2017-03-17, 12:29
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalChase
Sevilla är bättre än Atletico för att..? De ligger före i ligan? Jag skulle hellre möta Sevilla än Atletico alla dagar i veckan, alla tider på året.
Sevilla är 3a i ligan. Atletico 4a.

Märkligt om Leicester skulle slå ut Sevilla men ha heeelt omöjligt att slå ut Atletico Madrid.
Men men, jag har sagt det jag vill få fram. Vi får se helt enkelt.
Citera
2017-03-17, 12:33
Medlem
R.Bloodworths avatar
Det där med tabellplacering är faktiskt lite vilseledande. Jag skulle också hellre möta Sevilla i stället för Atletico alla dagar i veckan. Visst Sevilla gör en bra säsong samtidigt som Atletico är på halvfart, men Atletico är tillsammans med Juve ett av de mest svårslagna lagen I Europa.
Citera
2017-03-17, 12:34
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Vart är alla luffare som sa att Real Madrid skulle få så lätt lottning?
Pinsamma as.
Roliga matcher men det var ju väntat, fanns ju ingen kombination där det skulle vara tråkiga matcher.
Hade hellre sett ett mer spelskickligt lag mot Leicester likt Bayern eller Barca men men.
Citera
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Roliga kvartsfinaler, är det egentligen någon utav dessa som är "solklara"?
Känns som vilket lag som helst kan gå vidare.

Favoriter bör väl dock vara
Atl. Madrid
Dortmund
Real
Barca

antar jag?
Jag tycker det är svårt att se någon tydlig favorit i mötet Juventus-Barcelona. Kanske tippar det över lite för Barcelona eftersom de avslutar på hemmaplan men jag är ändå sugen på att hålla Juventus ändå som en liten knapp favorit. Barcelona har trots allt haft tydliga problem medan Juventus har ångat på som en maskin i vanlig ordning och är i väldigt bra form.
Citera
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Ursäkta om jag är tjatig, men jag förstår inte hur man kan se Leicester som en transportsträcka när de just slagit ut Sevilla som i ligan är bättre än Atletico Madrid.

Jag tycker inte de är bättre överlag. Atlético har gjort bort sig i ligaspelet under säsongen, visst. Men de har en toppnivå som är mycket bättre än Sevillas. Tror fortfarande de slutar ovanför Sevilla tillslut, de möts i helgen förresten så då får vi se.

Sedan är Atlético som bäst i cuper, Sevilla reste till King Power Stadium med ledning 2-1 och någon naiv idé om att de skulle vara spelförande lag och kontrollera matchen, något Leicester älskade med fritt spelrum att liga lågt och kontra. Atlético kommer inte göra detsamma. Tror Atlético rent fotbollsmässigt passar Leicester sämre.
Senast redigerad av Skrank 2017-03-17 kl. 12:38.
Citera
2017-03-17, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Jag tycker det är svårt att se någon tydlig favorit i mötet Juventus-Barcelona. Kanske tippar det över lite för Barcelona eftersom de avslutar på hemmaplan men jag är ändå sugen på att hålla Juventus ändå som en liten knapp favorit. Barcelona har trots allt haft tydliga problem medan Juventus har ångat på som en maskin i vanlig ordning och är i väldigt bra form.

Higuain lär väl choka som han har haft en tendens till att göra i "big games" generellt.
Citera
2017-03-17, 12:39
Medlem
GoodnightRobiceaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Har de förtjänat efter att ha dragit svårast möjliga motstånd typ 3 år i rad kan jag tycka.

Riktigt bra matcher, vi har dels de två stora matcherna mellan Europas giganter men även Dortmund mot Monaco kan nog bli riktigt sevärd. Är väl då Atlético mot Leicester som inte bör vara annat än en transportsträcka för Atlético men Leicester har ju skrällt förut.

Om inte annat så kan de bli mycket mål i mötet Dortmund - Monaco.
Citera
2017-03-17, 12:44
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodnightRobiceau
Bayern är jävligt sugna på att ta hem titeln, har Ancelotti och Real vann förra året.
Därför kommer det kännas extra skönt när Real slår ut Bayern.
Citera
2017-03-17, 12:46
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Jag tycker inte de är bättre överlag. Atlético har gjort bort sig i ligaspelet under säsongen, visst. Men de har en toppnivå som är mycket bättre än Sevillas. Tror fortfarande de slutar ovanför Sevilla tillslut, de möts i helgen förresten så då får vi se.

Sedan är Atlético som bäst i cuper, Sevilla reste till King Power Stadium med ledning 2-1 och någon naiv idé om att de skulle vara spelförande lag och kontrollera matchen, något Leicester älskade med fritt spelrum att liga lågt och kontra. Atlético kommer inte göra detsamma. Tror Atlético rent fotbollsmässigt passar Leicester sämre.
Sevilla är ju trefaldiga Europa League-mästare så deras cupspel är det generellt inget fel på.
Nåväl, time will tell.
Citera
2017-03-17, 12:49
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Sevilla är ju trefaldiga Europa League-mästare så deras cupspel är det generellt inget fel på.
Nåväl, time will tell.

Atleti vann ju också europa league samt var bokstavligt talat ett hårstrå ifrån att vinna 2 CL finaler. Ramos räddar Real i 94(!!!) minuten och straffar sist.
Citera
2017-03-17, 12:57
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Nåväl, time will tell.

Ja, iofs. Men under annan tränare och spelidé. De har betydligt mer bollinnehav den här säsongen och har förändrats från ett lag med ganska direkt spelstil under Emery till ett bollförande. Med resultat att det gått bättre i ligan men sämre i cuperna bevisligen. Det är klart att Leicester har en chans men tror verkligen att Atlético kommer vara betydligt bättre förberedda. En hemmavinst är ju nödvändig men om den sedan blir typ 1-0 så skäms inte Atlético för att parkera bussen och kasta bort nyckeln under bortamatchen vilket jag tror kan bli jävligt svårt för Leicester.
Citera
2017-03-17, 13:02
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Higuain lär väl choka som han har haft en tendens till att göra i "big games" generellt.

Då får väl Dybala kliva fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in