2016-10-27, 19:49
Medlem
Provocative2.0s avatar
Sitter själv som Arsenalsupporter o skriver i den klistrade tråden om Engelsk fotboll o reflekterade över antalet inlägg som är 903st.
Kollar då på övriga länder.
Tyskland, 421
Spanien, 286
De enda som är i närheten är Calcio på 707.

Lite förvånande då just de som suportar Spansk fotboll gärna pratar om sina favoritlag o blir kränkta när man anser att just Spanks ligan suger.
Själv tycker jag nog att just Spanien vars liga är lätt att komma åt nu genom Viasat borde vara full av inlägg.
Citera
2016-10-27, 20:01
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Sitter själv som Arsenalsupporter o skriver i den klistrade tråden om Engelsk fotboll o reflekterade över antalet inlägg som är 903st.
Tyskland, 421
Spanien, 286

Lite förvånande då just de som suportar Spansk fotboll gärna pratar om sina favoritlag o blir kränkta när man anser att just Spanks ligan suger.
Själv tycker jag nog att just Spanien vars liga är lätt att komma åt nu genom Viasat borde vara full av inlägg.

Att kvantitet inte ska likställas med kvalitet är den engelska tråden ett färskt bevis för.
Citera
2016-10-27, 20:07
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Att kvantitet inte ska likställas med kvalitet är den engelska tråden ett färskt bevis för.
Men det är ett bra engagemang
Citera
2016-10-27, 20:10
Medlem
Germanofils avatar
Vad gäller kunnighet så är Calciotråden och den tyska tråden klart överlägsna. Både innehåller år efter år mängder med rolig kuriosa och och intressanta diskussioner som inte bara handlar om vem som vann eller förlorade i senaste omgången eller vem som är bäst av spelare X eller Y.

De engelska och spanska trådarna känns lite "ytligare" även om de självklart också har sina ljusa stunder.

I det stora hela tycker jag att flashbacks fotbollsforum håller en ganska god kvalitet. Finns inget vettigt alternativ någonstans på nätet i mitt tycke.
Citera
2016-10-27, 20:12
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Vad gäller kunnighet så är Calciotråden och den tyska tråden klart överlägsna. Både innehåller år efter år mängder med rolig kuriosa och och intressanta diskussioner som inte bara handlar om vem som vann eller förlorade i senaste omgången eller vem som är bäst av spelare X eller Y.

De engelska och spanska trådarna känns lite "ytligare" även om de självklart också har sina ljusa stunder.

I det stora hela tycker jag att flashbacks fotbollsforum håller en ganska god kvalitet. Finns inget vettigt alternativ någonstans på nätet i mitt tycke.
Där ser man. Ska erkänna att jag aldrig är i övriga trådar då de inte intresserar mig.
Citera
2016-10-27, 22:08
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Här håller jag helt och hållet med dig. (Och visst är det så, att trådarna om tysk och italiensk fotboll oftast håller en högre kvalitet. Men de andra trådarna har alla möjligheter att bli lika läsvärda)
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Kvantitet är aldrig kvalitet. Väldigt ogenomtänkt trådstart.
Citera
2016-10-28, 08:46
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Det är ju helt klart en bra forumdel, ofta den bästa i mitt tycke.
Nu hänger jag inte i dom utländska trådarna så mycket då jag har fullt upp med mitt eget svenska lag som jag följer dag ut och dag in. Dock är ett forum som detta sådant att det alltid kommer in någon "dåre" ibland men då nivån i genomsnitt är såpass hög med folk från så gott som alla lag i allsvenskan så försvinner dessa rätt fort.
Citera
2016-10-28, 10:42
Medlem
Cambijaos avatar
Jag skriver nästan aldrig i spansk tråden, sitter aldrig i de spanska matchtråderna trots att jag följer spanska ligan betydligt mer än EPL. Däremot skriver jag betydligt mer i EPL-trådarna och andledning till det är att jag inte är lika emotionellt bunden till EPL som La Liga. EPL-trådarna har dessutom en mindre fientlig ton än La Liga-trådarna.
Citera
2016-10-29, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Tyskland, 421
Spanien, 286

Om jag så här på morgonkvisten tillåts spekulera så tror jag att det snarare handlar om intresse. Fler är intresserade av Premier League än La Liga. Fördomsfull som jag är tror jag också att de som följer PL supportar fler olika lag än exempelvis spanska ligan där 80% följer 2-3 av lagen och ibte ens kan namnen och historien kring övriga. Som sagt innebär antalet inlägg inte att kvaliteten är lägre, men infallsvinklarna med olika lag som bas blir färre. Det kan kanske trådmässigt ses som lägre kvalitet då bredden på diskussionen blir smalare (med bibehållet djup)
Citera
2016-10-29, 07:37
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Landslagstråden för matcherna är alltid en källa till humor och håller enormt hög kvalitet.

Spanska tråden är ju lite kidnappad av typ 3 barcelona-fans och 3 real-fans som bara sitter och munhugger och spelar motvals mot varandra. Det är en enormt bitter och hostil stämning där bland de vanliga skribenterna som jag helt enkelt tröttnat något enormt på.

Således inte speciellt roligt att skriva något i den tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in