2017-03-17, 13:03
Medlem
Så jävla glad att vi fick Bayern-Real och Juventus-Barcelona. Och ett riktigt häftigt möte mellan Monaco och Dortmund. Den ser jag verkligen fram emot.
Citera
2017-03-17, 13:05
Medlem
Tipset blir dock Atletico, Real, Barcelona och Dortmund. MEN tror nog ändå Monaco har störst chans att slå sig in där iaf.
Citera
2017-03-17, 13:12
Medlem
Ferry31s avatar
Hur mer jag tänker på det, hur mer nöjd blir jag med lottningen. Tror alla fyra möten blir intressanta på olika sätt.

Atletico - Leicester. Riskerar att bli målsnålt och kanske den minst vackra matchen bland dessa kvartsfinaler. Men den kommer ändå bli fruktansvärt spännande med tanke på hur mycket som står på spel. Leicester kommer kämpa med näbbar och klor för att försvara sig och Atletico spelar ofta väldigt fysiskt i de matcherna jag sett dem spela. Det här kan bli hårt och gruffigt. Jag tippar på seger med 1-0 för Atletico hemma och dödar matchen med det resultatet. Leicester kämpar tappert, men silar något mål. I andra matchen tar de lite mer risker och faller med 1-2. 3-1 till Atletico totalt.

Dortmund - Monaco. Två offensiva lag, vilket indikerar att det kan bli underhållande och målrika matcher. Jag tror Dortmund fixar detta. Visserligen klarade Monaco ett bra lag förra omgången, men City är City. De snubblar ofta på sina egna skosnören. Dortmund ser världens chans nu och kommer inte släppa detta. Tippar på seger med 4-1 i första matchen och 2-3 i den andra. 7-3 till Dortmund totalt.

Bayern München - Real Madrid. Helt öppet. Kanske den på förhand mest jämna matchen. Två lag som båda är starka på omställningar, vilket innebär att det kommer bli avgörande att få ytor att spela på. Viktigt att inte komma i underläge tidigt för då kan det andra laget döda matchen. Jag tror dock att det blir jämnt in i det sista. 1-1 i första matchen och sedan 1-2 i andra matchen, med sent avgörande. 3-2 till Bayern totalt.

Juventus - Barcelona. Repris från finalen 2015. Svårtippat minst sagt. Juventus dominerar ligan och har varit stabila i CL också. Det här är dock deras svåraste test hittills och det blir en bra värdemätare. Vi vet att de är försvarsstarka också, så frågan är vad Barca hittar på för att spela igenom det. Juventus kommer aldrig släppa så mycket som PSG gjorde. Kan gå hur som helst, men jag säger ändå att Barca håller över 180 minuter. Seger med 0-1 i Turin och 1-1 i returen. 2-1 till Barcelona totalt.
Senast redigerad av Ferry31 2017-03-17 kl. 13:14.
Citera
2017-03-17, 13:15
Medlem
Korders avatar
Det blir favorittorsk i varenda möte, undantaget Bayern - Real (där jag inte vet vem som är favorit). Således; Bayern, Leicester, Monaco och Juventus till semi. Det vore något det.
Citera
2017-03-17, 13:49
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Monaco ar inget kopelag langre. De salde sina stjarnor 2014 och har satsat pa egna talanger sedan dess. Mbappe ar det basta exemplet.

De hade dock knappast varit där de är nu utan pengarna från början. Även om det du säger är sant så klart.
Citera
2017-03-17, 13:57
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
De hade dock knappast varit där de är nu utan pengarna från början. Även om det du säger är sant så klart.

Jo de hade dem, de har i princip alltid varit en storklubb, pengarna hjälpte dem upp, men de är ju fortfarande de enda oljepengarna har gjort, att gå upp i ligue 1.
Citera
2017-03-17, 13:58
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
PSG kanske känns vassare än Juventus framåt, men deras defensiva spel kan inte ens jämföras med den av Juventus. Inte ens i närheten. Dessutom sitter Juventus på Dybala och Higuain. Blir en tuff match men det känns som att Juventus kommer vara för passiva (vilket lag av någon anledning brukar vara mot Barca). Nyckeln till att slå Barca är presspel.

Higuain är fotbollsvärldens största choker. Så länge Barcelona inte gör en ännu sämre match än mot PSG så bör de vinna. Släpper de in 3-4 mål igen så är det kört då Juventus garanterat inte kommer släppa in mål lika lätt som PSG.

Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Sevilla är 3a i ligan. Atletico 4a.

Märkligt om Leicester skulle slå ut Sevilla men ha heeelt omöjligt att slå ut Atletico Madrid.
Men men, jag har sagt det jag vill få fram. Vi får se helt enkelt.

Atletico är ett mycket bättre lag än Sevilla.

Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Vart är alla luffare som sa att Real Madrid skulle få så lätt lottning?
Pinsamma as.

Roliga matcher men det var ju väntat, fanns ju ingen kombination där det skulle vara tråkiga matcher.
Hade hellre sett ett mer spelskickligt lag mot Leicester likt Bayern eller Barca men men.

Men ditt kräk, hur har det sett ut de senaste gångerna?
Citera
2017-03-17, 14:00
Medlem
Tycker spelbolagen är rätt ute med sina odds, kanske att Juventus(Barcelona) borde ligga lägre(högre).

Att ta sig vidare:

Atletico Madrid 1.25
Barcelona 1.40
Borussia Dortmund 1.53
Bayern München 1.66
Real Madrid 2.20
Monaco 2.50
Juventus 2.87
Leicester 4.00

Något folket skulle vilja ändra på?
Citera
2017-03-17, 14:07
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniffran
Tycker spelbolagen är rätt ute med sina odds, kanske att Juventus(Barcelona) borde ligga lägre(högre).

Att ta sig vidare:

Atletico Madrid 1.25
Barcelona 1.40
Borussia Dortmund 1.53
Bayern München 1.66
Real Madrid 2.20
Monaco 2.50
Juventus 2.87
Leicester 4.00

Något folket skulle vilja ändra på?

Från höften skjutet bedömde jag Barca-Juventus som 60-40, dvs 1,66 och 2,50. Jag håller med dig där.
Dortmund-Monaco ser jag som 50-50. Läge att spela på Monaco kanske, men jag spelar inte matcher jag tittar på eftersom det förstör njutningen.
Bayern lite för stora favoriter men visst är de favoriter, väl..
Citera
2017-03-17, 14:19
Medlem
trattfans avatar
Småsugen på att lägga en slant på att Leicester går vidare till 4x.
Citera
2017-03-17, 14:22
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Småsugen på att lägga en slant på att Leicester går vidare till 4x.

Alldeles för dåligt odds för att vara värd den risken. Leicester är snudd på chanslösa.
Citera
2017-03-17, 14:52
Medlem
Tsigalkos avatar
Hur ser slutspelsträdet ut? Dvs vilka lag kan få varandra i semi osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in