2017-10-22, 12:56
Medlem
Lekmands avatar
Typ första riktiga matchen utan distraktioner för min del idag, när Freiburg spelar mot Herta! Följt presskonferenserna alldeles för dåligt, så kan inte uttala mig om förutsättningar. Men taggad är jag!

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Kollat på reprisen av utvisningen och den var hårt dömd.
Jag blev inte förvånad över att det blev rött. Farlig tackling utan chans på boll ska alltid vara rött, speciellt när det är en taktisk tackling. Nu var det bara en halvfarlig tackling och halvt att han nästan hade chans på boll när han började tacklingen. Inte fel, men inte enkelt.

Vidal kunde fått rött för armbåge i ansiktet tidigare under matchen, men domaren missade situationen helt, och det var inte allvarligt nog för att VAR skulle rycka in.
Citera
2017-10-22, 15:18
Medlem
Satan va Ishak ser fin ut i spelet. Rör sig väldigt bra. Nästan alltid på rätt ställe och lirar bort sin back. Säker i avsluten och är endast självisk när han behöver.

Ska bli riktigt kul att se om han håller formen. 8 mål och 3 assist på 11 matcher så ha snittar 1p per match.

Och detta med ett mittfält som är väldigt upp & ner.
Citera
2017-10-22, 15:29
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Satan va Ishak ser fin ut i spelet. Rör sig väldigt bra. Nästan alltid på rätt ställe och lirar bort sin back. Säker i avsluten och är endast självisk när han behöver.

Ska bli riktigt kul att se om han håller formen. 8 mål och 3 assist på 11 matcher så ha snittar 1p per match.

Och detta med ett mittfält som är väldigt upp & ner.
Tittade du på matchen? Nürnberg är inte direkt min favoritklubb så jag har bara sett dem ett par gånger denna säsong, har dock ungefär samma intryck som du av honom. (Skrev det nyss i Landslagstråden dessutom.) Enorm skillnad mot vad han visar på planen nu emot förr i Köln (?). Då var han otroligt loj, lite rädd för både bollen och närkamperna, försvann helt i de få matcherna han fick spela.
Citera
2017-10-22, 15:46
Medlem
motvalls avatar
Upptäckte något nytt på Laola idag, ni andra har kanske sett det tidigare. Man kan se matcher i repris! Helt underbart för oss som inte hinner med att se allt vi vill.
Citera
2017-10-22, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tittade du på matchen? Nürnberg är inte direkt min favoritklubb så jag har bara sett dem ett par gånger denna säsong, har dock ungefär samma intryck som du av honom. (Skrev det nyss i Landslagstråden dessutom.) Enorm skillnad mot vad han visar på planen nu emot förr i Köln (?). Då var han otroligt loj, lite rädd för både bollen och närkamperna, försvann helt i de få matcherna han fick spela.
Japp! Har tittat på deras senaste matcher. Han ser lika fin och jämn ut varje gång.

Han är rätt överlägset deras bästa spelare. Varenda innehav han har slutar i en bra öppnande pass eller ett farligt avslut. Låter överdrivet men det har verkligen varit så. Han är väldigt bra på att stå på rätt ställe och röra sig bra med. Stark fysisk med.

Skit spännande. Synd han inte var lite längre, det är väl det endå jag saknat.
Citera
2017-10-22, 15:56
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Japp! Har tittat på deras senaste matcher. Han ser lika fin och jämn ut varje gång.

Han är rätt överlägset deras bästa spelare. Varenda innehav han har slutar i en bra öppnande pass eller ett farligt avslut. Låter överdrivet men det har verkligen varit så. Han är väldigt bra på att stå på rätt ställe och röra sig bra med. Stark fysisk med.

Skit spännande. Synd han inte var lite längre, det är väl det endå jag saknat.
Intressant att läsa. Eftersom jag nyss upptäckt att man kan se matchrepriser (även i Zweite) tänkte jag i veckan kolla på någon match i efterskott.

Men kort? Han ska vara 1,85, ok längd för en anfallare (ingen "dvärg" direkt).
Citera
2017-10-22, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Intressant att läsa. Eftersom jag nyss upptäckt att man kan se matchrepriser (även i Zweite) tänkte jag i veckan kolla på någon match i efterskott.

Men kort? Han ska vara 1,85, ok längd för en anfallare (ingen "dvärg" direkt).

Jaa jag sa inte att han va kort hehe. Bara att det hade vart kul om han var längre!

Men 1.85 och vara så satt som han är, är ju inte att klaga sig över egentligen. Du har ett PM föresten
Citera
2017-10-22, 17:07
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Typ första riktiga matchen utan distraktioner för min del idag, när Freiburg spelar mot Herta! Följt presskonferenserna alldeles för dåligt, så kan inte uttala mig om förutsättningar. Men taggad är jag!

Jag blev inte förvånad över att det blev rött. Farlig tackling utan chans på boll ska alltid vara rött, speciellt när det är en taktisk tackling. Nu var det bara en halvfarlig tackling och halvt att han nästan hade chans på boll när han började tacklingen. Inte fel, men inte enkelt.

Vidal kunde fått rött för armbåge i ansiktet tidigare under matchen, men domaren missade situationen helt, och det var inte allvarligt nog för att VAR skulle rycka in.
Korrekt analys från dig och Vidal när han är bra så är weltklasse och som igår enbart en säkerhetsrisk.
Citera
2017-10-23, 07:19
Medlem
cyberkalles avatar
Det är lite vemodigt att se hur dåligt det går för det gamla klassiska laget Kaiserslautern.
Ytterligare en förlust nu i helgen och sistaplatsen i zweite står fast tragiskt om dom skulle ramla ur.

1996 så ramlade dom ur bundesliga för första gången i klubbens historia men redan 1998 var dom tillbaka och då som första nykomling så gick dom och vann BL och än idag så har ingen mäktat med det igen.

Året när Göteborg firade triumfer i Europa 1982 så vann man i samma cup mot Real Madrid med 5-0 men åkte ut mot just Göteborg.

Nä hoppas verkligen att Die Rote Teufel vänder på detta och jag ser gärna klubben åter i högsta divisionen.
Citera
2017-10-23, 18:24
Medlem
Lekmands avatar
Känns som att jag upprepar mig nu, men Freiburg har stora sskadebeskymmer i backlinjen nu. Samma problem som förra året. Fyra av sex mittbackar är skadade. Gulde har varit skadad hela säsongen, och det var Kempf och Lienhart som fick börja säsongen. Snart skadade sig Kempf och Söyüncü fick ersätta, och tyvärr har han varit mer ojämn än förra året. Och nu är Lienhart skadad i flera veckor. Den ende som är kvar är Koch, som man köpte in från just Kaiserslautern i slutet av transferfönstret, efter många protester från klubben.

Förhoppningsvis var protesterna genuina, att Kaiserslautern släppte ifrån sin klippa i försvaret, för mycket ska till för att en ung nykomling ska prestera direkt under press i Bundesliga. Speciellt med Freiburg, som hittills byggt sitt spel på att backarna är duktiga på att föra spelet.
Senast redigerad av Lekmand 2017-10-23 kl. 18:34.
Citera
2017-10-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Hoppas Bayern håller hårt i Kimmich! Har jupp någon plan för James? Rykte om att det var dags för MSL snart..

Jupp har många favoriter, Müller, Thiago, Alaba. Jag som stort Bayern-fan har fortfarande ej hört något faktiskt gällande James.

Tror Jupp "testar sig fram" huruvida en del spelare ska antingen tillhöra B-uppställningen eller lämna. Det får vi snart reda på - säkerligen.
Citera
2017-10-24, 17:27
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Jupp har många favoriter, Müller, Thiago, Alaba. Jag som stort Bayern-fan har fortfarande ej hört något faktiskt gällande James.

Tror Jupp "testar sig fram" huruvida en del spelare ska antingen tillhöra B-uppställningen eller lämna. Det får vi snart reda på - säkerligen.
Thiago är en Jupp-favorit alltså? Baserat på exakt vad?

Sedan tror jag inte att Jupp har överdrivet mycket att säga till om när det gäller värvningar (och försäljningar) om han bara ska stanna säsongen ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in