2017-06-02, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Grym värvning om jag får säga det själv.

Riktigt nöjd. Såg att Leckie värvades för ett tag sedan också. Bra värvningar.
Skulle gärna se en erfaren och bra mittback dessutom i och med EL. Mertesacker vore enligt mig perfekt men det kommer inte hända.

//Siegestor
Citera
2017-06-02, 02:02
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Riktigt nöjd. Såg att Leckie värvades för ett tag sedan också. Bra värvningar.
Skulle gärna se en erfaren och bra mittback dessutom i och med EL. Mertesacker vore enligt mig perfekt men det kommer inte hända.

//Siegestor
Åker du ner något och kollar på Hertha? Eller du kanske tom bor i Berlin/Tyskland?

Ska bli spännande och se vad HSV kan skrapa ihop i sommar, lär hända en del förhoppningsvis
Citera
2017-06-02, 07:28
Medlem
cyberkalles avatar
Vad tror du Grus-Kalle? Blir det nystart i div 4 för 1860? Klockan 1531 vet vi besked.
Citera
2017-06-02, 07:34
Medlem
cyberkalles avatar
Freiburgs Maximilian Philipp är på tapeten att gå till BvB.
Leipzig är tydligen mycket nära Bruma från Galatasaray.
Citera
2017-06-02, 10:16
Medlem
Oranginas avatar
Ausgliederung!

Vilken fantastisk klubb vi är. 14 000 människor på plats! 84.2 % för Ja.

Spännande tider framöver!
Citera
2017-06-02, 10:21
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Ausgliederung!

Vilken fantastisk klubb vi är. 14 000 människor på plats! 84.2 % för Ja.

Spännande tider framöver!

Härligt och nu tycker jag att det är dags för Gomez att komma hem till er igen.
Citera
2017-06-02, 11:20
Medlem
cyberkalles avatar
Enligt franska L'Equipe så har BvB gjort klart med Giovanni van Bronckhorst som ny tränare.
https://www.transfermarkt.de/bericht-dortmund-mit-van-bronckhorst-einig/view/news/276389
Citera
2017-06-02, 11:29
Medlem
Oranginas avatar
Sommaren är officielt här och Silly Season väntar. Tänkte ge en översikt av laget och vilka delar som behöver förstärkas.

Anfallet - Behöver ej förstärkas. Terodde och Ginzcek har båda potential att stänka in 15-20 kassar i BL. Det är målskyttar av rang vi snackar om. Ginczek är tyvärr skadebenägen och bakom de två så finns ingen.

Jan Kliment, Tjecken som gjorde 3 mål i U21 EM mot Serbien och fick stående ovationer har ej imponerat i Bröndby där han har varit utlånad. 1 mål på 18 matcher har det blivit, varav endast 4 har varit från start. Bröndby har möjligheten att köpa loss honom, men Kliment räknar att komma tillbaka till Vfb.

Det är en kille som jag diggar, tycker han är duktig och gillar det jag sett av honom. Lite oroande är det dock att han ej har gjort något avtryck i danska ligan. Därav kan det vara aktuellt att få in en backup striker. Det är för tunnt att endast ha Terodde och Ginzcek.

Självklart om Super Mario eller Red Bull-Gomez har planer på att återvända så är det en no-brainer att de är välkommna. Annars så är vi väldigt starka här, och striker för startelvan behövs ej.

Terodde - Ginzcek
Backup
Kliment

Mittfältet - Den där kaptenen asså... Christian Christian Gentner... Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om honom. Väldigt väldigt blek i Zweite. Med hans meritlista så ska han gå in och fullkomligt dominera mittfältet i Zweite. Det har han ej gjort. Stundtals bra, stundtals dålig. Men för det mesta blek. Han är dock kapten och kan ej flyttas på, det är bara att hoppas att han återkommer till gammal god form, för duktig kan han vara. Och det behöver han vara om han vill ha en startplats.

Maxim är Maxim. Han håller topp-nivå av BL.

Sett till yttrar så är vi fullkomligt stacked. Asano och Brekalo stannar en till säsong, det gör även Mané. Unga, talangfulla men framförallt tunga. Grymma spelare är det. De gjorde verkligen avtryck i Zweite, och det kan och kommer de göra i BL också!

Det offensiva mittfältet behöver ej göras så mycket åt. Vi har en riktigt bra offensiv helt enkelt.

Sett till det centrala mittfältet så är det helt OK. Gentner... är Gentner. Grgic är en personlig favorit, som tog tillvara på chansen när han fick den. Tyvärr för hans del så gjorde även Ofori det när han fick chansen.

Tydligt är att det inte finns någon självklar spelare på det centrala/defensiva mittfältet.

När Ofori har kört som ensam defensiv mitt så har han bytts ut mellan 50:e och 60:e minuten för Zimmermann, och när Zimmermann startat ensam så har Ofori fått hoppa in i 60:e. Det är ej på grund av kondition såvitt jag vet. Utan det är endast så att vi ej har någon självklar spelare här (enligt Wolf). Enligt mig så är Ofori god för 90 min.

Men att köpa in en central mitt kan vara klokt. Inte på något sätt nödvändigt men om pengarna finns så skulle det kunna göra vårt mittfält ännu säkrare.

Försvaret - Här har det ej varit någon stabilitet sedan Tasci lämnade och att förstärka är absolut nödvändigt! För att ni ska förstå så lämnade Tasci för 4 år sedan...

Insua är självklar på vänsterbacken. Hög BL-klass spelare som valde att följa med ner till Zweite. Respekt! Baumgartl är en framtida tysk storback och självklar mittback. Som andra mittback har Kaminski gjort det bra, men håller han för BL? Mycket tveksamt. Att köpa en bra mittback är av högsta prioritet. Tasci får gärna återvända, men det är nog för tidigt för det.

Unga mittbackstalangen Pavard har fått lira högerback när Kevin försvann. Klein som tyvärr lämnar och Zimmer som absolut inte håller BL-klass gör att vi ej har en enda högerback i truppen. Förstärkning behövs!

Bakom Insua finns ingen, så en backup behövs ifall att han går sönder.

Vi släppte in 37 mål på 34 matcher i Zweite.
Säsongen vi åkte ur släppte vi in 75 mål!
60 insläppta säsongen innan det...
62 innan det

Och vi får gå tillbaka till säsongen 11/12 för att se en positiv målskillnad på +17 med 63 gjorda och 46 insläppta.

Förstärka, förstärka, förstärka!

Målvakt - Langerak, go grabb! Växte verkligen in i rollen och spelade briljant i slutetappen av Zweite. Stora frågetecknet är dock om han är bra nog att vara första fiolen i BL.

Delade åsikter finns, men jag lutar åt det hållet att han håller. Sålänge som vi förstärker försvaret så är Langerak definitivt bra nog att vara första keeper. Förstärks ej försvaret så behövs definitivt en ny keeper av högsta rang.

Summering - Offensivt är vi mycket skickliga, och allt fokus bör ligga på att skapa ett stabilt försvar och mittfält. Stommen måste behållas och förstärka med 2-3 klasspelare. Mittback och Högerback är första prio. Sedan om vi kan få in en klass CM eller striker(Läs Gomez) så är det välkommet. Lite backup spelare här och där, och sedan har vi ett lag som på pappret slutar i den mittersta delen, men då jag alltid har en stor tro så är det Europa-platser det handlar om.
Citera
2017-06-02, 11:32
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Enligt franska L'Equipe så har BvB gjort klart med Giovanni van Bronckhorst som ny tränare.
https://www.transfermarkt.de/bericht-dortmund-mit-van-bronckhorst-einig/view/news/276389

Oj! Överaskande.

Han har gjort det riktigt bra i Feyenoord, ska bli spännande att se vad han kan åstadkomma i BL.
Citera
2017-06-02, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Åker du ner något och kollar på Hertha? Eller du kanske tom bor i Berlin/Tyskland?

Ska bli spännande och se vad HSV kan skrapa ihop i sommar, lär hända en del förhoppningsvis

Bor i Tyskland så blir att man får åka upp för att kolla på Hertha.
Brukar du sticka ner till Hamburg?

Jo men ni har väl inte hittat rätt tränare ännu? Förstår inte hur HSV behöver kriga sig igenom två matcher i slutändan för att få stanna i BL. Tycker de har ett minst lika bra lag som både Hertha och Köln.

//Siegestor
Citera
2017-06-02, 14:16
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Freiburgs Maximilian Philipp är på tapeten att gå till BvB.
Ska mycket till att Philipp lämnar klubben som inte har några skulder och kontraktet sträcker sig länge än. En vital spelare för Freiburg som kan vara avgörande om vi stannar i förstaligan eller ej. Hoppas verkligen inte han går för 10 miljoner eller mindre. Grifo gick för 7 miljoner på utköpsklausul, men jag hoppas Freiburg slutat sälja billigt.
Citera
2017-06-02, 14:48
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Ska mycket till att Philipp lämnar klubben som inte har några skulder och kontraktet sträcker sig länge än. En vital spelare för Freiburg som kan vara avgörande om vi stannar i förstaligan eller ej. Hoppas verkligen inte han går för 10 miljoner eller mindre. Grifo gick för 7 miljoner på utköpsklausul, men jag hoppas Freiburg slutat sälja billigt.
Läste att det rörde sig om 20 miljoner.
Svårt att tacka nej för Freiburg då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in