2016-10-15, 13:35
Medlem
Lekmands avatar
Sevärd match igår mellan Dortmund och tabelltvåan Hertha. Dortmund har tydligen 11 skadade nu.

Gladast blev jag över det röda kortet Emre Mor fick. Killen må vara duktig, men vid varje domslut mot honom ser han ut som han upplevt sju svåra år. Och precis som med Cristiano Ronaldo är domsluten mot honom oftast helt korrekta. När han sedan kraftigt puttade Langkamp efter avblåsning (i en match där ingen tidigare rörde någon annan efter avblåsning) beter han sig helt enkelt som en barnunge. Verkligen något jag vill se försvinna från Bundesliga, och ett rött kort för något så korkat är en bra start.
Citera
2016-10-15, 14:10
Bannlyst
https://twitter.com/farenet/status/787244134348288000

Dresden med specialtröja idag mot rasicm. Riktigt bra

Förresten har fixat en tråd i matchrapporting tråden
Senast redigerad av borjeboy 2016-10-15 kl. 14:46.
Citera
2016-10-15, 16:34
Medlem
Något som såg Embolos skada eller vet om den är allvarlig?
Citera
2016-10-15, 17:46
Avstängd
Halloween2s avatar
7 omgångar nu under Carlo, bättre, roligare fotboll än Pep? Bättre resultat, mer insläppta mer gjorda mål än för ett årsen denna omgång?

Lite krångel med att hitta info själv på mobilen.
Citera
2016-10-15, 18:12
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
7 omgångar nu under Carlo, bättre, roligare fotboll än Pep? Bättre resultat, mer insläppta mer gjorda mål än för ett årsen denna omgång?

Lite krångel med att hitta info själv på mobilen.
Det beror på vad man jämför med. Peps resultat från i fjol mot samma lag inom parentes:
Bremen hemma 6-0 (5-0)
Schalke borta 2-0 (3-1)
Ingolstadt hemma 3-1 (2-0)
Hertha hemma 3-0 (2-0)
Hamburg borta 1-0 (2-1)
Köln hemma 1-1 (4-0)
Frankfurt borta 2-2 (0-0)
Ancelotti har 5-2-0, 18-4 mot Guardiolas 6-1-0, 18-1.

Så här har det sett ut tabellmässigt för Bayern de senaste åren efter 7 omgångar:
tabellplacering: resultatrad: målskillnad
16/17: (Carlo)
1: 5-2-0: 18-4

15/16: (Pep)
1: 7-0-0: 23-3

14/15: (Pep)
1: 5-2-0: 15-2

13/14: (Pep)
2: 6-1-0: 14-2

12/13: (Jupp)
1: 7-0-0: 21-2
Citera
2016-10-15, 19:37
Medlem
Mastodontishs avatar
Jag är nöjd än så länge. Bolltrillandet är borta och jag kan åter se på spännande matcher med långa djupledsbollar och bollöpningar om vartannat.
Det har dessutom bara gått 4 månader och säsongen har bara börjat. Dessutom är det ett enormt taktikbyte man går igenom, oavsett vad man säger på presskonferenser och i media. Stora delar av Pep är redan nu borta, tack och lov.
Citera
2016-10-16, 03:23
Bannlyst
Köln är bara ett så imponerande arbete jag har varit inne på det tidigare här i tråden.

Dom blir hela tiden lite lite bättre sakta men säkert och spelarna trots att det är samma blir hela tiden lite bättre och bättre och jag som trodde att nu åker dem ner några hack i tabellen när Bittencourt deras bästa mittfältare gick sönder, men Nej det gjorde dem inte och nu är han tillbaka igen inför matchen mot Hertha kan han mycket väl starta igen...

Dock är ju känslan att dem behöver Modeste ordentligt en skada där och det blir jobbigt. Men dom har verkligen visat att dem bör kunna slåss om EL platserna. Tror ju fortfarande att Bayern, Dortmund, Leverkusen och BMG kommer ta de 4 första platserna.
Citera
2016-10-16, 19:10
Bannlyst
blir en toppmatch, 2an mot 4an som jag kommer få se som min första riktiga bundesliga upplevelse då Hertha Berlin och Köln möts på lördagen. Ska bli riktigt kul

Förövrigt vann Union Berlin toppmatchen i Zweite mot Hannover96 innan idag. Undrar hur långtid det tar innan vi har 2 lag från Berlin i högsta serien, vad tror ni?
Citera
2016-10-16, 19:33
Medlem
cyberkalles avatar
Åker Hecking nu jag tror det.
Gomez är så här långt säsongens flopp.
Citera
2016-10-16, 19:34
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
blir en toppmatch, 2an mot 4an som jag kommer få se som min första riktiga bundesliga upplevelse då Hertha Berlin och Köln möts på lördagen. Ska bli riktigt kul

Förövrigt vann Union Berlin toppmatchen i Zweite mot Hannover96 innan idag. Undrar hur långtid det tar innan vi har 2 lag från Berlin i högsta serien, vad tror ni?
Ha en trevlig tripp och hoppas att det blir en sevärd match.
Citera
2016-10-16, 23:14
Medlem
Lekmands avatar
Bayern var bland de lag som släppte in flest mål denna omgång. Undra när de senast skedde?

Freiburg gjorde en av sina sämre matcher för säsongen. Första halvlek spelades med endast en släpande anfallare, och då fick man inga självklara målchanser.

Istället handlade hela matchen om den unge turken Caglar Söyüncü. Först kollar mittbacken återigen inte ordentligt när han spelar bakåt till målvakten Schwolow, och Wagner - som tidigare sett Söyüncüs oaktsamhet - springer kvickt och bryter passningen. På friläget rundar han enkelt Schwolow och första målet är ett faktum.

Kvitteringen hade dock den unge turken en minst lika stor del i. Trots att han är mitt i en duell lyckas han slå en djupledsboll från mittlinjen till Niederlechner, som kommer fri och slår in bollen bakom Baumann.

Att vara inblandad i två av två mål räckte inte för freiburgaren. Med tio minuter kvar får Rudy en hårdare passning där han står i straffområdet. Vid mottagningen lyfter bollen upp ovanför och bakom honom, där Söyüncü står och börjar hoppa upp för att nicka iväg bollen.

Rudy är liksom Wagner smart nog att utnyttja turkens oerfarenhet. Rudy rusar in för att "vara med i duellen", en duell som han alltså redan förlorat. Söyüncü däremot är en fair spelare som förväntar sig samma av sin motspelare. Han förväntar sig att även hoffenheimaren ska hoppa upp i nickduellen, och då hade hans armars position sett helt naturlig ut. Så han hoppar upp med blicken på bollen.

Resultatet blir att Söyüncü nickar undan bollen men att han samtidigt ser ut att ha hoppat på och över den stackars lille tysken. Domaren Deniz Aytekin är inte mer än människa och gör misstaget att döma straff.

Situationen kan ni se här. Och det är åtminstone för mig väldigt tydligt att hoffenheimaren bara söker straff. Om situationen hade varit vid mittlinjen hade det blivit frispark för Freiburg.

Freiburgs president, Fritz Keller, var extremt sur efter matchen. Han skyllde på Hoffenheims sportdirektör Alexander Rosen, som innan matchen försökte smutskasta Freiburg. Han sa att deras spel var på gränsen, och att laget var ivrigt påhejade av tränaren Christian Streich att vara så agressiva. Keller menade att domaren därför var extra hård.

Ännu värre var att Freiburg också hade en tveksam straffsituation, bara fem minuter senare. Den tycker jag inte att domaren borde givit, men man kan inte fälla den ena och fria den andra. Här ser man att Biacikcic's knä går mot Niederlechners ben så att han tillslut ramlar, efter att hoffenheimaren rensat ut mot hörna som Niederlechner antagligen ändå inte hade hunnit upp.
Senast redigerad av Lekmand 2016-10-16 kl. 23:31.
Citera
2016-10-17, 09:35
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Bayern var bland de lag som släppte in flest mål denna omgång. Undra när de senast skedde?

Bayern har blivit nonchalantare i sitt spel under Carlo kämpar mindre löper mindre.
Tycker dock att spelet är roligare men detta spel tar inga titlar ute i Europa om inte en skärpning kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in