2016-12-12, 13:58
Medlem
Cagliari förlorade hemma mot Napoli. Inte så oväntat kanske, men det var ännu en förödmjukande förlust. 0-5 på Sant’Elia är fan inte ok. Och insatsen var såklart genomusel. Allt från strategin (ligga djupt i defensiven och kontra) till genomförandet. Om man har ett försvar som är sämst av alla stora ligor i Europa ska du fan inte ligga djupt mot ett Napoli. Cagliari har nu släppt in 37 mål på 16 matcher. Vafan i helvet, Zeman var i jämförelse ett defensivt geni då han ledde Cagliari…
Citera
2016-12-12, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Champions Leagues åttondelsfinaler är lottade

Napoli - Real Madrid
Juventus - Porto

Napoli kan nog få det svårt, men Juventus känns hyfsat lugn.
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Slutspelet i Europa League lottat:

Villareal - Roma
Fiorentina - Borussia Mönchengladbach

Inte de lättaste lottningarna, men bör väl inte vara omöjligt.

Tuff lottning, med möjligt undantag för Juventus. Men smtidigt inbillar jag mig att motståndarna också anser att de hade lite otur.
Citera
2016-12-12, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
Montella o Spalletti:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15327457_1332565550107041_8123875400653913500_n.jp g?oh=1cfaca9d76a5677995966938959deb89&oe=58EDD69D
...
Och på tal om Montella (Roma mot Milan maj 2001, 2:51):

https://www.youtube.com/watch?v=DnruLDEgoMo

Romas publiksnitt var då 64.700…
Citera
2016-12-12, 16:42
Medlem
Fiorentina har inget särskilt imponerande lag, men jag njuter av Valero & Sanchez och framförallt Bernadeschi. Ett Sassuolo utan Berardi bör lämna Artemio Franchi utan poäng.

Kan bli en bra match, som sedan vida ska överträffas av Roma mot Milan.
Citera
2016-12-13, 21:43
Medlem
Roma mot Milan.
https://pbs.twimg.com/media/Czf9lTVXAAEE3qw.jpg:large

Milan med ett lag som har genomsnittsålder under 24 år. Niang har tydligen missat 4 av 7 slagna straffar i Ligue 1 och Serie A. Dags att avsluta det kapitlet och ge någon annan chansen? Nainggolans mål var distinkt. Jag anser att han är en av Serie A:s allra vikigaste spelare.

Men Romas seger spetsar onekligen till matchen mellan Juventus och Roma nu till helgen.
Citera
2016-12-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Lazio känns sjukt stabila i år. Kanske var det en gåva att Bielsa stack efter två dagar?

Immobile har kommit igång igen och Anderson visar gammal fin form.

Turinderby morgon!! Avgör Juve i slutsekunderna för tredje gången?

Jag håller med, men nu blir det två stentuffa omgångar innan julen.

Lazios motstånd; Fiorentina (hemma), Inter (borta)

Napolis motstånd; Torino (h), Fiorentina (b)

Fiorentinas motstånd; Lazio (b), Napoli (h)

Jag tror trots det stenhårda programmet för ovanstående lag (glöm inte finalen Juventus mot Roma) att Atalanta och Torino tappar medan Fiorentina och Inter istället tar upp kampen med topplagen. Samtidigt är det svårt att placera Milan. Jag hoppas att de fortsätter att leverera och att man har ett nytt storlag på gång.
Citera
2016-12-13, 22:36
Medlem
Och för Cagliari förväntar jag mig 4 – 6 poäng i matcherna mot Empoli borta och Sassuolo hemma…

Det är en kör i samklang som sjunger om Rastellis avgång. Man är trötta på att förödmjukas och på det obefintliga spelet. Samtidigt anser jag att spelarna inte heller visar karaktär. Vafan i helvete Conti hade aldrig låtit detta hända upprepade gånger…

Och även om Cagliari radar upp stoförluster så tar man poäng där man ska ta poäng. Jag är övertygad om la Salvezza med eller utan Rastelli.
Citera
2016-12-14, 09:41
Medlem
Enligt gazzettan är Sevillas transfertrollkarl Monchi klar för Roma och kommer tillträda i juni. Även om jag gillade nuvarande sportchefen Massaras tankar om en mer italiensk approach på transfermarknaden så fanns det en del frågetecken kring hans orutin och det är svårt att avgöra hur bra han är/hade kunnat bli.
Med det sagt så tror jag att Monchi kan bli en ruggigt bra värvning av Roma om allt stämmer för honom.

Atleticos italienare Andrea Berta är också en riktigt fin sportchef som har levererat i flera säsonger. Ser Berta och Monchi som Spaniens främsta sportchefer.

I Italien finns ju Empolis Carli, som jag tror skulle kunna vara redo för ett större uppdrag. Har gjort flera fina transfersomrar med små resurser - även om den senaste var svag. Hade hellre sett att en klubb som exempelvis Fiorentina plockade upp honom istället för att återanställa Corvino, som känns som ett trist val. Corvino var ju het under sin sejour i Lecce för sisådär drygt tio år sedan och när han då plockades till Fiorentina sågs det som ett inspirerande val. Men som sagt, 2016 är inte 2005.
Citera
2016-12-14, 20:09
Medlem
Publiksnitt för Serie C:
Lecce 12.000
Parma 9.900
Foggia 9.000

Serie C består av tre ligor. Lecce leder sin tabell, Parma ligger sex i sin och Foggia har fjärdeplatsen i samma som Lecce. Publiken sviker, men kurvorna brukar fortfarande vara hyfsat intakta.

Lecce mot Foggia 2016-10-31 (2:11):
https://www.youtube.com/watch?v=ABRUyIfx7Bc&feature=youtu.be

Jag följer Olbia som spelar tillsammans med klassiska lag som Livorno, Cremonese, Como, Piacenza, och såklart Siena.

Siena spelade i Serie A så sent som 2013. Konkurs och nystart från de lägre divisionerna. Oavsett så var Olbia i Siena dvs Artemio Franchi som har över 15.000 sittplatser. Seger för sarderna med 0-1 inför en publik på 2.400 (ett snitt på 2.600). Trist när fallet blir så tydligt, men jag kan inte deras historia eller om det finns något annat som kan förklara de usla publiksiffrorna. Oavsett är Olbia oh Siena två mittenlag i Serie C…
Citera
2016-12-14, 20:28
Medlem
Och på tal om sarder så ryktas den gode Zola ta över Birmingham tillsammans med Casiraghi och andra italienare. Ca två år sedan han lämnade Cagliari och jag kan tycka att Birmingham kan vara ett klokt val.
Citera
2016-12-14, 22:01
Medlem
2016: Ranieri (italienare)
2015: Mourinho
2014: Pellegrini (båda föräldrarna var italienare, men han är chilenare)
2013: Ferguson
2012: Mancini (italienare)
2011: Ferguson
2010: Ancelotti (italienare)

Dvs tre av de senaste sex tränarna som vunnit PL har varit italienare. Lägg till att Capello varit landslagstränare under samma period, samt att Di Matteo var tränare för det enda laget från PL som vunnit CL under denna tid.

Och just nu leder Contes Chelsea PL… Kan han utöka det till att fyra av de senasta sju tränarna som blivit mästare i PL är italienare?

Anledningen till att jag börjar dilla är såklart att Zola nu ska lära Birmingham Calcio. Och för att ge en bakgrund till att Calcio erövrat den regniga ön där bidé är ett okänt fenomen.

Samtidigt tror jag att alla som kan sin Calcio är överens om att Allegri är den bästa italienska tränaren just nu. Även om jag nog håller det mer troligt att Ancelotti kan vinna CL…
Senast redigerad av Brille68 2016-12-14 kl. 22:56.
Citera
2016-12-15, 11:04
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Publiksnitt för Serie C:
Lecce 12.000
Parma 9.900
Foggia 9.000

Serie C består av tre ligor. Lecce leder sin tabell, Parma ligger sex i sin och Foggia har fjärdeplatsen i samma som Lecce. Publiken sviker, men kurvorna brukar fortfarande vara hyfsat intakta.

Lecce mot Foggia 2016-10-31 (2:11):
https://www.youtube.com/watch?v=ABRUyIfx7Bc&feature=youtu.be

Jag följer Olbia som spelar tillsammans med klassiska lag som Livorno, Cremonese, Como, Piacenza, och såklart Siena.

Siena spelade i Serie A så sent som 2013. Konkurs och nystart från de lägre divisionerna. Oavsett så var Olbia i Siena dvs Artemio Franchi som har över 15.000 sittplatser. Seger för sarderna med 0-1 inför en publik på 2.400 (ett snitt på 2.600). Trist när fallet blir så tydligt, men jag kan inte deras historia eller om det finns något annat som kan förklara de usla publiksiffrorna. Oavsett är Olbia oh Siena två mittenlag i Serie C…
Fan vad man saknar lag som Lecce, Parma, Siena, Bari m.fl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in