Citat:
Det är tyvärr svårt få den känslan att infinna sig när man ser det på tv. Championship ser i många fall hetare ut än Serie a. Den har dessutom en mer klassisk brittisk stil som gör den unik.
Serie B däremot framstår som "fattig". Som om man tar allt det dåliga med serie a och gör det till en egen liga. Gråa tomma arenor, ,klubbar som kollapsar, dåligt tempo.
Serie B däremot framstår som "fattig". Som om man tar allt det dåliga med serie a och gör det till en egen liga. Gråa tomma arenor, ,klubbar som kollapsar, dåligt tempo.
Jo, du har kanske rätt. Det är så att jag valt att "outa" att jag egentligen inte är så kunnig på italiensk fotboll. Jag har flyttlådor i källaren fulla med tidningar om italiensk fotboll, men de är ju fan över tio år gamla nu. Bodde i Florens 2001-03. Har sanslöst många urklipp från Gazzetta dello Sport. Min kunskap är passé numera. Jag kan inte mera än en vanlig Calcio-följare.
Min bild från min Italien-tid är dock att fotboll är rent extremt stort i Italien. Folk som påstår sig inte vara alls intresserade av fotboll känner ändå till varenda spelare i landslaget & varenda lag i Serie A & B & fan även C. Tänk Kim Källström. Är han verkligen megakänd bland folk som inte bryr sig om fotboll i Sverige? Gianluca Zambrotta är fan megakänd i Italien. Fotboll är större i Italien än i Sverige. Det handlar inte bara om folkmängd. Dom är mera påverkade av fotboll än vad svenskar är.
Kanske är det för att jag var van vid Trelleborg som gjorde att jag var fascinerad av att varenda Serie C-lag hade så mycket publik. Det här var dock innan så många klubbar gick i konkurs. Massvis med lag bara försvann från toppscenen.
Men visst, England är fantastiskt. Jag känner lite som Snillet. Att vi har blivit provocerade till att hata England. De svenska Englandsfansen har gått oss så jävla mycket på nerverna att vi hatar det jävla landet. Det är faktiskt så. Jag vågar utan att skryta påstå att jag tillhör de 20 som kan mest om engelsk fotbollshistoria på FB i nuläget.
Visst, jag missade Jim Tolmie. Men vafan, mitt inlägg om Jim Tolmie har inte renderat i ett endaste svar!! Ingen har citerat mig om Jim Tolmie!!
Vi pressades in i en konfliktsituation. Valet för mig var enkelt. Att flytta till Italien. Det är därför frågan kring rasism alltid varit så känslig för mig på FB. Vi som valde Sydeuropa framför Nordeuropa tvingades ju utstå en oerhörd avsky från de protestantiska nordeuropéerna.
Jag har alltid varit en hängiven antirasist. Den enda vän jag hade som delade mitt intresse för Trelleborgs matcher var afrikan. Hans son spelar i A-laget idag!! Han är stjärna!! Han öser in mål!!
Om ni vill uttrycka kritik mot invandring så specificera gärna vad som avses.