2017-04-21, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilodag
Juventus är också starkare nu än då. Ett mer sammansvetsat lag, mer taktiskt disciplinerat och högre högstanivåer i Dybala, Pjanic Higuain m fl.
Pjanic så jävla överskattad spelar alltid bollen bakåt.
Citera
2017-04-21, 19:59
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delvest
Under en säsong fick man fördelaktiga lottningar, vilket var förra året. Det är allt. Man har på det stora hela inte fått speciellt mycket mer fördelaktiga lottningar än något annat lag. Eller var det lätta lottningar 2015 när man fick Atlético i kvartsfinal och Juventus i semi-final, 2014 då man mötte Dortmund i kvarten och Bayern i semin, eller 2013 då man hade United i åttondelen och Dortmund i semin? Till det kan vi nu lägga till 2017 med Bayern i kvarten och Atlético i semin. Sluta snacka skit.
Sluta snacka skit? Jag skrev att man har fått ganska behagliga lottningar om man jämför med dem andra drakarna vilket jag står fast vid. Känns lite larvigt att plocka med semifinal så som du gör, då ska det i regel bara vara de stora topplagen kvar. Åttondelsfinalerna och kvartsfinalerna är mer intressanta att jämföra och kika på.
Citera
2017-04-21, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Sluta snacka skit? Jag skrev att man har fått ganska behagliga lottningar om man jämför med dem andra drakarna vilket jag står fast vid. Känns lite larvigt att plocka med semifinal så som du gör, då ska det i regel bara vara de stora topplagen kvar. Åttondelsfinalerna och kvartsfinalerna är mer intressanta att jämföra och kika på.
Trams, titta då på Bayerns kvartsfinaler. Tre år i rad fick man enkla kvartsfinaler: Benfica 2016, Porto 2015, Manchester United 2014 (dåliga United post Sir Alex). Så nej, Real får inte det behagligt i jämförelse med andra "stora drakar". Barcelona har däremot fått det relativt svårt i jämförelse med andra lag. Atletico och Barcelona har haft det överlägset svårast, fram till i år då Atletico fick en lätt väg, så nu är Barcelona ensamma om att alltid ha det svårt. Men man kompenseras ju istället genom ett otal domarskandaler, så inget att gnälla över.
Senast redigerad av Delvest 2017-04-21 kl. 20:20.
Citera
2017-04-21, 20:38
Medlem
Auunis avatar
Roliga semifinaler har vi verkligen fått! Jag var en av dem som trodde att Madridlagen skulle lottas så att de kan mötas i finalen (igen...). Men så blev det inte. Kul!

Jag gillar underdogs så därför ser jag gärna att Monaco tar hem hela skiten. Föga troligt, men kul hade det varit. Särskilt med tanke på att halva lagets startelva är mer eller mindre ungdomsspelare.

Skall jag vara ärlig så tror jag att det blir Juventus - Real i finalen, och det känns som att den kan gå lite hursom; Juves defensiv mot Reals anfallsfotboll. Det mötet känns lite som en öppen bok.
Citera
2017-04-21, 20:56
Medlem
P.Gs avatar
Mycket bra att de två lag man helst vill se i final lottades i separata kvartsfinaler. Atletico Madrid - Juventus kommer att bli en kalasfinal.
Citera
2017-04-21, 22:04
Medlem
Patrik2108s avatar
Real är klara för final och Monaco har ena benet i final. Jag tror Monaco slår ut Juventus men Juventus skulle göra bättre ifrån sig i finalen.
Citera
2017-04-21, 22:22
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delvest
Trams, titta då på Bayerns kvartsfinaler. Tre år i rad fick man enkla kvartsfinaler: Benfica 2016, Porto 2015, Manchester United 2014 (dåliga United post Sir Alex). Så nej, Real får inte det behagligt i jämförelse med andra "stora drakar". Barcelona har däremot fått det relativt svårt i jämförelse med andra lag. Atletico och Barcelona har haft det överlägset svårast, fram till i år då Atletico fick en lätt väg, så nu är Barcelona ensamma om att alltid ha det svårt. Men man kompenseras ju istället genom ett otal domarskandaler, så inget att gnälla över.
Kompenseras genom domarskandaler? Ska du köra på den nivån nu?

Real senaste åttondelsfinaler: Roma (16), Schalke(15), Schalke(14) och börjat samtliga på bortaplan. Säsongen 2015/16 när man vann var dessutom ett skämt, hade i princip kunnat spela åttondel/kvart/semi med halva B-laget och ändå tagit sig till final. Lägg ner nu är du bussig. Att Real haft tur med lottningarna är vida känt, det går inte att snacka bort.
Citera
2017-04-22, 01:05
Medlem
Citat:
Kompenseras genom domarskandaler? Ska du köra på den nivån nu?

Real senaste åttondelsfinaler: Roma (16), Schalke(15), Schalke(14) och börjat samtliga på bortaplan. Säsongen 2015/16 när man vann var dessutom ett skämt, hade i princip kunnat spela åttondel/kvart/semi med halva B-laget och ändå tagit sig till final. Lägg ner nu är du bussig. Att Real haft tur med lottningarna är vida känt, det går inte att snacka bort.
Det är ingen speciell skillnad mot andra lag. Atleticos tre senaste åttonsdelsfinaler: Leverkusen, PSV, Leverkusen. Skulle det vara enklare än Roma, Schalke, Schalke? Jag har redan konstaterat att Real fick ett år av enkla lottningar, vilket var förra säsongen. Ett enskilt år av väldigt enkla lottningar är dock sådant som kan hända, och det finns andra lag som har fått en nästan lika enkel väg fram till finalen, såsom Atletico och Juventus har fått i år (endast ett mycket svårt motstånd fram till finalen).

Vida känt? Det är en lögn som upprepas av idiotiska papegojor, inget annat. Som om det stora antalet idioter med en viss uppfattning skulle göra uppfattningen sann.
Senast redigerad av Delvest 2017-04-22 kl. 01:24.
Citera
2017-04-22, 01:21
Medlem
Citat:
Real senaste åttondelsfinaler: Roma (16), Schalke(15), Schalke(14) och börjat samtliga på bortaplan.

öh, ja. reglerna råkar ju just vara att det seedade laget börjar på bortaplan i åttondelen
Citera
2017-04-22, 01:31
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imsofancy
Pjanic så jävla överskattad spelar alltid bollen bakåt.

Kan vi snälla, en gång för alla, sluta använda detta begrepp? Visst är det fördelaktigt med Xabi Alonso eller Carrick som är duktiga på att spela förbi motståndarnas fält in i mellanytan, men en bollhållande fältare av Pjanic typ är sällan fel. Khedira har säkerligen fler forward-passes än Pjanic, men Khedira kan inte heller värdera tempot i anfallsuppbyggnaden.

Nu tycker jag inte heller att Pjanic spelar särskilt alibi. Han är duktig på de avgörande passen, och är duktig på att spela loss boll i uppbyggnadsfasen.
Citera
2017-04-22, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Utvisningen på Vidal förstörde dubbelmötet. Fram tills dess var det en helt magisk fotbollsupplevelse, med två kompletta, tunga lag och grandiosa självbilder.

En domares horribla felbeslut har stora konsekvenser för de största fotbollsspelarna. Från det att spelarna samlas för försäsong i juli, så har de största lagen bara en sak i sina huvuden, att nå långt i CL. Karriären är kort, åren går. Ett horribelt domarbeslut kan definiera en spelarkarriär. Var han en vinnare eller inte? Har han en CL-titel på CV:t?

Jag lider med Bayern och jag lider med Real som inte fick chansen att vinna fair and square. Ingen skugga ska falla över dem, jag tror inte på sedelbuntarnas existens i dagens toppfotboll.

Däremot är jag glad att Real gick vidare därför att jag känner att Juventus har ett psykologiskt underläge gentemot Bayern och att man är favoriter mot Real.
Vidal skulle bli utvisad redan i den första halvlek vid 0-1 för Bayern när han slår Real spelare med armbåge i ansikte , spelaren som inte har bollen . Nu ska UEFA ta ställning till den händelsen och Vidal ska få hårdare straff , enligt media Sedan, det andra målet av Bayern är offside på Lewandovski . Och Real Madrid köpte domare .
Citera
2017-04-22, 09:16
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Utvisningen på Vidal förstörde dubbelmötet. Fram tills dess var det en helt magisk fotbollsupplevelse, med två kompletta, tunga lag och grandiosa självbilder.

En domares horribla felbeslut har stora konsekvenser för de största fotbollsspelarna. Från det att spelarna samlas för försäsong i juli, så har de största lagen bara en sak i sina huvuden, att nå långt i CL. Karriären är kort, åren går. Ett horribelt domarbeslut kan definiera en spelarkarriär. Var han en vinnare eller inte? Har han en CL-titel på CV:t?

Jag lider med Bayern och jag lider med Real som inte fick chansen att vinna fair and square. Ingen skugga ska falla över dem, jag tror inte på sedelbuntarnas existens i dagens toppfotboll.

Däremot är jag glad att Real gick vidare därför att jag känner att Juventus har ett psykologiskt underläge gentemot Bayern och att man är favoriter mot Real.
Fantastiskt bra skrivet.

Jag hoppas verkligen att Juventus tar hem hela skiten.
Hur ser det ut i Italien håller hela landet på dom eller är fans från andra klubbar glada om dom inte vinner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in