2018-05-17, 21:53
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Origi visar klass.. kanske kan bli något ändå den pöjken. 3-1, blir svårt för Kiel nu.
Jo ska mycket till nu från Kiels håll. Ser hellre Kiel i BL än Vfl
Citera
2018-05-17, 22:08
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Jo ska mycket till nu från Kiels håll. Ser hellre Kiel i BL än Vfl
Nåja..Nog för att man inte gillar dom som klubb av olika skäl..men som utomstående..nog har dom mer att tillföra Bundesliga än en pytteklubb som Kiel utan större traditioner i toppfotbollen? Enda skulle som sagt vara att kunna ta en helgkryssning med färjan från Göteborg och se en match
Citera
2018-05-17, 22:12
Medlem
Germanofils avatar
Helvete vilka chanser Kiel bränner!
Citera
2018-05-17, 22:19
Medlem
foool13s avatar
Nu är jag inte expert på tysk fotboll men det kan inte vara ofta Zweitelaget lyckas kvala sig till Bundesliga.. brukar slötitta lite på kvalen ofta men kommer inte ihåg senast det var..

De brukar inte skapa så mycket chanser som Kiel gör nu heller.. (är nog värda 2-3.) Brukar vara ganska blekt.

Edit: Här är en lista.
https://en.wikipedia.org/wiki/Promotion_to_the_Bundesliga

Så det var Herthas degradering 2012 senast.

Edit: Där var nog sista läget.. får satsa på 2-0 hemma.
Senast redigerad av foool13 2018-05-17 kl. 22:25.
Citera
2018-05-17, 23:04
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nåja..Nog för att man inte gillar dom som klubb av olika skäl..men som utomstående..nog har dom mer att tillföra Bundesliga än en pytteklubb som Kiel utan större traditioner i toppfotbollen? Enda skulle som sagt vara att kunna ta en helgkryssning med färjan från Göteborg och se en match
Det har du rätt i! Sjukt egentligen vad Wolfsburg har tappat visst fan var de i CL-semi för några säsonger sedan? Nu tycker jag att Wolfsburg är en plastklubb så kan vara lite därför jag vill att de ryker också Nä men klart de har mer att tillföra BL än vad lilla Kiel har är väl förvisso kul med lite kontraster
Citera
2018-05-18, 06:15
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Stuttgart

4-1! Överskattade Bayern München som ställer upp med bästa tillgängliga lag i en helt betydelselös match får storpisk av ett Stuttgart med flertalet startspelare borta.

Kontrakt säkrat sedan länge och Europaspel ifall Bayern gör det alla förväntar sig att de gör mot Frankfurt. I ligans sista omgång så gav vi Bayern deras första hemmaförlust för säsongen och bröt deras svit på 38 raka matcher utan förlust i ligan på hemmaplan. 27% av de mål Bayern släppte in på hemmaplan var gjorda av Stuttgart Inte dåligt för en nykomling, eller vad säger du Kalle?

Nä en fantastisk seger av Stuttgart på bortaplan mot ett Bayern som var galet motiverade och inte alls hade tankarna på bierdusche som väntade om en dryg timme Stuttgart borde fan i mig spela CL-final så bra är dom.

Jag är glad att Stuttgart åter är med i ligan ska du veta det är ett riktigt bra publiklag fin stad med mycket stora möjliga investerare i sin närhet.
BL behöver lag som Stuttgart mycket mer än till exempel Kiel som inte kommer tillföra ett skit.
Citera
2018-05-18, 06:21
Medlem
cyberkalles avatar
Säsongens största prestation alla kategorier enligt mig är Hoffenheims tredje plats så jävla imponerande med tanke på vilka förluster dom haft i truppen. Nagelsmann är ett geni.

En artikel på tyska om honom

https://www.bild.de/sport/fussball/1-bundesliga/phrasenmaeher-podcast-julian-nagelsmann-55719224.bild.html

Sen är Stuttgarts vår lika imponerande och ska hyllas.

Hamburg borde väl vara årets besvikelse men hur det sett ut dom senaste säsongerna så var det väl rätt väntat.

Ofattbart att inte Phillipp Max inte kom med i Löws trupp BL klart bästa vänsterback.
Citera
2018-05-18, 13:17
Medlem
cyberkalles avatar
Bara det inte är en chansning men Manuel Neuer är med i truppen till morgondagens cupfinal.
Citera
2018-05-18, 17:36
Medlem
motvalls avatar
Det är som sagt var cupfinal imorgon och om jag någon gång önskar en Bayernseger mer än annars är det denna gång, Jupps avsked efter att ha räddat en säsong som med lite mindre oflyt skulle slutat i CL-final. Tycker han vore värd en trippel, men en dubbel är inte illa pinkat.

Kul med Neuer!
Citera
2018-05-19, 13:24
Medlem
Lekmands avatar
Freiburgs juniorlag vann idag välförtjänt sin sjätte pokal på 14 år, vilket är fler än alla andra bundesligalag tillsammans under samma tidsperiod.

Lite märkligt, med tanke på att man bara vunnit ligan en gång, så dom är ju inte överlägsna spelmässigt. Kanske enklare lottning i syd? Kanske Freiburg är tillräckligt liten för att bry sig mycket om en sån liten tävling, samtidigt som man är bland de största klubbarna att bry sig så mycket?

Kul är det iallafall! Måste betyda att vi har en hyffsad akademi ändå.
Citera
2018-05-19, 22:07
Medlem
strunzs avatar
Grattis till silvret alla Bayrare.

Underbar säsong Kovac gör med sitt Frankfurt. Värdigt avslut. Tårarna flödar.. hade det inte gjort på Bayern kan vi väl komma överens om?

Sista löpningen med bänken på sidlinjen var fan sevärd.
Citera
2018-05-19, 22:30
Medlem
Steff83s avatar
Haha. Sjukt..men uppfriskande kanske med Frankfurts titel? Säger jag som Bayern-fan. Känns som Bayern tog semester efter uttåget i CL-semin. Ligan var ju redan säkrad sen länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in