Flashback bygger pepparkakshus!
2008-08-19, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
https://poit.bolagsverket.se/KPNPubl...5va+2008-03-11

Där finns Katrins fulla personnummer. Börjar på 19770917-xxxx.

0771567567 till folkbokföringen.

De bodde tydligen båda två, som sambor (ogifta) eftersom de inte hade samma efternamn, på Nybrogatan 46 vid tiden för dokumentet i fråga (uppgifterna kan förstås ha varit inaktuella redan då). De gifte sig alltså inte på riktigt. Katrin kan ju ha använt efternamnet Schulman "på skoj", utan att hon hette det i folkbokföringen.

Enligt nu gällande uppgifter via Ratsit bor Katrin kvar på Nybrogatan 46, medan Alex står registrerad på Gullmarsvägen 11. En separation har alltså skett.

Nu undrar man ju förstås varför Alex inte såg till att vara skild innan han gifte sig med Katrin? Visste han inte att han redan var gift? Visste Katrin om att han var det? I så fall, varför gick hon med på ett låtsasbröllop?
Den här historien är minst sagt märklig...
Citera
2008-08-19, 20:39
Medlem
BettyBoop80s avatar
Jag vet att jag läste i Katrins blogg någon gång förra året att Alex var gift sen tidigare. Katrin fick reda på det när de sprang på frugan på stan och Alex sa att det var hans fru. Han hade inte berättat det för henne förrän då och det var någon gång förra året, på sommaren innan bröllopet tror jag. Nu är det så att jag läste Katrins blogg långt efter detta hände, typ i våras. Så jag har ingen aning om när det hände men det bör ha varit strax innan de gifte sig. Jag kommer ihåg inlägget för jag tyckte att det borde ha varit ett ämne som kommit upp någon gång under deras förhållande.
Jag minns inte om där stod något om skilsmässa eller inte, tror Katrin visste att de inte var skilda då iaf. Försöker leta upp det gamla inlägget men mitt ADSL har gått och blivit knäppt. Tar säkert 20 minuter att ladda upp en sida...kanske någon annan som vill leta i Katrins gamla stureplansblogg? Adressen har jag men jag får inte sidan att funka: http://www.stureplan.se/frame.php?ma...gs/katrin_old/

För att överanalysera: hade Alex och Katrin inte "I still haven't found what I'm looking for" som utgångsmusik i kyrkan på bröllopet? Tyckte det var en rätt kul idé innan...nu kan man ju undra om det var ett underliggande meddelande
Citera
2008-08-19, 20:47
Medlem
Henkeeee-s avatar
Om ni kollar Katrins blogg så ser ni att hon är ute o lirar fotboll. Någon som kan se _var_ de är och lirar?

Hon Klara som bloggar på 1000apor.se skulle nämnligen också ut och spela fotboll. Sammanträffande? Vem vet?
Citera
2008-08-19, 20:48
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
De bodde tydligen båda två, som sambor (ogifta) eftersom de inte hade samma efternamn, på Nybrogatan 46 vid tiden för dokumentet i fråga (uppgifterna kan förstås ha varit inaktuella redan då). De gifte sig alltså inte på riktigt. Katrin kan ju ha använt efternamnet Schulman "på skoj", utan att hon hette det i folkbokföringen.

Enligt nu gällande uppgifter via Ratsit bor Katrin kvar på Nybrogatan 46, medan Alex står registrerad på Gullmarsvägen 11. En separation har alltså skett.

Nu undrar man ju förstås varför Alex inte såg till att vara skild innan han gifte sig med Katrin? Visste han inte att han redan var gift? Visste Katrin om att han var det? I så fall, varför gick hon med på ett låtsasbröllop?
Den här historien är minst sagt märklig...
Skit i Ratsit. Alex har stått skriven på sin gamla adress väldigt länge.

Intressant med med de nya fina intrigerna dock. Aldrig någonsin gifta? Smaskigt.
Citera
2008-08-19, 20:55
Medlem
dannewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
Om ni kollar Katrins blogg så ser ni att hon är ute o lirar fotboll. Någon som kan se _var_ de är och lirar?

Hon Klara som bloggar på 1000apor.se skulle nämnligen också ut och spela fotboll. Sammanträffande? Vem vet?

Katrins blogg:
" Vi har just snackat och på tisdag eller onsdag är det träning på gärdet. Va?! Är inte det toppen! Vi ska krossa! Det här är vår tränare christopher. He he."

Klaras blogg:
"Nu sticker jag och lirar fotboll på Gärdet."

"Vid ett tillfälle blåste tränar-Christopher av matchen. Och det var när jag fintade upp en tjej i brygga."
Citera
2008-08-19, 21:23
Medlem
alex hade lght på gullamarsplan förr

om man följt hans blogg så fick man se när den tömdes etc. Inget hemligt eller konstigt med det.Alltså har han glömt att skriva sig på nybrog.

/
Citera
2008-08-19, 21:23
Medlem
Många av de projekt som Katrin "halkar in i" har att göra med hennes PR-arbete i egna företaget Pure PR http://purepr.se/

Gissningsvis var exempelvis radiopratandet i somras en del av någon slags PR-arbete, precis som thaiboxningsmatchen på Norrmalmstorg.

Fotbollsgiget har med all sannolikhet att göra med Burn Soccer trophy http://soccertrophy.se/ där Pure PR är eventbyrå.
Citera
2008-08-19, 21:28
Medlem
Henkeeee-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannewe
Katrins blogg:
" Vi har just snackat och på tisdag eller onsdag är det träning på gärdet. Va?! Är inte det toppen! Vi ska krossa! Det här är vår tränare christopher. He he."

Klaras blogg:
"Nu sticker jag och lirar fotboll på Gärdet."

"Vid ett tillfälle blåste tränar-Christopher av matchen. Och det var när jag fintade upp en tjej i brygga."

Haha visste väl att jag var något på spåren. Frågan är bara vad detta innebär :P

EDIT: 1000 inlägg (förra då) wiie, tog ett par år
Citera
2008-08-19, 21:34
Medlem
mishimas avatar
Det skulle uppskattas om ni slutade chatta så. Ett gäng inlägg är raderade.

Jag också vill påminna om att det finns en annan tråd om Katrin Schulman. Kan ni inte särskilja på dem sammanfogar jag.

/mod
Citera
2008-08-20, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Kan det finnas någon alternativ anledning till en skilsmässa då?

Typ rent ekonomiskt eller liknande? Båda driver ju (vad jag förstått) relativt framgångsrika företag. Dom kanske bara är skilda på papperet. Det skulle ju förklara varför Alex skriver att dom separerat, och skulle ju göra hans uttalande legitimt.

Vad skulle det göra för skillnad om de var ogifta? Man kan när som helst (alltså under pågående äktenskap) skapa eller ändra ett äktenskapsförord. Man kan också när som helst bodela för att överföra tillgångar om den ena ska ge sig in i risky business... Snälla klargör vad ni menar?
Citera
2008-08-20, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camembert
Teori 1: de har ansökt om någon sorts separat ekonomi, pga att alex köpte en båt bakom hennes rygg.

Teori 2: grälet med calle satte djupare spår än man anat. (Katrin och Calle verkar ju inte alls ha något "förhållande" längre, han skrev ju något i stil med "du är död i mina ögon" och sedan dess har det varit dött mellan dessa 2 på sms-fronten och katrin skrev ett ganska argt inlägg om Calle)

Teori 3: Någon har antytt i kommentarerna i alex blogg någonting om abort. Kanske madame blev gravid och inte ville behålla barnet, vilket knäckte alex.

Teori 4: Allt är bara PR

Teori 5: Alex pallade inte Katrins framgångar. Han fick ju själv nobben från Idol, nu ska frugan var programledare med Jihde.

några fler med vild fantasi...?

Hur "ansöker man om någon sorts separat ekonomi"? Bara för att man är gift har man inte gemensam ekonomi. Man äger det som är ens eget.
Citera
2008-08-20, 08:07
Medlem
dannewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakfullapa
Hur "ansöker man om någon sorts separat ekonomi"? Bara för att man är gift har man inte gemensam ekonomi. Man äger det som är ens eget.

hur kommer det sig att man delar på allt då man skiljer sig? om man inte skriver äktenskapsförord dvs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in