2007-10-04, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Jo men... Det är väl fegt att påstå att hela bloggen var en fantasi efter det att han fick det "hett om öronen"....
Jo, men det var nog det kravet Aftonbladet ställde på honom för att han skulle få behålla sina 100 k i månaden. Pengarna styr, precis som för de flesta.
Citera
2007-10-04, 19:29
Medlem
asdfasdfs avatar
[quote=gärningsmannen][quote=Firefly]CALLE SCHULMAN TÄNKTE TA SITT LIV

http://www.expressen.se/debatt/1.867...te-ta-mitt-liv

-Jag satte mitt hopp till psykjouren.
Men jag fick ingen hjälp utan uppmanades att dricka en kopp te och gå och lägga mig.
Det skriver medieprofilen CALLE SCHULMAN. Han anser att akutpsykvården är en katastrof och att vi måste tala mer om självmord.
I dag berättar han också om framgångens skuggsida - det intensiva festandet, självföraktet och om känslan av meningslöshet.

Citat:

Men det var visst inte sanningen:

http://www.resume.se/nyheter/2007/10...ulma/index.xml

Hur djävla patetisk får man bli. Klart som korvspad att tanten bad honom ta en kopp te och gå och lägga sig. Det är skillnad på att verkligen vilja ta livet av sig och att ha ångest och vältra sig i självmedömkan. Han säger ju själv i resume "Jag är ingen självmordskandidat".
Nä men ta och boka tid hos en psykolog då istället för att ta upp tid från folk som verkligen behöver hjälp...

Tanten fattade väl att han var ett bortskämt självupptaget litet "emo"...
är det inte akut så behöver man inte komma in, platserna är till för folk som VERKLIGEN vill ta livet av sig, psykotiska, maniska och dyl...
inte innerstadsfjollor med temporär existensiell ångest...
Citera
2007-10-04, 22:01
Medlem
Calles "depression"

Fan, sicken mediahora han är. Tror han verkligen att dagens debattartikel skall hjälpa de som är sjuka i depression? Det märks ju i hans text att detta inte var en depression, utan en plötslig insikt i hur han och hans bror lyckats ta sig fram på äldre släktingars meriter och kontakter. Bu hu hu, Calle Schulman har seglat fram på en räkmacka, får ångest av alla fester han varit på, får ångest av att hans blogg är så populär fastän den är ytlig och löjlig, buhuhu. Låt mig gissa: den stackaren stod och hulkade i en innergård i fashionabla Östermalm, åh så synd det är om honom! Detta får man läsa när man samtidigt känner till fall där folk har förlorat allt, hamnat på gatan, drabbats av allvarliga sjukdomar, mist sin partner, sitt jobb, etc. De kan, till skillnad från Calle Schulman, knappast betala för läkarvård och psykologer.

Citat:
Fasansfull ångest....Över en plats i bruset som jag skäms djupt för med en blogg som barkade åt helvete och som började ta över hela mitt privatliv. Över min totala självförnedring. Sammanfattningsvis: att jag fortfarande inte har kunnat svara på frågan: ”Vad tillför Calle Schulman det här samhället egentligen?” Det är ju inte så konstigt att man blir deprimerad om man inte kan svara på en så enkel fråga.

Ett tips till dig, Calle, om du vill känna att du tillför något: bli Moder Teresa! Hjälp de hemlösa, fattiga. Res omkring i världen och arbeta ideellt!
Citera
2007-10-04, 23:11
Medlem
prettygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Jo men... Det är väl fegt att påstå att hela bloggen var en fantasi efter det att han fick det "hett om öronen"....

Fast frågan är om han verkligen fick det hett om öronen. Hela den här cirkusen som de dragit igång, Alex sitter i morgonsoffan med Yrsa Stenius och ser ut som en skamsen och ångerfull skolpojke känns väldigt mycket som ett spel för galleriet. Han skiter väl högaktningsfullt i om Uffe tagit illa upp för han raljerade över hans döda hundar? Eller om modebloggarna grinar för att han gör sig lustig över dem. Jag hoppas att det ligger till så iaf, för annars känns det som att mediasverige har ett stort problem. Men det tror jag inte.
Citera
2007-10-04, 23:44
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hisinge_girl
....

Det skall mycket till för att imponera på en göteborgare.
Citera
2007-10-05, 05:42
Medlem
Ignatius Is avatar
[quote=asdfasdf][quote=gärningsmannen]
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
CALLE SCHULMAN TÄNKTE TA SITT LIV

http://www.expressen.se/debatt/1.867...te-ta-mitt-liv

-Jag satte mitt hopp till psykjouren.
Men jag fick ingen hjälp utan uppmanades att dricka en kopp te och gå och lägga mig.
Det skriver medieprofilen CALLE SCHULMAN. Han anser att akutpsykvården är en katastrof och att vi måste tala mer om självmord.
I dag berättar han också om framgångens skuggsida - det intensiva festandet, självföraktet och om känslan av meningslöshet.

Hur djävla patetisk får man bli. Klart som korvspad att tanten bad honom ta en kopp te och gå och lägga sig. Det är skillnad på att verkligen vilja ta livet av sig och att ha ångest och vältra sig i självmedömkan. Han säger ju själv i resume "Jag är ingen självmordskandidat".
Nä men ta och boka tid hos en psykolog då istället för att ta upp tid från folk som verkligen behöver hjälp...

Tanten fattade väl att han var ett bortskämt självupptaget litet "emo"...
är det inte akut så behöver man inte komma in, platserna är till för folk som VERKLIGEN vill ta livet av sig, psykotiska, maniska och dyl...
inte innerstadsfjollor med temporär existensiell ångest...

Håller i princip med. Det blir väldigt löjligt när Calle Schulman, en fullt frisk och normal person, skall starta debatt om ett ämne han varken har erfarenhet eller kunskap om. Och vaddå "framgångens skuggsida". Vilken framgång?
Citera
2007-10-05, 05:50
Medlem
jumpcuts avatar
[quote=Ignatius I][quote=asdfasdf]
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen

Håller i princip med. Det blir väldigt löjligt när Calle Schulman, en fullt frisk och normal person, skall starta debatt om ett ämne han varken har erfarenhet eller kunskap om. Och vaddå "framgångens skuggsida". Vilken framgång?

Det låter mer som en tjack-AT eller "åh nej, laddet är slut"-tankegång klockan tio på morgonen än någontin annat.

Men du måste väl hålla med om att framgångrik är man om man har en bror som skriver dryga bloggar och man själv sett ut som en HIV-smittad verision av Martin Timells son med vattenskalle på ett värdelöst program på en kanal knappt någon vet existerar. Eller? En stilla undran bara...
Citera
2007-10-05, 05:56
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Det låter mer som en tjack-AT eller "åh nej, laddet är slut"-tankegång klockan tio på morgonen än någontin annat.

Men du måste väl hålla med om att framgångrik är man om man har en bror som skriver dryga bloggar och man själv sett ut som en HIV-smittad verision av Martin Timells son med vattenskalle på ett värdelöst program på en kanal knappt någon vet existerar. Eller? En stilla undran bara...

Nej, och dessutom tror jag att han ljuger om allt liggande.
Citera
2007-10-08, 14:33
Medlem
Well.. Dom är duktiga på att få publicitet iallafall.. Både Svd och DN hade helsidesintervjuer med "fenomenet" Alex Schulman i helgen och "Calle" gjorde ett utspel i bästa dokusåpa/Kikki Danielsson-stil om sina depressioner och självmordsförsök.

Vill dom bli tagna på allvar borde dom sovra lite mer i vilka sammanhang dom figurerar.

Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Och vaddå "framgångens skuggsida". Vilken framgång?
Citera
2007-10-08, 20:57
Medlem
Har inte orkat läsa hela tråden så det kanske redan har nämnts, men ändå: bröderna Schulmans morfar var Sven Stolpe. Det tycker jag i alla fall är rätt coolt.
Citera
2007-10-08, 23:12
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
"Avslutningsvis några ord om mitt påstådda självmordsförsök som Expressen drog på igår. Jag älskar att vara på förstasidan. Men fan! Skit! Kan man inte få välja bild själv? Ser ju ut som en blandning mellan Ronnie Sandahl och en blöt hund. Hatar att se allvarlig ut på bild. Sen har jag ju förvisso aldrig försökt ta mitt liv. Men det är ju sekundärt, visst är det?

Trevlig helg!"

Ur veckobrevet.
Citera
2007-10-09, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Ur veckobrevet.

Har det kommit ett nytt veckobrev? Jag har bara fått det första.

Klistra in!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in