vore minst sagt välbehövligt med en trea för TSV. Fortsätter lagen så här blir det målkalas, Aues mål var sämre-än-sämst försvarspel vid inlägg.
Feldömd straff ger 1860 3-1, försvararen Hertner tog inte med handen på mållinjen utan han nickade liggande efter att ha kastat sig då målisen var bortfintad. Inte lätt för domaren att se, sådant som händer. Flaxmatch så här långt för Münchens sämsta sida vars försvarsspel ofta är på pojklagsnivå, P10 alltså.
Nu ska ni inte tro att Aues försvar är bättre, för det blev ett målkalas och 5-2 för stunden. Med så naiva försvar kan det bli fler mål. Och flaxmatch för TSV som sagt, båda straffarna feldömda.
Dresden vänder mot serieledande Braunschweig utan Nyman (skadad ? - inte ens med på bänken). Låg under med 0-2 efter 60 min men så slog Kutschke till med ett äkta hattrick på 12 minuter.
Dresden vänder mot serieledande Braunschweig utan Nyman (skadad ? - inte ens med på bänken). Låg under med 0-2 efter 60 min men så slog Kutschke till med ett äkta hattrick på 12 minuter.
Mycket bra!
Viktigt att inte Eintracht får sticka iväg för mycket i tabelltoppen. Har inte sett någon fotboll hittills idag men ska slå på andra halvlek i Gladbach - Frankfurt nu. Heja Hrgota!
Mycket blekt Gladbach idag som brukar vara ett urstark hemmalag, tror jag stänger av eftersom Frankfurt verkar vilja få kryss. Stort sömnpiller för den som nyss kollade Zweite.