2016-10-22, 20:52
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Vilket även Hellas gjorde [vann med 3-0], gör att de nu leder med 23 poäng och att sjunkande Cittadella följer med 18 poäng.
Och Pazzini är uppe i 10 mål på 10 matcher. Hälften från 11 meter, men likväl ett imponerande facit. Naturligtvis för tidigt att tala om målrekord redan nu, men om han fortsätter vara lika produktiv finns det goda möjligheter att nå historiska nivåer: en Vinico Viani gjorde 34 och 35 mål under 30-talet, och en Aldo Boffi gjorde 32 mål 1946/47. Utöver det har det gjorts 30 mål 4 gånger: 1934/35, 1936/37, 1949/50 och 2003/04 (Luca Toni).
Citera
2016-10-22, 22:46
Medlem
myskankans avatar
Skit match. Marchisio måste komma tillbaka, Donnarumma är ganska bra...
Citera
2016-10-22, 22:46
Medlem
Efter att vi hämtat oss från Derby della Lanterna så är det fan dags för Milan mot Juventus. Gigantisk match som inte svek oss:

Från myskankan:
https://pbs.twimg.com/media/CvZKhdWXgAI-sVI.png

Locatelli gjorde det enda målet:
https://vine.co/v/5wxhHJOBnqH

Vilken jävla kväll!

Locatelli har haft två skott på mål i Serie A och gjort två mål.

Bästa möjliga resultatet för Serie A, även om Juventini såklart inte tycker det.

Två matcher för Juventus på San Siro. 0 poäng
Citera
2016-10-22, 22:47
Medlem
Knugen37s avatar
Milan är nu två poäng ifrån första platsen. Helt fantastiskt.
Citera
2016-10-22, 22:55
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Och Pazzini är uppe i 10 mål på 10 matcher.
Rättelse: Pazzini har gjort 11 mål. Han har dessutom bara spelat i 7 av 10 omgångar. Riktigt starkt!
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Jag vågar inte ens tänka på hur bra Donnarumma skulle kunna bli, med tanke på hans ålder och hur bra han redan är.
Citat:
Det är inga dåliga skott heller!
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Milan är nu två poäng ifrån första platsen. Helt fantastiskt.
Verkligen kul för ligan att Juventus inte går rent.
Citera
2016-10-22, 22:59
Medlem
tjenaretjenares avatar
Det här luftslottet som juventus är har börjat nedmonteras på luft, att folk ens pratar om deras mercato som något helt fantastiskt är absurt. Från det Vidal lämnade så har man förstått att detta Juve inte var på riktigt, det finns något som verkligen saknas, de känns som en tjur på en tjurfäktningsgala men tjuren saknar horn.

Marotta o co är människor för småklubbar och inte för en klubb som juventus, sen har folk mage att säga emot mig.
Senast redigerad av tjenaretjenare 2016-10-22 kl. 23:01.
Citera
2016-10-22, 23:15
Medlem
Citat:
Efter att vi hämtat oss från Derby della Lanterna så är det fan dags för Milan mot Juventus. Gigantisk match som inte svek oss:

Från myskankan:
https://pbs.twimg.com/media/CvZKhdWXgAI-sVI.png

Locatelli gjorde det enda målet:
https://vine.co/v/5wxhHJOBnqH

Vilken jävla kväll!

Bästa möjliga resultatet för Serie A, även om Juventini såklart inte tycker det.

Två matcher för Juventus på San Siro. 0 poäng
Serie A levererade två ruggigt fina matcher ikväll. Milan-Juventus gav flashbacks till de gamla fina stormötena man vant sig vid att beskåda på San Siro. Juventus kommer säkerligen studsa tillbaka från den här förlusten, frågan är vad den här segern säger om Milan: Är dem ett lag för toppen eller var den här segern bara en enskild jättematch mot en historisk ärkerival? Montella är knappast någon Scudetto-tränare, men milanisti kan nog åtminstone räkna med Europa-spel nästa säsong.

Morgondagen bjuder bland annat på Torino-Lazio. Immobile tillbaka till sin gamla arena med ett Lazio som likt Milan börjat lyfta fram många unga spelare. Unga spelare som dessutom gör det jäkligt bra. Tyvärr är dock De Vrij borta ett tag framöver...
Citera
2016-10-22, 23:32
Medlem
Istok91s avatar
Älskar Locatelli och Donnarumma. Montella har gjort det fantastiskt so far. Kan bli en rolig säsong
Citera
2016-10-22, 23:46
Medlem
Imbazs avatar
Otroligt rolig att se Milan tillbaka där de hör hemma.

Vore kul med en CL final igen med Milan-LFC (om man får drömma!)
Citera
2016-10-23, 00:13
Medlem
anteri17s avatar
Det absolut bästa är att det är veckomatcher tisdag-torsdag kommande vecka.
Citera
2016-10-23, 20:08
Medlem
Siegsacks avatar
Vill, medans jag har Bolognas möte med Saussolo på i bakgrunden, spinna vidare på det "nya" Milan.

Efter att ha haft några år nu där man inte riktigt hittat rätt, tränare som har kommit och gått, spelare likaså och Berlusconis vara eller inte vara i klubben har hängt som ett stort svart molntäcke över klubben så verkar skutan vara på väg åt rätt håll nu åtminstone.

Det nya, unga och entusiastiska Milan med Montella som dragkrok verkar ha hittat en identitet och ett sätt att spela fotboll på som passar dom som ska göra det, spelarna. Med hungriga ungdomar som Donnarumma, Romagnoli, Calabria, Locatelli, Suso och Niang blandat med lite mer ålder och erfarenhet i Paletta, Abate, Kucka, Bonaventura och Bacca, bara för att nämna några, ser riktigt spännande ut.

Nu är ju inte det här något lag som kommer vinna någon scudetto eller ens vara med i slutet och slåss om det. Det är egentligen inte ens ett lag värdigt en storklubb som Milan. Men det är i alla fall något hoppfullt inför framtiden i casa Milan och en hint om en ljus framtid.

Nya ägare är på väg in och jag tror, helt ärligt, att det kommer bli riktigt bra för Milan när man slipper styras av Berlusconis järnhand, alldeles oavsett hur mycket han gjort för Milan så är en sådan separation nödvändig till slut och får man fortsätta bygga på det här så kan det bli riktigt roligt för Milan om en si sådär 2-5 år någon gång.

Då är man med och utmanar om scudetton och är återigen ett återkommande inslag i Champions League. Det med Donnarumma som lagkapten och Milan och gli Azzuris (ursäkta den uttjatade jämförelsen, men den är oundviklig) svar på Buffon.

Värre är det för den andra Milanoklubben. Det ser helt ärligt riktigt nattsvart ut för Inter.

Inför säsongen trodde jag verkligen Inter som minst skulle kunna utmana om en EL-plats. Nu ligger man på en 14:e plats och Frank de Boer lär ju ryka snart. Värt att tänka på är att Inters lagbygge är raka motsatsen till Milans. Man har en massa spelare kring 30-års åldern som mest springer runt och ser trötta ut och en lagkapten som framstår som smått utvecklingsstörd och nu satt sig i en prekär situation genom att bråka med sin egen curva. Turbulens och nattsvart.
Citera
2016-10-24, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Ja Marchisio och såklart Chiellini tillhör Juventus ryggrad och skulle höja laget. Men sedan är där nog inte så många andra? Beroende såklart på form osv.

När just Marchisio och till viss del Chiellini slog igenom i Juventus i Serie B fanns mästare som Del Piero, Nedvěd, Camoranesi, Trezeguet, Buffon, osv... Jag var övertygad om att det var Giovinco som skulle leda dem in till dagens lag. För att de skulle nå dit tvivlade jag inte på. Jag var snarare förvånad att det krävdes så många mellanår innan man tog tillbaka sin plats.

Mästarna, eller som de ofta kallas senatorerna, i Milan var också riktigt vassa för några år sedan typ 2011; Pirlo, Nesta, Gattuso, Zambrotta, Seedorf, Ronaldinho, Ibra, Thiago Silva, Boriello osv... (såg ni hur jag smög in honom?)

Tänk om dagens talanger från Milan hade fått intryck från dem. Hade varit vackert.

Men samtidigt tror jag att dessa svackor kan vara bra för lag, eftersom man då kan satsa på sina talanger. Jag ser ett Milan om fem år där minst fem av spelarna idag utgör ryggraden. Kompletterat med världsklassspelare så finns det ingen anledning att Donnarumma & Locatelli om tio år fortfarande dominerar klubb och landslagsfotbollen i världen.

Samtidigt visar det på små marginaler. Om Milan köpt in bättre spelare hade de kanske inte fått chansen, och man hade missat en generation av talanger på bekostnad av relativt billiga stjärnor.

Jag hoppas att Milan gör en bra säsong...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in