2017-03-09, 21:37
Medlem
snelhestens avatar
När är Barcelonas nästa match och mot vem?
Citera
2017-03-09, 21:38
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
När är Barcelonas nästa match och mot vem?
Kvartsfinallottningen sker den 17 mars.
Citera
2017-03-09, 21:56
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Kvartsfinallottningen sker den 17 mars.

Och när sker matcherna efter det?
Citera
2017-03-09, 21:58
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Och när sker matcherna efter det?
11-12/4 och 18-19/4. Aldrig hört talas om Google?
Citera
2017-03-09, 21:59
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
11-12/4 och 18-19/4. Aldrig hört talas om Google?

Nej aldrig
Citera
2017-03-09, 23:27
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
https://gfycat.com/KindlyAggressiveEyra

Ska ju egentligen inte skratta åt det då det är det värsta jag vet inom fotbollen men går ju ändå inte och hålla sig när man ser suarez reaktion. Det är nog en liten kontakt på benet men verkligen inte för en straff men sen tar han sig åt huvet och sen halsen? Otroligt skådespeleri.

Den här filmningen är faktiskt en bra illustration på var min moraliska gräns går.

Jag ser egentligen inget direkt problem i att folk kastar sig eller faller lätt. Varför skulle man inte kasta sig? Man slänger sig hela tiden när man glidtacklar eller nickar eller täcker. Målvakter slänger sig. Spelar det roll i vilket sammanhang man slänger sig egentligen? Det finns ju trots allt domare som har möjlighet att plocka upp kort för filmningar. Folk ramlar hela tiden. Spelar det roll om man hade kunnat stå upp eller inte? Fusket & myglet ligger ofta i ett gränsland här. Det hör till spelet. Får man rykte som filmare så kan det tvärtom bli negativt att filma. Det jämnar ut sig.

Men, och det här är ett stort men, när spelare håller på med rent trams & låtsas bli nerslagna i ansiktet, tar sig för ansiktet & låtsas få smällar som inte existerar, då har man passerat alla gränser. I alla fall min gräns. Då ger man inte domaren en ärlig chans att fokusera på själva duellen. Man förmedlar till domaren att en smocka utdelats istället för bara en vanlig närkamp i fotboll. Det här är bottenlöst lågt faktiskt. Det blir liksom trams av det.

Alltså, spelare får gärna fortsätta att söka straffar & frisparkar för min del. Det stör jag mig inte jättemycket på. Men det här skitet med att låtsas bli nerslagen måste ju verkligen stävjas. Är ju bara patetiskt att ta sig för ansiktet när det inte ens träffats av en smäll. Det sprider sig som en farsot det där beteendet. Blir nästa trend att ta sig för magen? För det ser man väl sällan? Att någon låtsas få en magsugare & sjunker ihop. Eller låtsas få en smäll på armen? Det brukar nästan alltid vara ansiktet som smockan tydligen ska ha träffat.
Citera
2017-03-09, 23:40
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Hela Barcelonas jävla historia på 2000 talet bygger ju på fuskmatchen mot Chelski.

Finns ju få matcher i Cl slutspel där Barcelona har vunnit utan få straff, spela med en man mer eller helt avgörande domarbeslut med sig

Tänk efter gå igenom många matcher så fattar ni vad jag menar. Men på ett sätt så har ju Barcelona fått betala priset för utom deras 14 åringar från Rosengård är det ju mer eller mindre allmänt känt att det är den vidrigaste klubben i världen.

Visst dom vinner, men majoriteten anser dom får hjälp. Uefalona kallas dom av en anledning

Ofta dominerar dock Barcelona sina matcher spelmässigt. Sätter press på motståndarna att gång på gång tvingas försöka ta bollen genom tacklingar långt ner på egen planhalva. Då kan det vara svårt att under 90 minuter undvika att få avgörande domslut mot sig.
Citera
2017-03-09, 23:49
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Nej aldrig
Road to Cardiff
Quarter-finals: matches 11/12 & 18/19 April
Semi-finals: draw 21 April, matches 2/3 & 9/10 May
Final: Saturday 3 June, National Stadium of Wales

Ska jag översätta till svenska åt dig också?
Citera
2017-03-09, 23:54
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Road to Cardiff
Quarter-finals: matches 11/12 & 18/19 April
Semi-finals: draw 21 April, matches 2/3 & 9/10 May
Final: Saturday 3 June, National Stadium of Wales

Ska jag översätta till svenska åt dig också?

Det vore önskvärt ja.
Citera
2017-03-09, 23:57
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Det vore önskvärt ja.
Citera
2017-03-10, 00:01
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp

Citera
2017-03-10, 00:25
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Den här filmningen är faktiskt en bra illustration på var min moraliska gräns går.

Jag ser egentligen inget direkt problem i att folk kastar sig eller faller lätt. Varför skulle man inte kasta sig? Man slänger sig hela tiden när man glidtacklar eller nickar eller täcker. Målvakter slänger sig. Spelar det roll i vilket sammanhang man slänger sig egentligen? Det finns ju trots allt domare som har möjlighet att plocka upp kort för filmningar. Folk ramlar hela tiden. Spelar det roll om man hade kunnat stå upp eller inte? Fusket & myglet ligger ofta i ett gränsland här. Det hör till spelet. Får man rykte som filmare så kan det tvärtom bli negativt att filma. Det jämnar ut sig.

Men, och det här är ett stort men, när spelare håller på med rent trams & låtsas bli nerslagna i ansiktet, tar sig för ansiktet & låtsas få smällar som inte existerar, då har man passerat alla gränser. I alla fall min gräns. Då ger man inte domaren en ärlig chans att fokusera på själva duellen. Man förmedlar till domaren att en smocka utdelats istället för bara en vanlig närkamp i fotboll. Det här är bottenlöst lågt faktiskt. Det blir liksom trams av det.

Alltså, spelare får gärna fortsätta att söka straffar & frisparkar för min del. Det stör jag mig inte jättemycket på. Men det här skitet med att låtsas bli nerslagen måste ju verkligen stävjas. Är ju bara patetiskt att ta sig för ansiktet när det inte ens träffats av en smäll. Det sprider sig som en farsot det där beteendet. Blir nästa trend att ta sig för magen? För det ser man väl sällan? Att någon låtsas få en magsugare & sjunker ihop. Eller låtsas få en smäll på armen? Det brukar nästan alltid vara ansiktet som smockan tydligen ska ha träffat.

Är det inte lite dubbelmoral över det?

Anledningen till att de börjar ta sig för facet, snurra hundratals varv i plågor, ser ut som om de just blivit skjutna och liknande är för att det förstäker filmningen kraftigt och kan därmed öka chansen till straff/frispark/gult/rött. Om inte just den gången så kanske gången därpå.
Själv fattar man inte hur de inte skäms över att bete sig sådär. De har fan miljoner och miljoner ögon på sig och de beter sig sådär... Jag förstår visserligen att de gör exakt allt och tar till alla möjliga medel för att vinna men när man ser något sånt här så har det ändå gått för långt:

https://www.youtube.com/watch?v=wWMtXAgKf0g
https://www.youtube.com/watch?v=wWMtXAgKf0g
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in