2017-04-08, 10:56
Medlem
cyberkalles avatar
Satan vad jag är taggad för Fußball heute.

Utan fru och barn i stugan endast hundarna är med så det blir att dra för rullgardinerna så man får vara i fred.
Finns det något jobbigare än när någon helt ointresserad kommer på besök och ställer massa frågor och vill vara social när man sitter på helspänn.

Auf geht's 18.30

Echte liebe Lech mich am Arsch
Citera
2017-04-08, 18:44
Medlem
Emil Forsberg 14 assist. Rekordet är 21 från 2014/15 (De Bruyne). Han kan teoretiskt slå eller tangera det. 6 matcher, 7-8 assist. Senaste 3 matcherna har han gjort 5 poäng.

Hade varit fint om han når upp i 10 mål med.

Kan RBL utmana om titeln nästa år? De hängde ju på Bayern fram till jul men sen avgjorde de inbördes mötena lagen emellan då Bayern var ett nummer för stort.

Kan RBL köpa hur mycket de vill till nästa säsong? Vill de det eller är de en mer sansad satsning?
Citera
2017-04-08, 21:31
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Satan vad jag är taggad för Fußball heute.

Utan fru och barn i stugan endast hundarna är med så det blir att dra för rullgardinerna så man får vara i fred.
Finns det något jobbigare än när någon helt ointresserad kommer på besök och ställer massa frågor och vill vara social när man sitter på helspänn.

Auf geht's 18.30

Echte liebe Lech mich am Arsch
Får gratulera till vinsten. Låter som en skön helg att vara ensam i stugan. Tvärtom för mig som har full rulle här hemma för tillfället. Har inte sett någon fotboll under helgen, inte ens Hannovers match igår, men hörde andra halvlek på radio. Verkar ha varit en trött tillställning. 3 matcher 7 dagar är mycket för lagen i Zweite som ju inte direkt har de bredaste trupperna. Får hoppas på att Stuttgart och Union är lika trötta i benen när de lirar i morgon.
Citera
2017-04-09, 02:26
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Tuchel måste gå.

Att torska med 4-1 är aldrig okej. Inte ens sett matchen men så som han formerat laget 16/17 är under all kritik och om inget annat måste man stänga igen och torska med 1-0 eller 2-1. 4-1 är bara värdelöst och uselt rakt av.

Skiter i hur bra Bayern är just nu. Ja, de är bra. Men 4-1 är så jävla uselt och så Dortmund under Tuchel

Nu har jag ju inte ens sett matchen då det var seklets mest givna torsk men jag bara utgår från att Tuchel, dum som han är kör stenhårt på sin korkade jävla totalfotbolls-teori med mediokra centrala mittfältare med julgransfötter och generellt sämre spelare på varje jävla position än motståndarna.

Antar att hans inställning var som följer:

"hey, vi möter världens näst bästa lag på att hålla bollen, låt oss spela PRECIS som vi alltid gör utan någon ytterligare defensiv struktur eller linje. Det blir säkert kanon, så kommer vi rulla ut Bayern och vinna med 3-7 bollar som vi alltid gör. De har ju bara spelare som är bättre än oss på varje enstaka jävla position både på plan och på bänken så bollinnehavet vinner vi lätt med 60-30!" (med marginal för att jag utgår från att Tuchel inte ens kan räkna ordentligt.)

Kunde lika gärna blivit 13-1. Tuchel är säkert toknöjd över nån teknisk detalj som han slipat under veckan.

Arsenal kan ta Tuchel.

Sjukt affekt men de spelarna jag vill behålla är typ Weigl, Reus, Dembele, Götze och Aubameyang (samt talangerna generellt.)

Resten kan fan packa väskan så jävla mediokra som de är. Köp in 12 nya backar typ.

Blotta jävla idén att typ spelare som Castro, Schurrle och Schmelzer ska kunna rulla ut Bayern är fan häpnandsväckande.

Dortmund borde gå stenhårt efter Sarri i sommar.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2017-04-09 kl. 02:59.
Citera
2017-04-09, 03:12
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Kan RBL utmana om titeln nästa år? De hängde ju på Bayern fram till jul men sen avgjorde de inbördes mötena lagen emellan då Bayern var ett nummer för stort.

Kan RBL köpa hur mycket de vill till nästa säsong? Vill de det eller är de en mer sansad satsning?

De har kört rätt sansat hittills, men med tanke på hur bra det gått i år är det väl inte omöjligt att någon toppjöns får tuppjucket och ska köpa hejvilt. Rangnick lär dock sätta sig på tvären då. Monaco har redan visat att det går att lyckas även kontinentalt utan att bara ösa cash på allt och alla.

Med det sagt tror jag inte att man har en chans att rubba Bayern nästa säsong oavsett om man storsatsar eller inte. Det är ett alldeles för starkt bygge. Man kan säkert än en gång dansa en höst, men att hålla jämna steg med Bayern över en hel säsong ska det fan mycket till för att klara.
Citera
2017-04-09, 03:20
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Emil Forsberg 14 assist. Rekordet är 21 från 2014/15 (De Bruyne). Han kan teoretiskt slå eller tangera det. 6 matcher, 7-8 assist. Senaste 3 matcherna har han gjort 5 poäng.

Hade varit fint om han når upp i 10 mål med.

Nej, inget lag kan rubba Bayern i nuvarande form/bygge.
Citera
2017-04-09, 07:37
Medlem
cyberkalles avatar
Håller med dig JohnnyG
Det måste till något drastiskt i Dortmund kanske börja med att sparka Tuchel (fan vad jag gillade honom i Mainz)
Gårdagens möte var den största skillnaden lagen emellan på mycket länge.

Även om jag är elak mot Dortmundsupporters så vill jag ju inget annat än att dom är uppe och krigar i toppen.
BL och Bayern behöver ett starkare BvB
Citera
2017-04-09, 13:23
Medlem
Lekmands avatar
Idag håller vi alla på Augsburg Om de vinner är Freiburg femma i ligan. Med samma målskillnad som Mainz, som ligger på 15e plats.
Citera
2017-04-09, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Håller med dig JohnnyG
Det måste till något drastiskt i Dortmund kanske börja med att sparka Tuchel (fan vad jag gillade honom i Mainz)
Gårdagens möte var den största skillnaden lagen emellan på mycket länge.

Även om jag är elak mot Dortmundsupporters så vill jag ju inget annat än att dom är uppe och krigar i toppen.
BL och Bayern behöver ett starkare BvB

Fast de har ju Reus, Götze, Kagawa och Schurrle skadade så inte så konstigt egentligen.

Och Alexander Isak sitter ej på bänken trots den skadelistan...hur ska han då någonsin platsa?
Citera
2017-04-09, 14:43
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Fast de har ju Reus, Götze, Kagawa och Schurrle skadade så inte så konstigt egentligen.

Och Alexander Isak sitter ej på bänken trots den skadelistan...hur ska han då någonsin platsa?

Reus är ju alltid skadad.

Götze är kroniskt sjuk.
Kagawa är sjukt medioker och Schurrle borde stanna kvar på landslagsbussen och bo där för i klubblagen lyckas han aldrig färga. Värvningen av Schurrle är en katastrof.

Offensiven är inga större problem, försvarsspelet samt det extremt tunna och mentalt svaga mittfältet är problemet. Finns ingen stomme att luta sig mot i tuffa matcher mot t.ex Bayern. Det är ett gäng supertalanger som är "tvungna" att leverera konstant, för stommen av spelare som ska vara i sin peak i typ Castro, Rode, Schmelzer, Schurrle, Pisczek, Sokratis, Kagawa är sjukt jävla mediokra.
Citera
2017-04-09, 17:40
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Idag håller vi alla på Augsburg Om de vinner är Freiburg femma i ligan. Med samma målskillnad som Mainz, som ligger på 15e plats.
De gick inte... Ser riktigt mörkt ut för Augsburg nu. Ingolstadt har tyvärr bra form, de tar nog både Augsburg och Mainz i tabellen...

Ser inte heller bra ut för Bremen efter fredagens katastrofmatch (Moisander får ta på sig skulden för den förlusten)... Dessutom ännu mer skador (Caldirola är borta resten av säsongen), inte mycket till backlinje kvar nu. Bara gratulera Hamburg till enkel derbyseger. Om nu inte några spelare mirakulöst frisknar till snabbt blir det väldigt tuft för Bremen.
Citera
2017-04-09, 17:57
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
De gick inte... Ser riktigt mörkt ut för Augsburg nu. Ingolstadt har tyvärr bra form, de tar nog både Augsburg och Mainz i tabellen...

Ser inte heller bra ut för Bremen efter fredagens katastrofmatch (Moisander får ta på sig skulden för den förlusten)... Dessutom ännu mer skador (Caldirola är borta resten av säsongen), inte mycket till backlinje kvar nu. Bara gratulera Hamburg till enkel derbyseger. Om nu inte några spelare mirakulöst frisknar till snabbt blir det väldigt tuft för Bremen.

Ska bli spännande att se vad som händer nästa helg, två av de mest formstarkaste lagen möts. Båda verkar då ha många skador. Vi har just nu en spelbar mittback i Mavraj, med lite tur är Jung tillbaka annars kommer Walace få spela mittback vilket han aldrig gjort.

Med vinst ifrån Ingolstadt idag så blir det extrem spännande där nere, tror Augsburg och Ingolstadt bråkar om platserna. Mainz håller kvar vid Schmidt vilket jag tror är rätt beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in