Citat:
Ursprungligen postat av
Sujok
Egentligen är det väl inte så konstigt. Man kan kämpa i 30 år med att nå något av det största man kan uppleva som fotbollspelare, att få det ruinerat av att någon fuskar är ju för djävligt. Spelare kommer alltid filma oavsett hur hårda straff som delas ut, enda sättet att få bukt med det är att man har en domare vid sidan av planen som video granskar alla kritiska domslut. För spelarna, supportrarna och inte minst domarnas egenskull, vi måste sluta tro på myten att det jämnar ut sig över tid.
Varför ska fotbollen vara så himla konservativ med att införa nya regler och system för att göra sporten till det bättre.
Finns väl ligor som har videogranskning i efterhand för filmning (om jag inte minns fel). Det är ju iofs efter match så det hade inte hjälpt något igår. Situationen igår är jag inte säker att den hade tolkats som filmning, finns träff även om den är minimal.
Vilka situationer ska granskas? Bara straffar? Alla frisparkar? Finns det inte en risk att de blir en jäkla massa granskande?
Citat:
Ursprungligen postat av
C0w
Jasså, säger vem?
Alla som har fått pisk av Barça tror jag.
Det kommer uppstå en mytbildning kring alla fördelar som Barça får, kommer vara typ illuminati över det hela. Domare och UEFA har hemliga möten där de kommer överens om att Barça ska gå vidare. Det ska alltid vara röda kort till motståndaren och minst en straff till Barça. Alla som yppar något om den hemliga klubben (som faktiskt heter UEFALONA) kommer försvinna. Inga bevis får förekomma.
Typ så.