2017-04-09, 18:04
Medlem
Oranginas avatar
Derbysieger!!!

Tyvärr hade jag ej möjligheten att se matchen, men att ta sig en titt på tabellen är extremt tillfredsställande

Berlin och Hannover kryssade i sina respektive matcher och imorgon har Braunschweig en tuff match mot Dresden. Härlig omgång!

Pga en del skador så var Maxim äntligen tillbaka i truppen och fick spela från start, en assist.

Skön målskillnad av Freiburg på en EL-plats för övrigt

Vfb ein Leben lang!
Citera
2017-04-09, 18:58
Medlem
cyberkalles avatar
Hummels skadad och blir borta länge.

Lewandowski har spelat 46 matcher det senaste året med klubben och med landslaget och har gjort 46mål imponerande.
Citera
2017-04-10, 06:01
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Berlin och Hannover kryssade i sina respektive matcher och imorgon har Braunschweig en tuff match mot Dresden. Härlig omgång!
Ja missa inte kvällens match mellan BTSV och Dynamo. Jag trodde att de senare var avhängda från toppstriden efter att inte ha lyckats hålla sin 3-0-ledning mot Stuttgart, men ser nu att de vid en seger ikväll ju faktiskt bara är tre poäng ifrån en kvalplats.
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Hummels skadad och blir borta länge.
Riktigt tråkigt och dåligt för Bayern med tanke på kommande CL-fighter.
Citera
2017-04-10, 14:42
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja missa inte kvällens match mellan BTSV och Dynamo. Jag trodde att de senare var avhängda från toppstriden efter att inte ha lyckats hålla sin 3-0-ledning mot Stuttgart, men ser nu att de vid en seger ikväll ju faktiskt bara är tre poäng ifrån en kvalplats.

Riktigt tråkigt och dåligt för Bayern med tanke på kommande CL-fighter.

Slänger definitivt ett öga på den matchen.

Anmärkningsvärt är att bland de lag som strider i toppen så är det många möten mellan varandra vilket leder till en enorm spänning.

Hannover - Braunschweig
Vfb - Union
Braunschweig - Union
Vfb - Hannover

Alla lag har alltså 2 matcher vardera mot en annan topp 4 konkurrent! Helvete vad spännande det är och kommer bli.

Vfb ein Leben Lang!
Citera
2017-04-11, 06:19
Medlem
cyberkalles avatar
Braunschweig tog tre oerhört viktiga poäng på tilläggstid igår och gick upp i delad ledning.

Kevin Kevin vem hade trott detta men jag hoppas att det går bra i Darmstadt.
Citera
2017-04-11, 18:15
Medlem
motvalls avatar
Då var det CL igen, först ut är BVB och imorgon spelar Bayern. Tyvärr börjar båda lagen hemma. Bara att hoppas, det är alltså inte mig emot om Dortmund (skitklubbens lag) vinner eftersom jag gillar deras ungdomar.
Citera
2017-04-11, 18:20
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Kevin Kevin vem hade trott detta men jag hoppas att det går bra i Darmstadt.
Läste att han var klar fr o m nästa säsong, alltså inte från idag. Är det som i Sverige kan en spelare utan kontrakt värvas och bli spelklar utanför transferperioderna om förbundet ger dispens. Förra säsongen fick Hammarby en sådan för Boo Wiklander som ett exempel. Men det är alltså inte fallet för Großkreutz?
Citera
2017-04-12, 06:08
Medlem
cyberkalles avatar
Kom stärkta ur detta Dortmund jag kommer hålla på er resten av säsongen.
Marc Bartra jag önskar dig ett snabbt tillfrisknande.

Oavsett vem/vilka satans idioter är ni.
Citera
2017-04-12, 08:28
Medlem
cyberkalles avatar
Tufft läge om även Lewandowski missar kvällens match.
http://www.bild.de/sport/fussball/bayern-muenchen/ancelotti-mit-schmerzen-wird-lewandowski-nicht-spielen-51254002.bild.html
Citera
2017-04-12, 09:20
Medlem
Grus-Kalles avatar
Polisen i Dortmund utgår inte ifrån ett terrorangrepp, det är tämligen folktomt nära hotellet där det hände. Det finns något som ser ut som ett brev där någon tar på sig händelsen vid brottsplatsen, men ingen information om detaljer än så länge.

Man tror att det är ultra-grupper som haft det svårare med både BVB och polis efter osmakligheterna vid RBL-matchen som kan ligga bakom. BVB hjälpte polisen att stoppa hundratalet beväpnade ultras från "0231 Riot" och "Northside" inför bortamatchen mot Darmstadt. Det finns en hotbild mot Watzke, som var tydligare än vanligt mot "extrema så kallade fans" efter just RBL-matchen.

Motorcykelpolisen som skulle följa med bussen till stadion fick en chock och ett explosionstrauma, är sjukskriven. Så det var rejäla sprängämnen, men avsikten verkar inte ha varit att döda någon (min uppfattning)
Citera
2017-04-12, 09:29
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Polisen i Dortmund utgår inte ifrån ett terrorangrepp, det är tämligen folktomt nära hotellet där det hände. Det finns något som ser ut som ett brev där någon tar på sig händelsen vid brottsplatsen, men ingen information om detaljer än så länge.

Man tror att det är ultra-grupper som haft det svårare med både BVB och polis efter osmakligheterna vid RBL-matchen som kan ligga bakom. BVB hjälpte polisen att stoppa hundratalet beväpnade ultras från "0231 Riot" och "Northside" inför bortamatchen mot Darmstadt. Det finns en hotbild mot Watzke, som var tydligare än vanligt mot "extrema så kallade fans" efter just RBL-matchen.

Motorcykelpolisen som skulle följa med bussen till stadion fick en chock och ett explosionstrauma, är sjukskriven. Så det var rejäla sprängämnen, men avsikten verkar inte ha varit att döda någon (min uppfattning)
Fruktansvärt om det vore på det viset.

Finns många teorier nu.
http://www.focus.de/politik/ausland/anschlag-auf-bvb-bus-polizei-prueft-islamistischen-hintergrund-in-bekennerschreiben_id_6944217.html?

http://www.bild.de/sport/fussball/borussia-dortmund/das-protokoll-des-bomben-abends-51260498.bild.html
Senast redigerad av cyberkalle 2017-04-12 kl. 09:40.
Citera
2017-04-12, 14:14
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Fruktansvärt om det vore på det viset.

Finns många teorier nu.
http://www.focus.de/politik/ausland/anschlag-auf-bvb-bus-polizei-prueft-islamistischen-hintergrund-in-bekennerschreiben_id_6944217.html?

http://www.bild.de/sport/fussball/borussia-dortmund/das-protokoll-des-bomben-abends-51260498.bild.html

Nu verkar det som att dessa teorier om att det ska vara ett dåd av muslimer inte stämma.

Dåligt författat brev.

Jaja nu spekulerar jag inte mer i detta och låter tiden tala vem som bär ansvaret, må den/dom straffas ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in