2017-09-19, 21:31
Medlem
motvalls avatar
Neuer är opererad, det gick bra men han kommer vara borta till Januari. Extremt trist eftersom han bara var kurant någon månad sedan förra gången han bröt foten.
Citera
2017-09-20, 19:09
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Inte läst något nytt i frågan och är ännu mer less än du på dagens situation.

Jag kollar stream på Unibet med engelsk kommentar, stabil men inte stor: Helskärm är 16 x 9 cm, går inte att förstora utan att köra igenom TV eller projektor.
Citera
2017-09-20, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Neuer är opererad, det gick bra men han kommer vara borta till Januari. Extremt trist eftersom han bara var kurant någon månad sedan förra gången han bröt foten.

Ja, han la upp en bild på Twitter igår, blev glad att se honom, han var klar-opererad
och satt typ med matbrickan i sängen.
Citera
2017-09-22, 21:41
Medlem
Steff83s avatar
Någon som hört något nytt om TV-rättigheterna? Börjar bli lite jobbigt nu.
Citera
2017-09-23, 14:51
Medlem
De lär snart få slänga in Neuer även med gipsad fot om det här ska fortsätta. Jag har nog aldrig sett sämre målvaktsarbete än vid 2-1 målet igår mot Wolfsburg.
Citera
2017-09-23, 15:46
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
De lär snart få slänga in Neuer även med gipsad fot om det här ska fortsätta. Jag har nog aldrig sett sämre målvaktsarbete än vid 2-1 målet igår mot Wolfsburg.
Dessvärre är det ett extremt stort avbräck. Neuer är så mycket mer än bara en målvakt. Det är världens bästa målvakt med fötterna och därmed även som utespelare. Han har en väldigt stor det i spelet mer än vad målvakter brukar ha. Så det är inte bara det att man förlorar en kompetent målvakt till någon lite sämre men helt okej målvakt utan hela spelet måste till stor del ändras taktiskt och det tar tid att vänja sig.
Citera
2017-09-23, 23:10
Medlem
ArsenalRamboRamseys avatar
Vad har hänt med Bavaria München?
Citera
2017-09-24, 20:32
Medlem
Germanofils avatar
0-0 hemma mot Köln var ju inget drömresultat direkt. Hannover var det bättre laget och borde har gjort något eller några mål. Det blir till att öva avslut i veckan! Samtidigt brände Köln också några fina lägen så man får vara tacksam över att Tschauner höll nollan. Alltjämt obesegrade och alltjämt noll insläppta mål på hemmaplan.

Hannover och Augsburg var ju på förhand de lag som var mest nederlagstippade. Efter sex omgångar huserar man på plats 4 respektive 5. Visst förstår ju jag också att detta inte kommer att hålla en hel säsong men kul ändå hur svårförutsägbar fotbollen är.

Angående Bayern så är det också kul att BLs toppstrid ser ut att kunna bli riktigt spännande i år. Vi har tre starka utmanare i Hoffenheim, Leipzig och Dortmund. Hoppas att detta håller i sig ända fram till säsongens slutspurt. Vore verkligen bra för ligan. Annars är det ju mest nedflyttningsstriden som brukar vara intressant på vårkanten.
Citera
2017-09-25, 21:23
Medlem
QCMAGs avatar
Vad tror ni egentligen om Sam Hedlund i Union? Jag har småkollat lite på matchen mot Kaiserslautern, men han verkar definitivt ha kvalitée
Väldigt konstig match f.ö .
Citera
2017-09-25, 23:27
Medlem
gato12s avatar
Det måste varit rart att ha varit proffs i Tyskland på 70-talet, fri öl och en egen öltapp i källaren;

www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/QGG7P/ronnie-hellstrom-jag-fick-fri-ol-och-en-bar-hemma-i-kallaren

Edit: Ronnie Hellström i Kaiserslautern
Citera
2017-09-26, 19:37
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QCMAG
Vad tror ni egentligen om Sam Hedlund i Union? Jag har småkollat lite på matchen mot Kaiserslautern, men han verkar definitivt ha kvalitée
Väldigt konstig match f.ö .
Har bara sett två matcher i år med Union, dock inte denna (såg desto fler förra säsongen), och då återigen verkligen gillat Simon Hedlund. Han är förvånande ofta involverad i spelet ute på planen för att så dyka upp kring mål och göra ett/passa/skapa läge. Skulle inte bli förvånad om någon större klubb blir intresserad ifall Union inte lyckas i år (dvs förblir topplag). Utan tvekan en som bör testas i landslaget mer.
Citera
2017-09-26, 19:51
Medlem
motvalls avatar
Någon som kollat på der Club (FC Nürnberg) denna säsong? Aldrig gillat dom och då fulstreama känns helfel. Orsaken till jag frågar är givetvis Mikael Ishak och att det går så bra för honom nu. Inte sett mycket av killen utom U-landslag sen han såg stor men valpig ut i Köln för fem år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in