Citat:
Ursprungligen postat av
Lekmand
Såg honom live. Han uträttade inte så mycket just den matchen, men oj vilken närvaro han har. Han ser ut som en jätte, och rör sig hela tiden får att hitta luckor. Imponerande spelare.
Jo, jag delar din åsikt avseende hur viktig han kan vara, trots att det inte
alltid behöver bli assist el. mål. Oj, vad det just nu påminde mig om en spelare
som var minst lika viktig för sitt lag.
Oliver Bierhoff.
Det var verkligen otroligt hur mkt Bierhoff betydde för Udinese, dessutom var ju Bierhoff en notorisk målskytt även om han faktiskt kunde vara riktigt kass vissa matcher, men han fyllde alltid stor lucka & enbart hans närvaro i matcherna i form av hans längd & inte minst huvudspelet, det påstods faktiskt minns jag säsongen 1998 då han vann skytteligan & Udinese slutade på en imponerande 3 plats - att han nickar lika hårt som andra skjuter med fötterna.
Kan gå så långt att till & med påstå att ett av mina allra bästa minnen, är när han kommer in för Tyskland i EM '96 & vänder "själv" matchen mot Tjeckien. Jag älskar Bayern, Tyska landslaget, men EM-Guldet '96 - nu menar jag
minnet - det minnet smäller fortfarande högre än allt annat Die Mannschaft presterat hittills.