2007-10-09, 02:39
Medlem
ArturoBandinis avatar
Veckobrevet:

Citat:
Vänner!

Det här är det sjunde veckobrevet i ordningen. Och vi börjar bli många nu. Varmt välkomna säger vi den här veckan till bland andra fängelsekunden med fast lina Jackie Arklöf och skådespelaren från Varuhuset -snyggingen Rico Rönnbäck. Det är roligt att ni är med oss. Nu drar vi det en vända till, hörrni!

BLOGGEN ÄR DÖD

Ni vet väl förresten att blogg-hypen är över nu? Den dog med brorsan i måndags. Basattnivetde. PressOmbudsmannen Yrsa Stenius är glad. Jag vet inte om ni känner till den här Yrsa, men det man kan säga om henne är väl att hon såg ut som ett vårdpaket redan när hon var i klimakteriet. Och det – det var jävligt länge sen. Ser ut som att hon har legat i lut eller nåt. Ja, hon är mycket gammal, den här Yrsa. Legendarisk för sitt samarbete med Gutenberg för att få fram den första tryckpressen och såna saker. Och ungefär där ligger väl också hennes värderingar. På grinig-gammal-kärringjävel-nivåer. Hur som helst. Yrsa Stenius firar att röst har tystnat med att ta en extra suckett i kaffet idag. Kanske tvättar hon rullatorn av bara farten.

DIALOG med anledning av hårtvättningen på salong Wig Lounge på Rådmansgatan där jag och brorsan klippte oss i veckan

Alex: Fan, vad skönt det var med huvudmassagen.
Jag: Det var ju porrigt. Erotiskt.
Alex: Va?
Jag: Tyckte inte du det? Jag tyckte det var sjukt porrigt.
Alex: Vänta nu. Tyckte du att det var porrigt att få håret tvättat?
Jag: Ja.
Alex: Hon schamponerade dig. Och sköljde av. Det tände du till på?
Jag: Det är ju bara därför man får håret tvättat på salong.
Alex: Inte för att få håret rent?
Jag: Nej. Inte längre. Nu handlar det bara om att kåta upp folk.
Alex: Skaffa hjälp, Calle.
Jag: Tvätta håret kan man väl göra hemma.
Alex: Fick du...?
Jag: He he.
Alex: He he.

DÖD ELLER LEVANDE?

Ja, vad säger ni? Lever Thore Skogman? Eller är han död? Schulmangruppen vet inte. Vet ni?

FREDAGSLEK

Jag tänker mig att vi kan leka en liten lek så här på fredagen. Det är väldigt enkla regler. Ni ska skicka ett sms med texten: “Varför går du runt och snackar en jävla massa skit om mig till det nittonde namnet från A i telefonboken. Sen mejlar ni mig svaret ni får, så utser vi en vinare nästa fredag. Och festar på det. Jag gjorde just det här för att testa. Det kom till Anton Glanzelius – boss på TV3. Han svarade: “Ärligt talat, Calle. Du börjar ju tappa greppet på riktigt. Jag har inte snackat skit om dig. Men nu ska jag börja med det. Tomte.”

CALLE SCHULMANS SJÄLVMORDSFÖRSÖK

Avslutningsvis några ord om mitt påstådda självmordsförsök som Expressen drog på igår. Jag älskar att vara på förstasidan. Men fan! Skit! Kan man inte få välja bild själv? Ser ju ut som en blandning mellan Ronnie Sandahl och en blöt hund. Hatar att se allvarlig ut på bild. Sen har jag ju förvisso aldrig försökt ta mitt liv. Men det är ju sekundärt, visst är det?

Trevlig helg!

Redaktionell kommunikation:

Jag sitter och skriver de här raderna från toaletten, och det här veckobrevet hade inte kunnat skickas utan mobilt bredband från 3. Tack 3! Tack också Realtid för flytten. Gå in på www.realtid.se. Det är en bra sajt, det där.

Och just det! Be minst tio av era vänner att höra av sig till calle@schulmangruppen.se för att få det här veckobrevet. Annars kommer jag att ställa till satan för er. Jag kommer hem till er, spottar er i ansiktet och skriker “Din jävel! Du skulle ha gjort vad jag bad dig om! Nu ångrar du dig, va? Va? Va? Just det.”.
Citera
2007-10-09, 05:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asdfasdf
Nej, men att skriva krönikor för MENORAH och att vara chefredaktör för MENORAH... visar att man har någon form av judisk koppling...
därmed inte sagt vad den är.

http://www.menorah-sweden.com/

dessutom klingar namnet schulman inte bara judiskt, det ÄR ett judiskt efternamn...

http://www.menorah-sweden.com/artikl...a03nr4s44.html

http://www.pulpless.com/nasty/dayatone.html

http://www.ejumpcut.org/archive/onli...lMitnFidl.html

Det är inte precis som att det är någon sjukdom att ha judiska rötter...
och vad gäller religionen för mig kan de få vara agnostiker, satanister, buddhister, muslimer, scientologer eller vad fan som helst...

och deras morfars farfars morfar kan ha varit en neger utan att det gör någon skillnad för mig.

Men tydligen är det viktigt för dig att framhärda i att Schulmans inte behöver ha någon som helst koppling till något judiskt, varför är det så viktigt för dig?

Bara av det som framkommit här i tråden verkar det självklart att de är nåt judiskt med dem på ett eller annat. Det är ju löjligt att påstå något annat. Judiskt efternamn. Fadern aktiv skribent och chefredaktör(!) för en sionistisk tidskrift. Konstigt svartmuskigt orientaliskt utseende med vissa judiska drag. Kibbutzvistelser. Mediasläkt. Älskar det judiska folket. Skriver om stark skräck för tyskar och tyska språket och relaterar det till förintelsen och gaskammare. Att släkten är adlig och "finlandssvensk" bevisar ingenting. Det finns svenska adelssläkter som är judiska släkter egentligen. Rika judar adlades eller löpte sig adelstitlar när det begav sig. Det internationellt mest kända exemplet är nog Rotschilds. Det har varit väldigt vanligt att judar bytt både namn, nationalitet och religion som andra byter skor. En del Bonniers (Hirschel?) är officiellt kristna. Att någon är kristen sen någon generation eller två innebär inte att han inte är jude. Judendomen är inte bara en religion utan också en etnisk och kulturell tillhörighet. Man kan vara troende kristen och ta avstånd från judendomen men man kan inte avsäga sig sin judiska etniska tillhörighet.
Citera
2007-10-09, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Veckobrevet:

Eurm. Skrivit det själv..?
Citera
2007-10-09, 14:58
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Eurm. Skrivit det själv..?

Eh, nej..? Jag förstår inte heller varför han påstår att det är "det sjunde veckobrevet i ordningen", om det var det du syftade på som fick dig att tro att jag hade skrivit det själv.
Citera
2007-10-09, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Eh, nej..? Jag förstår inte heller varför han påstår att det är "det sjunde veckobrevet i ordningen", om det var det du syftade på som fick dig att tro att jag hade skrivit det själv.

Enligt kommentarerna på hans blogg så verkar inte fler veckobrev ha gått ut. Men då ber jag om ursäkt.

Verkar som Calle tappat stinget lite.
Citera
2007-10-10, 21:40
Bannlyst
Lotter

Alex ringer och säljer lotter .
Citera
2007-10-25, 11:53
Medlem
frugimmels avatar
"Inom bara några månader kommer det här att bli den mest omtalade sajten i hela sverige."
- säger Alex i bingen med frugan, om brödernas nya gig.

http://www.stureplan.se/frame.php?ma...hp?blogid=5373
Citera
2007-10-25, 12:18
Medlem
chribsson2s avatar
Hehe "Men är du inte rädd för att ropa hej innnan du har kilat över ån?"

Har hon alla hemma den där polskan?

Påminner om min svägerskas odödliga citat: "lika bär leka bäst" eller min bulgariske lumparkompis som sade: "jag bjuder krappar jak e rik som en sten"
Citera
2007-10-25, 13:14
Bannlyst
Dom där två har åsikter om allt och alla. Små kvartsfigurer med utstående apkäftar. Hur vore det med tillväxthormon och tandställning? Jönsar.
Citera
2007-10-25, 15:34
Medlem
frugimmels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Hehe "Men är du inte rädd för att ropa hej innnan du har kilat över ån?"

Har hon alla hemma den där polskan?

Mja, den ordväxlingen var nog ett metaskämt för publiken, tror jag.

Förvisso har väl polskättade Katrin gjort sig tämligen ökänd för diverse brutalövergrepp på svenska språket vid det här laget - för oss som inte har något bättre för sig än att glo sig igenom hennes stundtals embarmerliga blogg - men det var väl inget större fel på hennes halv-travesti (om ens det) denna gång.

I original lyder väl ordspråket "Man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken". Snarare Alex som är ute och cyklar där med sin bro-version av "gå över ån för att hämta vatten" - vilket i sig säkerligen var en ytterst medveten, om än lite luddig, pik om hennes språkobegåvning/förnyelse, något hon emellanåt skämtar vilt om. Ungefär lika ofta som hon med ironiska inlägg försöker ta udden av... eh.. sin näsa.

Jag tror blindtarmen Katrin kommer mer till sin rätt irl. Möjligen. Eventuellt. Hoppas jag, för hennes lagvigdes skull. Eftersom jag verkligen rågillar Alex och hans skriverier sedan anno dazumal (eller nåja, runt 2003 då) då han var enda behållningen på mingel.se (som han var med och startade) med sina rent nydanande onda krönikor om egna mardrömmar och tvångstankar mitt i glittret, prozac-knaprande och - redan då - spirituella slakt av tabloid-blondinkändisar av bägge kön och jag såg fram emot att få se honom orera från någon stabilare plattform.

Det där med "humorsajt", vetefan dock. Låter inte det lite obskyrt? Ska de göra en spermahare? Eller ska de blanda in skvaller, av typen PerezHilton? Hm... Skeptisk. Men den som lever får se.

Hade gärna sett honom i seriösare sammanhang i framtiden. För visst är han rolig, i sin allra mest ångestladdade sataniska, självutlämnande prakt, men det krävs nog ett kontinuum hos läsaren för att riktigt kunna uppfatta och -skatta det Schulmanska Bettet. Tillfälliga besökare kan nog snarare fastna i ett ögonblick av lågvattenmärke och utgå från det. (Och dumstrutar uppfattar öht inte hans underliggande, sylvassa intellekt.)

Tror Alex månne ska skriva böcker istället. För sin egen hälsas skull?
(Och lille Calle borde ge sig ut på långresa jorden runt.)

Tycker jag då. Ödmjukast.
Allra som ödmjukast.
Citera
2007-11-07, 03:22
Medlem
RonaldoUtds avatar
Någon som vet hur intresserad Alex är av sport. Han säger sig vara ett enormt AIK fan. Har för mig att han sagt på radion att han inte är intresserad av fotboll.
Citera
2007-11-07, 10:39
Medlem
hurricane07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Någon som vet hur intresserad Alex är av sport. Han säger sig vara ett enormt AIK fan. Har för mig att han sagt på radion att han inte är intresserad av fotboll.

Säsongskort på (om jag inte missminner mig) Östra läktaren på Råsunda. Skrev i bloggen om att han går på hockey också.

I en intervju inför AIK-Dif så berättade han lite om sin bakgrund som fotbollssupporter... Kände/Känner Sanny Åslund och därför stort AIK-hjärta.

Hans bror (inte Calle, utan den tredje, minns inte namnet) är djurgårdare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in