Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-05, 14:41
Medlem
bedans avatar
Det måste vara fler än jag som undrar vad en krönikör som Fridah Jönsson har i en av våra mest lästa morgontidningar att göra? Som spyr galla över allt det som svenska folket tycker är roligt, nämligen sprit, sociala nätverk, dobbel och porr :P

Skämt åsido. Hon är en syster duktig utan dess like. Att hon är 15-16 spelar ju absolut stor roll i att hennes artiklar är så naiva och världsfrånvända, men en vacker dag kommer väl hon ut i världen och ser hur den fungerar också.

Jag försöker att låta bli att påverkas, men efter att jag har läst en av hennes krönikor (som jag absolut måste) så är fan hela min dag förstörd. Inte av en nörd-fjortis åsikter utan av att någon beslutat sig att publicera skräpet som likt maskar äter sig in i mina ögonhålor på jakt efter förnuftet i min hjärna.

Sannerligen måste det väl finnas fler som inte tål fanskapet?

http://www.dt.se/noje/kronikor_ny/article439097.ece
http://www.metro.se/2010/02/18/84470/har-ar-49-bra-manliga-forebilder/index.xml
http://www.metro.se/2010/03/04/7581/varfor-ar-du-inte-ocksa-anonym-pelle-/

Suck..
Citera
2010-03-05, 14:52
Medlem
Det går inflation i korkade krönikörer i det här landet.

Ful var hon också, inte undra på att hon är så bitter.

Edit: Hon var med i ett avsnitt av Debatt. Hade rest lång våg för att ta sig dit. En mening fick hon ur sig. Bra jobbat. Att hon dessutom skriver för Metro säger väl egentligen allt?
Senast redigerad av bob75 2010-03-05 kl. 14:55.
Citera
2010-03-05, 14:55
Medlem
bedans avatar
Jag ville undvika att skriva något sådant, ingen rår för hur dom ser ut. Däremot har hon full kontroll över tramset hon skriver. Huruvida detta har att göra med hennes estetiska bristfällighet kan man ju låta vara osagt...eller spekulera i
Citera
2010-03-05, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bedan
Jag ville undvika att skriva något sådant, ingen rår för hur dom ser ut. Däremot har hon full kontroll över tramset hon skriver. Huruvida detta har att göra med hennes estetiska bristfällighet kan man ju låta vara osagt...eller spekulera i

Misstänker att det är högst relevant, titta bara på Ann-Charlotte Marteus & Co
Citera
2010-03-05, 15:24
Medlem
ReNus avatar
Citat:
. Därför kommer nu en hel kolumn tillägnad män/killar/pojkar att se upp till. Enjoy:

Ronnie Sandahl, kolumnist och författare...

Fail direkt.
Citera
2010-03-05, 21:25
Medlem
IggyKoopas avatar
Metro har rätt usla kolumnister, men denna Frida är utan tvekan den sämsta. Uppenbart inkvoterad för att nån fick idén att ha en ungdomlig skribent.
Citera
2010-03-09, 00:00
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frida Jönsson
Och sluta skyll på att vi inte vill att ni lägga er i. Vi åker hellre bil med er hem från fester än hittar vår bästa vän mördad i en skog. .

Vad skall man säga om den meningen? Jag får Mats Wilander-vibbar
Citera
2010-03-09, 10:11
Medlem
bedans avatar
Eftersom Fridah Jönsson hävdat i tidigare artiklar att hon principiellt tar avstånd till "ungdomssupandet", oskyddat sex och en normal ungdom så är väl det som upprör mest att hon moraliserar över något som hon inte har någon aning om. Detta gör att slappmusar som ex. Blondinbella tyvärr faktiskt har högre trovärdighet.

Personligen skulle jag aldrig exempelvis hävda att knark var skit om jag inte hade provat det, att oskyddat sex är dåligt för din penis om jag inte provat, eller att fulla tjejer har lättare för att sära på kåtlåren om jag inte observerat detta.
Citera
2010-06-13, 20:17
Medlem
Naccaches avatar
Hon fyller absolut inget syfte och har noll världsvana, det märks på henne.
Citera
2010-10-29, 08:53
Medlem
Vad är fel på den här kvinnan? Läste hennes krönika i Metro idag och det förstörde fan hela min morgon. Måste gått in i minst 20 pers på slussen bara för att bli av med mina aggressioner. Sitter och gnäller över grupper på facebook såsom "touch-a-butt-day" och menar att det är kvinnoförnedrande? Som om män inte har rumpor? Snälla någon kör den i munnen på henne så det blir tyst på pk-bruden nån gång!
Citera
2010-10-29, 09:39
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedan
Skämt åsido. Hon är en syster duktig utan dess like. Att hon är 15-16 spelar ju absolut stor roll i att hennes artiklar är så naiva och världsfrånvända, men en vacker dag kommer väl hon ut i världen och ser hur den fungerar också.

Är man född 1992 är man inte 15-16.

Det är klart krönikorna är värdelösa, hon skriver ju i Metro...
Senast redigerad av Lommi 2010-10-29 kl. 09:41.
Citera
2010-10-29, 10:11
Bannlyst
TS har rätt. Fröken tycker Alex Schulman är en manlig förebild.
Kommer akta mig från att läsa Fridahs krönikor i framtiden då jag ställer mig tveksam till om mask i ögonhålorna är något positivt och eftersträvansvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in