2017-03-09, 12:19
Medlem
Storfetdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Sex byten ska vara tre minuter. Maskning på det och en del "skador" på PSG-spelare. Fem minuter är absolut inget att snacka om, sök inte där.

Straffen kan diskuteras. Minimal träff på Suarez ben och han lägger sig. Det hade i princip alla anfallare gjort där.
Hur fan kan du försvara den där filmningen? Inte så konstigt att amerikanerna hatar sporten, det är ju fan bara fjoller som spelar skiten. 10 matcher avstängning för filmning så tror jag äntligen att vi skulle bli av med det.
Citera
2017-03-09, 12:30
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storfetdase
Hur fan kan du försvara den där filmningen? Inte så konstigt att amerikanerna hatar sporten, det är ju fan bara fjoller som spelar skiten. 10 matcher avstängning för filmning så tror jag äntligen att vi skulle bli av med det.

Jag försvarar inte, jag diskuterar. Träffen är minimal och Suarez ska självklart kunna stå upp men väljer att ramla. Det hade de allra flesta anfallare valt att göra i det läget och igår var inte första gången det händer. Trist att se men jag förstår inte varför folk väljer just den filmningen som något "nu måste detta sluta" exempel.

Det kommer filmas ikväll och resten av säsongen men av någon konstig anledning så flippade Lagerbäck just igår. Är lite fundersam kring varför.
Citera
2017-03-09, 12:51
Medlem
cyberkalles avatar
Barcelona spelade inte särskilt bra egentligen och Messi var lite blekare än vad han kan trots det så lyckas dom vinna det är enormt imponerande i mina amatörmässiga ögon.

Att ett mål kommer på en straff som inte borde ha blivit av spelar ingen roll PSG sket ner sig och borde uteslutas ur turneringen dom kommande två åren som straff.

Jag hade hellre sett fransmännen gå vidare för jag tror att dom skulle vara en möjlig lättare motståndare till Bayern nu kommer Barcelona bli otroligt livsfarliga.
Citera
2017-03-09, 14:40
Medlem
Korders avatar
Citat:
Jag försvarar inte, jag diskuterar. Träffen är minimal och Suarez ska självklart kunna stå upp men väljer att ramla. Det hade de allra flesta anfallare valt att göra i det läget och igår var inte första gången det händer. Trist att se men jag förstår inte varför folk väljer just den filmningen som något "nu måste detta sluta" exempel.

Det kommer filmas ikväll och resten av säsongen men av någon konstig anledning så flippade Lagerbäck just igår. Är lite fundersam kring varför.

Det fetmarkerade är ju precis vad som är så jävla äckligt med sporten idag. Precis som Lagerbäck säger behövs det krafttag mot detta ständiga fusk i varenda match. Varför har du svårt att se att detta är ett bra exempel? Fusket var direkt avgörande för ett historiskt avancemang som kommer vara lika ikoniskt för den moderna CL-historien som finalen 2005.

Bägaren rann väl över för Lagerbäck helt enkelt.
Citera
2017-03-09, 14:55
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Det fetmarkerade är ju precis vad som är så jävla äckligt med sporten idag. Precis som Lagerbäck säger behövs det krafttag mot detta ständiga fusk i varenda match. Varför har du svårt att se att detta är ett bra exempel? Fusket var direkt avgörande för ett historiskt avancemang som kommer vara lika ikoniskt för den moderna CL-historien som finalen 2005.

Bägaren rann väl över för Lagerbäck helt enkelt.

Jag har inte svårt att de det som ett bra exempel men blir som sagt lite fundersam till varför i princip all media i Sverige valde gårdagen som något "nu jävlar måste detta sluta". Det filmades från båda håll i matchen, det kommer filmas ikväll och under alla andra matcher i alla ligor. Men av någon anledning så var gårdagen det sista halmstrået tydligen, Lasse tappade fattningen helt och diskuterade inget annat än filmningen.

Kändes nästan personligt. Skumt.
Senast redigerad av Zog Rules 2017-03-09 kl. 15:19.
Citera
2017-03-09, 14:59
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
https://gfycat.com/KindlyAggressiveEyra

Ska ju egentligen inte skratta åt det då det är det värsta jag vet inom fotbollen men går ju ändå inte och hålla sig när man ser suarez reaktion. Det är nog en liten kontakt på benet men verkligen inte för en straff men sen tar han sig åt huvet och sen halsen? Otroligt skådespeleri.
Citera
2017-03-09, 15:26
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Jag har inte svårt att de det som ett bra exempel men blir som sagt lite fundersam till varför i princip all media i Sverige valde gårdagen som något "nu jävlar måste detta sluta". Det filmades från båda håll i matchen, det kommer filmas ikväll och under alla andra matcher i alla ligor. Men av någon anledning så var gårdagen det sista halmstrået tydligen, Lasse tappade fattningen helt och diskuterade inget annat än filmningen.

Kändes nästan personligt. Skumt.

Det är ju allmänt känt att Lagerbäck ogillar Barcelona, de spelar ett spel som är helt olikt hans spelidé. Lagerbäck står för tjongfotboll medan Barca spelar boll. Dessutom är han en anglofil, det är klart den gråaste människan i Sveriges TV-historia blir arg då.
Citera
2017-03-09, 15:28
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Det är ju allmänt känt att Lagerbäck ogillar Barcelona, de spelar ett spel som är helt olikt hans spelidé. Lagerbäck står för tjongfotboll medan Barca spelar boll. Dessutom är han en anglofil, det är klart den gråaste människan i Sveriges TV-historia blir arg då.

För det har inte något att göra med att Barca är det mest osympatiska laget i Europa?
Citera
2017-03-09, 16:26
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
För det har inte något att göra med att Barca är det mest osympatiska laget i Europa?

Enligt vem?

Det är ett epitet som en hel del lag kan påklistras av motståndarfansen.
Citera
2017-03-09, 16:26
Medlem
Vilka spelsyndikat hade satsat på just det resultatet mellan Barcelona och PSG ?
Citera
2017-03-09, 16:34
Avslutad
Hela Barcelonas jävla historia på 2000 talet bygger ju på fuskmatchen mot Chelski.

Finns ju få matcher i Cl slutspel där Barcelona har vunnit utan få straff, spela med en man mer eller helt avgörande domarbeslut med sig

Tänk efter gå igenom många matcher så fattar ni vad jag menar. Men på ett sätt så har ju Barcelona fått betala priset för utom deras 14 åringar från Rosengård är det ju mer eller mindre allmänt känt att det är den vidrigaste klubben i världen.

Visst dom vinner, men majoriteten anser dom får hjälp. Uefalona kallas dom av en anledning
Citera
2017-03-09, 18:11
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Hela Barcelonas jävla historia på 2000 talet bygger ju på fuskmatchen mot Chelski.

Finns ju få matcher i Cl slutspel där Barcelona har vunnit utan få straff, spela med en man mer eller helt avgörande domarbeslut med sig

Tänk efter gå igenom många matcher så fattar ni vad jag menar. Men på ett sätt så har ju Barcelona fått betala priset för utom deras 14 åringar från Rosengård är det ju mer eller mindre allmänt känt att det är den vidrigaste klubben i världen.

Visst dom vinner, men majoriteten anser dom får hjälp. Uefalona kallas dom av en anledning

Jasså, säger vem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in