Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
https://gfycat.com/KindlyAggressiveEyra
Ska ju egentligen inte skratta åt det då det är det värsta jag vet inom fotbollen men går ju ändå inte och hålla sig när man ser suarez reaktion. Det är nog en liten kontakt på benet men verkligen inte för en straff men sen tar han sig åt huvet och sen halsen? Otroligt skådespeleri.
Den här filmningen är faktiskt en bra illustration på var min moraliska gräns går.
Jag ser egentligen inget direkt problem i att folk kastar sig eller faller lätt. Varför skulle man inte kasta sig? Man slänger sig hela tiden när man glidtacklar eller nickar eller täcker. Målvakter slänger sig. Spelar det roll i vilket sammanhang man slänger sig egentligen? Det finns ju trots allt domare som har möjlighet att plocka upp kort för filmningar. Folk ramlar hela tiden. Spelar det roll om man hade kunnat stå upp eller inte? Fusket & myglet ligger ofta i ett gränsland här. Det hör till spelet. Får man rykte som filmare så kan det tvärtom bli negativt att filma. Det jämnar ut sig.
Men, och det här är ett stort
men, när spelare håller på med rent trams & låtsas bli nerslagna i ansiktet, tar sig för ansiktet & låtsas få smällar som inte existerar, då har man passerat alla gränser. I alla fall min gräns. Då ger man inte domaren en ärlig chans att fokusera på själva duellen. Man förmedlar till domaren att en smocka utdelats istället för bara en vanlig närkamp i fotboll. Det här är bottenlöst lågt faktiskt. Det blir liksom trams av det.
Alltså, spelare får gärna fortsätta att söka straffar & frisparkar för min del. Det stör jag mig inte jättemycket på. Men det här skitet med att låtsas bli nerslagen måste ju verkligen stävjas. Är ju bara patetiskt att ta sig för ansiktet när det inte ens träffats av en smäll. Det sprider sig som en farsot det där beteendet. Blir nästa trend att ta sig för magen? För det ser man väl sällan? Att någon låtsas få en magsugare & sjunker ihop. Eller låtsas få en smäll på armen? Det brukar nästan alltid vara ansiktet som smockan tydligen ska ha träffat.