2016-09-07, 19:58
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Har sett att tidigare år har det sett typ exakt likadant ut. Riktigt kul! Vad ligger Stuttgarts snitt på i zweite?
Vet inte. Säsongen har ju precis börjat så det är väl inte så meningsfullt att prata om snittet i Zweite än så länge. Men i premiären var det utsålt i alla fall.
Citera
2016-09-07, 20:38
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Vet inte. Säsongen har ju precis börjat så det är väl inte så meningsfullt att prata om snittet i Zweite än så länge. Men i premiären var det utsålt i alla fall.
Jo sant iof , har ju bara spelats ett par omgångar
Citera
2016-09-08, 11:50
Medlem
muneys avatar
Kategori "livsviktiga frågor":
Får man ha selfiesticks på bundesligamatcher?
Citera
2016-09-08, 14:35
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muney

Jadu jag är antagligen alldeles för gammal för att svara på denna fråga då jag inte tillhör kategorin som använder sig av dessa men jag googlade som hastigast på vad en sådan kan kosta och kom fram till en femtiolapp så det är väl bara att testa om du kommer in förlusten lär inte svida alltför hårt.
Citera
2016-09-08, 16:16
Medlem
Citat:

Vet inte vad reglerna säger men ha lite vett om du väl använder en sådan. Skym inte fotbollen för andra med din pinne.
Citera
2016-09-08, 18:32
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jadu jag är antagligen alldeles för gammal för att svara på denna fråga då jag inte tillhör kategorin som använder sig av dessa men jag googlade som hastigast på vad en sådan kan kosta och kom fram till en femtiolapp så det är väl bara att testa om du kommer in förlusten lär inte svida alltför hårt.
Nädå, det är mer att det skulle vara bra att ha den även efter fotbollsmatchen.
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Vet inte vad reglerna säger men ha lite vett om du väl använder en sådan. Skym inte fotbollen för andra med din pinne.
Kommer användas för någon schysst gruppbild, resten av tiden kommer den ligga i väskan.

Behöver den inte för själva fotbollsmatchen utan för dagens övriga aktiviteter, det är därför den får följa med.
Citera
2016-09-09, 06:20
Medlem
cyberkalles avatar
Som det verkar så är Sanches helt frisk nu och jag är jävligt spänd på att få se honom i laget.

Bayerns nya ungdomsakademi börjar så smått ta form och hoppas verkligen att detta bli ett lyft för att få fram egna talanger.
http://www.bild.de/sport/fussball/carlo-ancelotti/hier-entsteht-sein-neues-leistungszentrum-47723712.bild.html

Sven Ulreich som enligt mig gjorde ett märkligt klubbval när han valde att gå till Bayern nu funderar han på lite om sin karriär.
http://www.spox.com/de/sport/fussball/bundesliga/fc-bayern/1609/Artikel/sven-ulreich-interview-fcb-ancelotti-guardiola-ziele-nummer-2.html
Citera
2016-09-09, 06:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Nädå, det är mer att det skulle vara bra att ha den även efter fotbollsmatchen.

Kommer användas för någon schysst gruppbild, resten av tiden kommer den ligga i väskan.

Behöver den inte för själva fotbollsmatchen utan för dagens övriga aktiviteter, det är därför den får följa med.

Blir du av med den så går du in på närmaste Real-butik och köper en ny för 6€ efter matchen .

Dock så har det blivit tuffare nu efter allt som hänt under sommaren och jag vet att dom nu har infört ryggsäcksförbud på oktoberfest samt en massa andra restriktioner tack vare alla jävla idioter.

Så det har säkert blivit hårdare på fotbollen med.
Citera
2016-09-09, 14:53
Medlem
Germanofils avatar
Citat:

Dock så har det blivit tuffare nu efter allt som hänt under sommaren och jag vet att dom nu har infört ryggsäcksförbud på oktoberfest samt en massa andra restriktioner tack vare alla jävla idioter.

Ja sedan bombhotet under landskampen i Hannover förra året (den som ställdes in) så har de ökat säkerheten. Jag missade två mål en gång under förra säsongen för att visiteringen av alla åskådare tog så lång tid att jag kom in på arenan först 20 min efter matchstart.
Citera
2016-09-09, 17:53
Bannlyst
Citat:
Blir du av med den så går du in på närmaste Real-butik och köper en ny för 6€ efter matchen .

På arena auf Schalke gäller följande, text på engelska

1. Visitors in the area covered by these Stadium Regulations must not carry the following items on their person:

a. weapons or other dangerous objects that may also cause injuries;

b. defensive weapons and/or protective clothing or items that may be used as defensive weapons and that are designed to protect from enforcement measures carried out by authorized staff under certain circumstances;

c. gas spray cans, corrosive or pigmenting substances, flammable liquids or pressurized containers for easily flammable or hazardous gases with the exception of common pocket lighters;

d. bottles (including plastic bottles), cups, jugs, cans or other containers that are made from fragile, splintering or particularly hard material; non-alcoholic drinks in “Tetra-Paks” of up to 0.5 litres are permitted;

e. bulky objects like ladders, stools, chairs, boxes, suitcases;

f. fireworks, including rockets, Bengal lights, smoke powder, smoke bombs, flares and other pyrotechnical items;

g. flag or banner poles that exceed two metres in length and three centimetres in diameter as well as large banners, two-poled banners and large paper or wallpaper rolls;

h. mechanically or electrically driven noise instruments;

i. devices for noise or voice amplification;

j. laser pointers;

k. alcoholic drinks of any kind;

l. drugs;

m. animals;

n. violence-glorifying, xenophobic, racist, anti-Semitic, extreme left-wing or extreme right-wing propaganda material;

o. other objects that are designed to or can be used to cause harm to persons or property damage;

p. objects that can be used and may be intended to prevent the authorities from establishing the identity of a person;

q. photo and video cameras as well as other devices for recording sound or images intended for commercial use (unless explicitly permitted by the event organizer);

r. fan accessories if these are used to provoke other fan groups.
Citera
2016-09-09, 19:42
Medlem
cyberkalles avatar
Ingen matchtråd?

Var är det gamla gardet Motvall Ezzelino mm mm
Citera
2016-09-10, 20:20
Medlem
Labbadia raus!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera