Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-12, 12:39
  #1
Medlem
whaks avatar
I Fridah Jönssön's krönika i DT om "Män kommer att fortsätta ta sig friheter till kvinnors kroppar"
så nämner hon Flashback.

"Och innan ni börjar skicka hem handskrivna brev (ta det i min Flashbacktråd istället för jag orkar inte gå till återvinningen, det är ändå semester) "


Krönikan: http://www.dt.se/noje/fridah-jonsson...innors-kroppar

Tråden hon syftar på? (FB) Fridah Jönsson - Krönikör(?)
Citera
2016-07-12, 13:38
  #2
Moderator
Tinuviels avatar
Det är lite sorgligt att se skribenter försöka få uppmärksamhet genom Flashback. "Frida Jönssons Flashbacktråd". Jo, tack. Tre inlägg det senaste året.

Ida Östergren ägnade sig åt något liknande:
(FB) "startats fem trådar på Flashback där hennes (Ida Östenssons) uttalanden diskuteras."

Även där överdrev skribenten Flashbacks intresse.
Citera
2016-07-12, 14:23
  #3
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är lite sorgligt att se skribenter försöka få uppmärksamhet genom Flashback. "Frida Jönssons Flashbacktråd". Jo, tack. Tre inlägg det senaste året.

Ida Östergren ägnade sig åt något liknande:
(FB) "startats fem trådar på Flashback där hennes (Ida Östenssons) uttalanden diskuteras."

Även där överdrev skribenten Flashbacks intresse.

Jag ser det som ett av tecknen på att gammelmedia börjar förlora. På riktigt.
Citera
2016-07-12, 15:56
  #4
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag ser det som ett av tecknen på att gammelmedia börjar förlora. På riktigt.


Att man dessutom skriver en "skitnödig" krönika och "hänvisar" missnöjda läsare till Flashback.
Som om hon diskuterades på Flashback efter varje krönika.
Citera
2016-07-12, 16:30
  #5
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Att man dessutom skriver en "skitnödig" krönika och "hänvisar" missnöjda läsare till Flashback.
Som om hon diskuterades på Flashback efter varje krönika.

Jo.

Ett rop på hjälp kanske? Ett rop på uppmärksamhet?

Nu har jag inte koll på just denna människa, och ids inte fördjupa mig, men jag vet redan vad det är för typ eftersom de alla är nästan likadana med ytterst små variationer. Henvänster helt enkelt.

Att hänvisa till en flashbacktråd om sig själv ser jag som ett närmast desperat klösande efter halmstrån. Särskilt när tråden varken är särskilt "het" eller aktuell.

Ett uppmärksamhetstörstande "hen" som nu börjar falla utanför gammelmedias favoritkrets och med en drunknandes desperation försöker klänga sig fast i rampljuset trots att hennes illa förvaltade "15 minuter" gått ut för länge sedan.

Jag tror vi i en mycket nära framtid kommer att se horder av avdankade, gråtande och bortglömda fd hen-journalister och hen-skribenter som kommer att göra liknande utspel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback