2016-09-12, 20:40
Medlem
Tjena! Nu är det så att ja funderar på att åka o kolla tysk fotboll för första gången i november o planerar att se två matcher. Dels Bayern-Hoffenheim på lördagen och Stuttgart-Biefield på söndagen.
Nu vill ja ha er experthjälp! Vart skulle ni köpa biljetter till dessa två matcher och hur smidigt är det att ta sig mellan Bayern o Stuttgart? Tåg? Är ju inte så långt mellan städerna ändå?

Tacksam för svar
Citera
2016-09-12, 20:57
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugde
Tjena! Nu är det så att ja funderar på att åka o kolla tysk fotboll för första gången i november o planerar att se två matcher. Dels Bayern-Hoffenheim på lördagen och Stuttgart-Biefield på söndagen.
Nu vill ja ha er experthjälp! Vart skulle ni köpa biljetter till dessa två matcher och hur smidigt är det att ta sig mellan Bayern o Stuttgart? Tåg? Är ju inte så långt mellan städerna ändå?

Tacksam för svar
Till Stuttgartmatchen så går det nog att köpa på plats trots att dom har ett grymt publiksnitt.
Till Bayern är det nästan omöjligt att inte gå via viagogo tyvärr.

Tåg går utmärkt det tar lite drygt två timmar och kostar från 150:- sek enkel.

Lycka till med din resa.
Citera
2016-09-12, 22:35
Medlem
Tack!! Bokade biljetter till Bayern nu. På sektion 101 vart det. Specialpris o det såg ju rätt bra ut
Får se hur ja gör med Stuttgart men det känns ju rätt bra om man är 100 på att få plats men kanske är bättre att köpa på plats?
Citera
2016-09-12, 22:37
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Tack!! Bokade biljetter till Bayern nu. På sektion 101 vart det. Specialpris o det såg ju rätt bra ut
Får se hur ja gör med Stuttgart men det känns ju rätt bra om man är 100 på att få plats men kanske är bättre att köpa på plats?
Det går nog utmärkt å köpa på plats, kolla deras officiella supporterbutik.
Citera
2016-09-12, 22:50
Medlem
En fråga till. Antar att en del är inne har varit i München. Några tips på nåt mer man bör se/göra där? Sevärdigheter etc? Och så är träningsanläggningen/akademin nåt att se? Är så taggad på min resa! Varit i England ett antal gånger och sett mitt kära Liverpool och även guidad tur på Westfalenstadion (gick tyvärr inte få tag i biljetter till match då vi passera där) men detta ska bli så kul!!! Innerst inne så tycker jag att tysk fotboll/kultur o människorna i Tyskland är grymt! Till o med bättre än i England därför är ja fantastiskt glad att det börjar komma över lite Tyskar till Liverpool. Hoppades på Hector där,men men kan inte få allt!
Citera
2016-09-13, 05:54
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Kom ihåg fel det var ju för fan nurnberg som blev krossade med 6-1. Då var det alltså nurnberg som såg ut som den sämsta skiten jag sett på år och dag... Får väl se idag hur det går förlust ikväll och tränaren bör väl hänga löst med tanke på hur bra dem var förra året.

Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Nürnberg hade inte ens råd att satsa på Kerk, som efter två års lån hade blivit en leistungsträger. Hur ska resten av laget känna att klubben då har ambitioner?
Ja sannerligen en "fehlstart" av der Club. Fyra raka utan vinst och förmodligen lite hopplös stämning i laget som Lekmand hävdar. Konstigt ändå att ett sådant traditionslag från den frankiska huvudstaden inte har ekonomi nog att värva ihop något bättre.
Citera
2016-09-13, 07:44
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
En fråga till. Antar att en del är inne har varit i München. Några tips på nåt mer man bör se/göra där? Sevärdigheter etc? Och så är träningsanläggningen/akademin nåt att se? Är så taggad på min resa! Varit i England ett antal gånger och sett mitt kära Liverpool och även guidad tur på Westfalenstadion (gick tyvärr inte få tag i biljetter till match då vi passera där) men detta ska bli så kul!!! Innerst inne så tycker jag att tysk fotboll/kultur o människorna i Tyskland är grymt! Till o med bättre än i England därför är ja fantastiskt glad att det börjar komma över lite Tyskar till Liverpool. Hoppades på Hector där,men men kan inte få allt!

Ja det finns mycket att se och besöka i München beror väl lite på vad du vill se, Deutsches museum (https://sv.wikipedia.org/wiki/Deutsches_Museum) är trots att det blivit mindre fortfarande stort.

Är du intresserad av bilar så finns förutom det museet även BMWs museum.

Sen ska man som turist besöka världens mest kända ölhall Hofbräuhaus där kanske du blir serverad av denne kille: https://www.youtube.com/watch?v=gSjNoAnQtZQ

Sen finns det många andra kända sevärda ölställen.

En besök på FC Bayerns Erlebniswelt som ligger i Allianz är också värt ett besök.

Eller bara ta det lugnt med en öl runt Marienplatz och se på klockspelet.
Citera
2016-09-13, 23:48
Medlem
fchansas avatar
Spenderade helgen i Hamburg. Dryga 26 grader varmt och sol. Mycket Astra, Holsten och Flensburger tillsammans med Currywurst, Haxe och Leberkäse. På lördagen när frugan var på Mönckebergstrasse så var jag på Millerntor och såg St Pauli slå Bielefeldt. Oavgjort hade varit lite mer rättvist sett till spel och chanser. Lite problem blev det att komma in då biljetten var spärrad för att de inte tillåter att någon tjänar pengar på andrahandsbiljetter och därmed inte släpper in folk som exempelvis köpt biljett hos Viagogo som jag hade gjort. Frågan är hur de visste det? Sitter de och håller koll på exempelvis Viagogo och kollar sektion samt plats för att få veta sånt? Rätt många som blev stoppade. Jag blev dock insläppt till slut efter lite diskussion där jag fick berätta vilket överpris jag gett för biljetten så att de fick skaka lite på sina huvuden

Som Germanofil tidigare berättat så är Millerntor en av få arenor där man ännu kan köpa en öl och en korv för kontanter. Ett plus för det. Nedan några bilder från matchen:

Astra på väg mot Millerntor

Ingång Nordtribüne

Matchbild1

Matchbild2

Prost!

Bunkerutsikt med currywurst och Astra
Citera
2016-09-13, 23:51
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Spenderade helgen i Hamburg. Dryga 26 grader varmt och sol. Mycket Astra, Holsten och Flensburger tillsammans med Currywurst, Haxe och Leberkäse. På lördagen när frugan var på Mönckebergstrasse så var jag på Millerntor och såg St Pauli slå Bielefeldt. Oavgjort hade varit lite mer rättvist sett till spel och chanser. Lite problem blev det att komma in då biljetten var spärrad för att de inte tillåter att någon tjänar pengar på andrahandsbiljetter och därmed inte släpper in folk som exempelvis köpt biljett hos Viagogo som jag hade gjort. Frågan är hur de visste det? Sitter de och håller koll på exempelvis Viagogo och kollar sektion samt plats för att få veta sånt? Rätt många som blev stoppade. Jag blev dock insläppt till slut efter lite diskussion där jag fick berätta vilket överpris jag gett för biljetten så att de fick skaka lite på sina huvuden

Som Germanofil tidigare berättat så är Millerntor en av få arenor där man ännu kan köpa en öl och en korv för kontanter. Ett plus för det. Nedan några bilder från matchen:

Ingång Nordtribüne

Matchbild1

Matchbild2

Prost!

Kul med lite bilder! Hoppas du hade en grym upplevelse
Citera
2016-09-13, 23:53
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Nedan några bilder från matchen:
Man tackar! Sånt här som gör den här tråden till den bästa fotbollstråden på forumet.

Hur var stämningen på arenan? Blir det något vidare stimmung när den är så otät, läktarna sitter ju inte ihop.
Citera
2016-09-14, 06:00
Medlem
Germanofils avatar
Citat:

Ingång Nordtribüne

Matchbild1

Matchbild2

Prost!

Kul med lite resereportage.

Hur de kan veta vilka biljetter som sålts över Viagogo är sannerligen en bra fråga. Men de är kända för att motarbeta ockerpriser på andrahandsmarknaden. Som alternativ erbjuder de sin egen portal för att köpa och sälja andrahandsbiljetter:
http://www.fcstpauli-ticketboerse.de/fansale/

Jag ska för övrigt också se St. Pauli snart när de gästar Hannover den första oktober.
Citera
2016-09-14, 06:24
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Ingång Nordtribüne

Matchbild1

Matchbild2

Prost!

Kul med lite bilder jag borde också lägga upp lite när jag är på fotboll.

Håller med om att dessa jävla arenakort är ett jäkla skit hur många sådana har man hemma med några € kvar på.
Jag antar att det handlar om säkerhet för personal när dom slopat kontanthanteringen.

Ni nordtyskar och eran cyrrywurst.

Kimmich vilken talang som fortsätter leverera jag blir så glad.
Hummels såg ut att ha fått näsan avsparkad hoppas att det trots allt gick bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in