Citat:
Ursprungligen postat av bonaparte
Vilken argumentation! Trodde det bara var pedofiler och kvinnomisshandlare som tycker som du. Jag har för mig att både Stephen Hawking och Arvid Carlsson uppskattar Alex Schulmans humor som de beskriver som "rapp, underfundig och elegant". Bödeln som skulle piska den gruppvåldtagna flickan i Saudi och Marc Dutroux (den ökände pedofilen i Belgien) tycker å andra sidan att Alex Schulman är plump och elak.
Jag har svårt att tro på att Stephen Hawking är insatt i, och har uttalat sig om, Calle Schulmans intervju i Aftonbladet där han beklagar sig över att han äter lunch på Ulla Winbladh varje dag och därför inte har råd att betala sina skulder.
Hade det gjorts som ett uppenbart skämt hade det kunnat vara roligt, nu är det bara patetiskt och i mina ögon ett hån mot de som faktiskt har svår ekonomi. Är det så att det är på riktigt så anser jag det bara vara ett bevis på att Darwinismen går rakt ner i plånboken - klarar man inte av att ha pengar så ska man inte ha dem. Inget ont mot att äta lunch på finare restauranger varje dag, men har man inte råd så har man inte råd. Jag tror att Calle Schulman, om han inte haft sin bror, hade suttit i en soc-lägenhet med sina utslagna pundarpolare och begått småbrott och intjack för att klara dagen.
Bara för att jag anser att det är oerhört smaklöst gjort, oavsett om det är ett skämt eller inte, och dessutom påpekar att det är socialt inkompetent att kalla de som inte anser att det är hysteriskt roligt för "lågpannade sossar" så får du mig till en person som vill ta lagen i egna händer?